طرز تهیه قارچ سوخاری و نکاتی برای پخت بهتر

0

قارچ سوخاری از انواع پیش غذاها و غذاهای سبک است که بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد و شما می توانید این نوع غذای فرنگی را در منزل به راحتی تهیه کنید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه قارچ سوخاری با دو روش مختلف به همراه نکاتی برای پخت بهتر را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار می دهیم.

با قارچ غذاهای مختلف و خوشمزه ای نظیر قارچ پفکی، قارچ سوخاری و قارچ شکم پر را می توانید بپزید که هر کدام از این غذا ها طعم خاص و متفاوتی دارند همچنین این غذاهای فرنگی مقوی هستند و بهتر است برای تنوع بیشتر آن ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

تزیین ساده قارچ سوخاری

طرز تهیه قارچ سوخاری با دو روش مختلف

قارچ سوخاری را با روش های مختلفی در منزل می توانید تهیه کنید که در این مطلب ما قصد داریم شما را با طرز تهیه قارچ سوخاری با دو روش مختلف آشنا کنیم شما می توانید با کمک این مطلب قارچ سوخاری خوشمزه و بی نظیری را در منزل بپزید.

طرز تهیه قارچ سوخاری خوشمزه

مواد لازم برای تهیه قارچ سوخاری زعفرانی

  • قارچ متوسط : نیم کیلوگرم
  • تخم مرغ : یک عدد
  • زعفران آب کرده : ۱ قاشق چایخوری
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم
  • آرد سوخاری ساده : به مقدار لازم
  • آرد سوخاری درشت : به مقدار لازم
  • آبلیمو : یک قاشق مرباخوری
  • ماست : ۴ قاشق غذاخوری

دستور پخت قارچ سوخاری زعفرانی در منزل

برای تهیه قارچ سوخاری زعفرانی ابتدا قارچ ها را به کمک دستمال مرطوبی به خوبی تمیز کنید سپس قسمت های سیاه قارچ ها را بگیرید و قارچ ها را به صورت تکی تکی زیر آب بگیرید و با کمک دستمالی تمیز آن ها را خشک کنید سپس تخم مرغ و ماست را درون ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید و آبلیمو و زعفران دمکرده و فلفل و نمک را به مخلوط ماست بیفزایید و بعد از ترکیب کردن این مواد با یکدیگر آرد سوخاری ساده را به صورت آرام آرام به مخلوط ماست و زعفران اضافه کنید تا مخلوط این مواد کمی غلیظ شوند توجه داشته باشید که مخلوط ماست نباید خیلی غلیظ شود.
در مرحله بعدی طرز تهیه قارچ سوخاری قارچ های تمیز را درون مخلوط ماست قرار دهید و قارچ ها را به طور کامل با این مواد آغشته کنید و اجازه دهید تا قارچ ها به مدت ۳۰ دقیقه در مخلوط این مواد بمانند.

قرار دادن قارچ سوخاری در مخلوط ماست و تخم مرغ

بعد از مدت زمان ذکر شده درون قابلمه ای گود و مناسب مقداری روغن بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن داغ شود سپس آرد سوخاری درشت را درون ظرفی مناسب بریزید و قارچ ها را به صورت یکی یکی به آرد سوخاری آغشته کنید.

آغشته کردن قارچ سوخاری به آرد سوخاری

قارچ ها را درون روغن داغ سرخ کنید و بعد از اینکه قارچ ها سرخ شدند آن ها را روی دستمالی تمیز قرار دهید تا روغن اضافی قارچ ها گرفته شود سپس قارچ های سوخاری را برای سرو درون ظرفی مناسب چینید.

روش تههی قارچ سوخاری با دو روش مختلف قارچ سوخاری زعفرانی

مواد لازم برای تهیه قارچ سوخاری با تخم مرغ

  • قارچ : ۱ کیلوگرم
  • تخم مرغ : ۱ عدد
  • نمک : ۱/۲ قاشق چایخوری
  • شیر : ۱ قاشق غذاخوری
  • آرد سوخاری الک شده با ادویه معطر : ۱/۲ پیمانه

دستور تهیه قارچ سوخاری با تخم مرغ

ابتدا قارچ ها را به روشی که در دستور قبلی ذکر شده تمیز کنید سپس تخم مرغ را درون ظرفی مناسب بریزید و تخم مرغ را هم بزنید. شیر و نمک را به تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند.

مخلوط شیر و تخم مرغ

در مرحله بعدی طرز تهیه قارچ سوخاری با تخم مرغ قارچ ها را درون مخلوط تخم مرغ و شیر قرار دهید سپس قارچ ها را به آرد سوخاری آغشته کنید. قارچ ها را در روغن زیتون داغ شده در تابه سرخ کنید تا رنگ قارچ های سوخاری قهوه ای شود می توانید این غذای فرنگی خوشمزه را با سس تاتار میل کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

  سرخ کردن قارچ سوخاری قارچ سوخاری با تخم مرغ

نکات طلایی برای پخت بهتر قارچ سوخاری

۱٫برای پف کردن قارچ های سوخاری می توانید در صورت تمایل به مخلوط تخم مرغ و شیر مقداری ماءالشعیر بیفزایید.
۲٫ در دستور تهیه قارچ سوخاری توجه داشته باشید که قارچ ها نباید بسوزند.
۳٫ اگر تابه و یا قابلمه دارای اندازه مناسبی است می توانید قارچ ها را به صورت چندتایی سرخ کنید.
۴٫ در روش تهیه قارچ سوخاری باید قارچ ها را درون روغن داغ با حرارت کم سرخ کنید.
۵٫ بهتر است برای تهیه قارچ سوخاری از سرخ کن استفاده نکنید.

قارچ سوخاری خوشمزه

در این مطلب با طرز تهیه قارچ سوخاری با دو روش مختلف در منزل آشنا شدید که امیدواریم از پخت این غذای فرنگی خوشمزه و پرطرفدار در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش انواع غذا با قارچ کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید