طرز تهیه خمیر پیتزا در منزل برای انواع پیتزا

0

خمیر پیتزا از انواع اجزای مهم در پخت پیتزا های مختلف به شمار می رود و اگر شما خمیری را که در منزل تهیه می کنید ترد باشد می توانید پیتزایی با ظاهر و مزه بی نظیر در منزل بپزید. در ادامه این مطلب طرز تهیه خمیر پیتزا را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار می دهیم.

از خمیر پیتزا و پنیر پیتزا در طرز تهیه انواع پیتزا های مختلف نظیر پیتزا پپرونی و پیتزا سبزیجات و … استفاده می شود و بهتر است شما در منزل برای تهیه انواع پیتزا های خانگی از خمیر و پنیر پیتزا خانگی استفاده کنید تا پیتزایی سالم تر تهیه کنید.

روش تهیه مرحله به مرحله خمیر پیتزا

مواد لازم برای تهیه دو عدد پیتزا

  • آرد سفید : ۳۵۰ گرم
  • مخمر فوری : دو قاشق مرباخوری
  • روغن مایع : سه قاشق چایخوری
  • شکر : یک قاشق چایخوری
  • آب و یا شیر گرم : ۱ تا ۱٫۵ پیمانه
  • نمک : یک قاشق چایخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا در منزل

برای درست کردن خمیر پیتزا ابتدا درون ظرف در بسته ای مخمر را به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.

ریختن مخمر در آب

سپس نمک و شکر و آرد را الک کنید و روغن مایع را به مواد مخلوط شده بیفزایید. مخمر را به مخلوط آرد بیفزایید.

اضافه کردن مخمر به آرد

آب و یا شیر گرم با دمای ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد را به صورت آرام آرام به مخلوط مواد خمیر اضافه کنید و با کمک دست مخلوط مواد خمیر را هم بزنید زیرا میزان آب و یا شیری که استفاده می شود به میزان آرد بستگی دارد و نمی توان اندازه ثابتی را برای آن ها به طور دقیق در نظر گرفت؛ میزان شیر و یا آب باید به اندازه ای باشد که خمیر پیتزا چسبنده نباشد. در مرحله بعدی طرز تهیه خمیر پیتزا خمیر را روی سطحی صاف قرار دهید و خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید تا خمیری نرم و کش دار بدست آید.

نحوه ورز دادن خمیر پیتزا

سپس خمیر را درون ظرفی که از قبل چرب کرده اید قرار دهید.

خمیر پیتزا

روی ظرف حاوی خمیر را بپوشانید و خمیر را به مدت ۶۰ دقیقه در مکانی گرم قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود و به اصطلاح ور بیاید و برای پخت پیتزای مورد نظر شما آماده شود.

طرز تهیه خمیر پیتزا با ساده ترین روش خمیر پیتزا        خمیر پیتزا

نکات طلایی برای تهیه خمیر پیتزا

۱٫در هنگام ورز دادن خمیر می توانید در صورت چسبنده شدن خمیر به آن مقداری آرد اضافه کنید.
۲٫ اگر تمایل دارید خمیر تردی داشته باشید بهتر است خمیر را درون یخچال قرار دهید تا خمیر به تدریج ور بیاید در اغلب مغازه های فست فود خمیر آماده شده را درون یخچال قرار می دهند تا به آرامی ور بیاید.
۳٫ برای ترد شدن خمیر بهتر است در طرز تهیه خمیر پیتزا از شیر گرم استفاده کنید.
۴٫ توجه داشته باشید که گرمای آب و یا شیر برای تهیه خمیر پیتزا باید به اندازه ای باشد که دست شما نسوزد دمای آب و یا شیر حدود ۵۰ تا ۶۰ درجه باشد مناسب است.
۵٫ در زمان پخت پیتزاهای مختلف ابتدا خمیر را به مدت دو دقیقه ورز دهید تا باد خمیر بخوابد سپس مواد پیتزا را روی سطح خمیر پیتزا قرار دهید.
۶٫ در هنگام پهن کردن خمیر باید توجه داشته باشید که ضخامت خمیر نباید بیشتر از ۲ سانتی متر شود.

طرز تهیه خمیر پیتزا در خانه

در این مطلب با طرز تهیه خمیر پیتزا در منزل آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید خمیر پیتزایی ترد و مناسب برای انواع پیتزا ها در منزل تهیه کنید؛ بهتر است همه نکات گفته شده در این مطلب را رعایت کنید تا در پایان کار خمیر پیتزایی بدون نقص داشته باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید