طرز تهیه برنجک بو داده خوشمزه و عالی برای میان وعده

0

برنجک از انواع تنقلات خوشمزه است که به آن برنج پفی با سریل نیز گفته می شود و معمولا برنجک به همراه گندمک و شاه دانه به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد همچنین از برنجک و گندمک به عنوان تنقلات در شب یلدا نیز استفاده می شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه برنجک را با ساده ترین روش به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

پاناکوتا شکلاتی، برنجک و آیس پک از انواع دسر ها و تنقلات پرطرفدار و محبوب هستند و شما می توانید این نوع تنقلات را به راحتی در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

برنجک

مواد لازم

  • روغن مخصوص سرخ کردنی : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم
  • برنج پخته : یک پیمانه

طرز تهیه برنجک در منزل

برای تهیه برنجک ابتدا برنج خیس خورده را به همراه مقداری نمک و آب درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و بعد از چند دقیقه برنج را آبکش کنید.

آبکش کردن برنج

برنج آبکش شده را به مدت یک روز در مجاورت هوا قرار دهید تا برنج خشک شود بعد از مدت زمان ذکر شده درون ظرفی مناسب مقداری روغن بریزید و برنج ها را در اندازه کم درون توری ریخته سپس آن ها را درون روغن غوطه ور کنید.

سرخ کردن برنجک در روغن

بعد از چند ثانیه برنج ها پف می کنند شما می توانید برنجک بو داده شده را به کمک نمک و یا شکر مزه دار کنید. (توجه داشته باشید که برنج ها در زمان سرخ شدن و پف کردن نباید تغییر رنگ دهند).

  طرز تهیه برنجک در خانه    دستور تهیه برنجک در خانه

 نکات طلایی برای تهیه برنجک

  • برنجک را می توانید با شکر و یا نمک تهیه کنید؛ برنج شور به همراه شاه دانه و گندمک میل می شود و برنج شیرین به همراه عسل و شیر میل می شود.
  • در طرز تهیه برنجک بهتر است برنج را ابتدا بشویید و به همراه شیر درون کاسه ای مناسب بریزید سپس اجازه دهید برنج به مدت ۲۴ ساعت درون شیر خیس بخورد و بعد از مدت زمان ذکر شده برنج را درون آبکش بریزید تا شیر اضافی از برنج ها خارج شود. برای خیس کردن برنج می توانید از آب نیز استفاده کنید.
  • برای طعم دار کردن برنج به جای نمک می توانید از شکر استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که برنج ها در زمان پف کردن نباید تغییر رنگ بدهند.
  • برای تهیه برنجک بهتر است از روغن کنجد استفاده کنید.

برنجک بو داده

در این آموزش از بخش دسرها با روش درست کردن برنجک خوشمزه میان وعده ای عالی و بی نظیر آشنا شدید که امیدواریم از تهیه برنجک در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید