طرز تهیه ترشی فلفل سبز خوش طعم

0

ترشی ها از انواع چاشنی های خوش طعم و پرطرفدار هستند که با سبزیجات و میوه های مختلفی تهیه می شوند. در ادامه این مطلب طرز تهیه ترشی فلفل سبز را با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار می دهیم که امیدواریم از تهیه این نوع ترشی نهایت لذت را ببرید.

ترشی لبو و ترشی فلفل سبز و ترشی پیاز از انواع ترشی ها با طعم متفاوت هستند که بهتر است کدبانوهایی که به تهیه انواع ترشی ها علاقه مند هستند این نوع ترشی ها را هم در منزل تهیه کنند و از طعم متفاوت و بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرند.

روش تهیه ترشی فلفل

مواد لازم

  • ترخان : دو شاخه
  • فلفل سبز شیرین : نیم کیلوگرم
  • نمک : ۵ قاشق غذاخوری
  • سرکه : به مقدار لازم
  • پودر فلفل قرمز : نصف قاشق غذاخوری
  • سیر : ۷ حبه
  • ادویه ترشی : به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی فلفل سبز

برای تهیه ترشی فلفل سبز ابتدا باید فلفل ها را بشویید و آن ها را کمک پارچه ای تمیز خشک کنید.

دستور تهیه مرحله به مرحله ترشی فلفل

در مرحله بعدی طرز تهیه ترشی فلفل سبز نمک و شش قاشق غذاخوری آب را درون قابلمه بریزید سپس قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید تا آب بجوشد و بعد از هفت دقیقه قابلمه را از روی شعله گاز بردارید سپس قابلمه حاوی محلول آب و نمک را در مکانی مناسب قرار دهید تا خنک شود سپس فلفل سبز ها را درون محلول آب و نمک قرار دهید و درب قابلمه را ببندید و قابلمه را به مدت ۴۸ ساعت درون یخچال قرار دهید تا تلخی فلفل ها گرفته شود و سپس بعد از گذشت ۴۸ ساعت فلفل سبزها را درون آبکش بریزید و با کمک دستمالی تمیز دوباره فلفل سبز ها را خشک کنید و روی سطح فلفل سبز ها را با کمک خلال دندان و یا سوزنی تمیز سوراخ کنید تا رطوبت موجود در فلفل ها از بین برود.

سوراخ کردن فلفل

فلفل سبز ها را درون شیشه ای مناسب بریزید.

قرار دادن فلفل سبز در شیشه ترشی

سپس سیر و ترخان را به فلفل سبز ها اضافه کنید و روی مخلوط فلفل سبز ها سرکه بریزید.

اضافه کردن سرکه به ترشی فلفل

سپس نایلونی تمیز را روی درب بطری بگذارید و درب بطری شیشه ای را ببندید و شیشه ترشی را ۷ تا روز درون یخچال قرار دهید تا ترشی برسد و آماده خوردن شود. ترشی فلفل خوش طعم   طرز تهیه ترشی فلفل خوشمزه و خوش طعم در منزل ترشی فلفل خوش طعم     ترشی فلفل خوش طعم و خوشمزه

فوت و فن هایی برای تهیه ترشی فلفل سبز

۱٫ می توانید در صورت تمایل در طرز تهیه ترشی فلفل سبز از فلفل قرمز شیرین استفاده کنید که در صورت استفاده از فلفل قرمز باید اندازه فلفل ها به کار رفته در طرز تهیه ترشی یکسان باشند.
۲٫ اگر تمایل دارید ترشی فلفل سبز خوشمزه تر شد مقداری موسیر و با پودر سیر به ترشی بیفزایید.
۳٫ ظرف شیشه ای که برای تهیه ترشی فلفل سبز در نظر گفته اید نباید رطوبت داشته باشد زیرا رطوبت باعث کپک زدن ترشی می شود.
۴٫ ترخان و سیری که در روش تهیه ترشی فلفل سبز به کار برده می شود نباید رطوبت داشته باشد.

ترشی فلفل

در این مطلب با طریقه درست کردن ترشی فلفل سبز در منزل آشنا شدید شما می توانید این ترشی خوش طعم را به عنوان چاشنی فوق العاده و خوش طعم در کنار انواع غذای ایرانی نظیر پلو های مخلوط و ماکارونی و … میل کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید