طرز تهیه مربای آلبالو خوش رنگ و خوشمزه

0

مربای آلبالو از انواع مرباهای پرطرفدار و محبوب است که در فصل آلبالو تهیه می شود در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای آلبالو به همراه فوت و فن هایی برای پخت بهتر مربا را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

مربا از انواع خوراکی های خوشمزه است که می توان آن را جزء جدا نشدنی سفره های صبحانه محسوب کرد. مربا با انواع میوه های مختلف تهیه می شود و از خوشمزه ترین مربا ها می توان به مربای سیب، مربا آلبالو و مربای پوست هندوانه اشاره کرد که شما می توانید این نوع مرباها را در منزل به راحتی بپزید و اعضای خانواده تان را به صبحانه ای مفصل و کامل دعوت کنید.

طرز تهیه مربای آلبالو به صورت مرحله به مرحله

مواد لازم برای تهیه مربا آلبالو

  • آلبالو : ۱ کیلوگرم
  • آبلیمو : ۱ قاشق غذاخوری
  • شکر : ۱٫۵ کیلوگرم
  • وانیل ( در صورت تمایل ) : به میزان لازم

طرز تهیه مربای آلبالو خوشمزه و خوش طعم در منزل

در مرحله اول طرز تهیه مربای آلبالو ابتدا آلبالو ها را بشویید و آن ها را تمیز کنید سپس هسته آلبالو ها را خارج کنید.

خارج کردن هسته آلبالو با کمک هسته گیر

آلبالو ها را درون ظرف پیرکس و یا لعابی بریزید بعد از اینکه کف ظرف با کمک لایه ای از آلبالو پوشانده شد یک لایه شکر روی آلبالو ها بریزید و دوباره لایه ای از آلبالو را روی شکر ها بریزید و این روش را تا زمانی که شکر و آلبالو به پایان برسند ادامه دهید.

دستور تهیه مربای آلبالو در خانه

بعد از اینکه ظرف از شکر و آلبالو پر شد آن را درون یخچال به مدت ۲۴ ساعت قرار دهید تا آلبالوها به طور کامل آب بیندازند. بعد از مدت زمان ذکر شده آلبالو ها را از درون ظرف به درون قابلمه انتقال دهید و باقی مانده شکر را نیز درون قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید بعد از اینکه آلبالو ها به دمای جوش رسیدند شعله گاز را روی حرارت متوسط قرار دهید و کف های بالا آماده مربا را به کمک یک کفگیر از روی سطح مربا جمع کنید توجه داشته باشید که باید همه کف ها از سطح مربا جمع شوند.

طرز تهیه مربای آلبالو
در مرحله آخر طرز تهیه مربای آلبالو بعد از رسیدن مربا به غلظت مناسب شعله گاز را خاموش کنید و یک قاشق غذاخوری آبلیمو به مربا اضافه کنید و قابلمه مربا را در مکانی مناسب قرار دهید تا سرد شود.

مربا آلبالو

بعد از سرد شدن مربا آن را درون شیشه های مناسبی بریزید و سپس شیشه های حاوی مربا آلبالو را درون یخچال قرار دهید.

طرز تهیه مربای آلبالو ریختن مربا درون شیشه مربای آلبالو

نکات طلایی برای تهیه مربا آلبالو

۱٫ در طرز تهیه مربای آلبالو بهتر است شکر و آلبالو ها را درون یخچال قرار دهید تا آب بیندازند این روش در کیفیت مربا موثر است.
۲٫ کف مربا را قبل از سرد شدن از روی آن جمع کنید.
۳٫ توجه داشته باشید که این مربا برای پختن نیازی به اضافه کردن آب ندارد.
۳٫ مربا آلبالو را بهتر است به مدت طولانی نجوشانید زیرا رنگ آن تیره می شود.
۴٫ شعله گاز نباید زیاد باشد زیرا حرارت زیاد باعث تیره شدن رنگ مربا و همچنین سر رفتن مربا می شود.
۵٫ توجه داشته باشید که درب قابلمه مربا را نباید محکم ببندید زیرا بستن در قابلمه در هنگام جوشیدن مربا باعث تیره شدن رنگ آن و سر رفتن مربا می شود.

دستور تهیه مربا آلبالو
۶٫ مربا تا وقتی که ولرم است و به طور کامل سرد نشده رقیق به نظر می رسد بنابراین بهتر است مربای آلبالو را زمانی که به رنگ دلخواهتان رسید از روی شعله گاز بردارید.
۷٫ برای خارج کردن هسته های آلبالو می توانید از هسته گیر استفاده کنید.
۸٫ در صورتی که به هسته گیر دسترسی ندارید می توانید هسته آلبالو ها را به صورت زیر جدا کنید:
ابتدا آلبالو را بین انگشتان شست و اشاره کمی ورز دهید بعد از اینکه آلبالو شل شد با کمی فشار دادن آن می توانید هسته آلبالو را از قسمتی که آلبالو سوراخ است خارج کنید توجه داشته باشید که خارج کردن دانه آلبالو را باید به صورتی انجام دهید که آلبالو شکل اولیه خود را حفظ کند.

خارج کردن هسته آلبالو
۹٫ برای اینکه تشخیص دهید مربا به غلظت مناسب رسیده است مقداری از مربا را در ظرف کوچکی بریزید تا سرد شود سپس مربا را بین دو سر انگشتان خود قرار دهید و انگشتانتان را از هم باز کنید اگر مربا به صورت تار نخ کشیده ای شد به غلظت کافی رسیده است.

مربای آلبالو
۱۰٫ اگر مربا آلبالو کپک زد لایه کپک زده شده را از روی سطح مربا بردارید سپس مربا را درون قابلمه ای مناسب بریزید تا بپزد.
۱۱٫ برای جلوگیری از کپک زدن مربا می توانید در مرحله آخر دستور درست کردن مربای آلبالو به آن آبلیمو اضافه کنید.

دستور تهیه مرحله به مرحله مربای آلبالو

در این مطلب طرز تهیه مربای آلبالو به همراه نکات طلایی برای ایجاد طعم بی نظیر و متفاوت را مشاهده کردید که امیدواریم از تهیه این مربای خوش طعم و محبوب در منزل نهایت لذت را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید