طرز تهیه پیاز داغ با ساده ترین روش

0

از پیاز داغ در پخت اکثر غذاهای ایرانی استفاده می شود و پیاز داغ تاثیر زیادی روی طعم و مزه غذا دارد بنابراین بهتر است افراد مبتدی با طرز تهیه پیاز داغ آشنا شوند زیرا چگونگی تهیه پیاز داغ می تواند روی خوشمزه تر شدن غذا ها تاثیر زیادی داشته باشد.

علاوه بر اینکه از پیاز داغ برای پخت غذا استفاده می شود می توانید از آن برای تزیین آش رشته و تزیین آش دندونی و … استفاده کنید همچنین با کمک پیاز داغ می توانید تزیینات زیبایی را برای انواع آش ها داشته باشید.

روش تهیه پیاز داغ برای تازه کارها

مواد لازم برای تهیه ۱ پیمانه پیاز داغ

  • زردچوبه : دو قاشق غذاخوری
  • روغن : نصف پیمانه
  • پیاز متوسط : یک عدد

طرز تهیه پیاز داغ با ساده ترین روش

برای تهیه پیاز داغ ابتدا یک پیاز متوسط را به خوبی بشویید سپس پوست پیاز را بگیرید و پیاز را به شکل خلالی باریک خرد نمایید.

خرد کردن پیاز خرد کردن پیاز دستور تهیه پیاز داغ خرد کردن پیاز به صورت خلالی

 درون تابه روغن بریزید و تابه را روی حرارت گاز بگذارید و بعد از داغ شدن روغن پیاز ها را درون روغن بریزید و شعله گاز را روی حرارت ملایم قرار دهید تا پیاز ها به خوبی سرخ شوند.

سرخ کردن پیاز در روغن طرز تهیه پیاز داغ

در مرحله بعدی طرز تهیه پیاز داغ بعد از اینکه پیاز ها طلایی رنگ شدند زردچوبه را به آن ها بیفزایید و به وسیله قاشق زردچوبه را با پیاز ها به خوبی مخلوط کنید و به مدت یک دقیقه دیگر اجازه دهید تا پیاز ها با زردچوبه سرخ شوند. بعد از آماده شدن پیاز داغ می توانید آن را در طرز تهیه انواع غذاها به کار ببرید همچنین می توانید از پیاز داغ آماده شده برای تزیین کردن انواع آش های مختلف استفاده کنید.

پیاز داغ

فوت و فن هایی برای تهیه پیاز داغ

  • برای تهیه پیاز داغ بهتر است از پیاز های تازه استفاده کنید.
  • اگر میزان پیاز داغ برای غذای مورد نظر شما زیاد بود می توانید باقی مانده پیاز داغ را درون یخچال قرار دهید.
  • برای اینکه پیاز ها به صورت یکدست سرخ شوند باید پیاز ها را به صورت خلال های یکسانی خرد کنید.
  • در روش تهیه پیاز داغ بعد از اینکه پیاز ها طلایی رنگ شدند آن ها را به صورت مرتب هم بزنید تا همه پیازهای خرد شده به شکل یکدستی طلایی رنگ شوند.

دستور تهیه پیاز داغ

در این مطلب با طرز تهیه پیاز داغ آشنا شدید شما می توانید با کمک این مطلب آموزشی پیاز داغ را به شیوه ای حرفه ای برای پخت و تزیین انواع غذاها در منزل تهیه کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع غذای ایرانی کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید