طرز تهیه بستنی وانیلی خوشمزه و ساده در منزل

0

بستنی جزء تنقلات خوشمزه و پرطرفدار است بستنی ها با طعم های مختلفی تهیه می شوند که در این مطلب ما قصد داریم شما کدبانوهای عزیز را با طرز تهیه بستنی وانیلی ساده و خوش طعم در منزل آشنا سازیم.

آیس پک، بستنی وانیلی و ژله بستنی چند رنگ از انواع دسر های خوش طعمی هستند که بهتر است کدبانوهای علاقه مند به تهیه انواع دسر ها از تهیه این تنقلات و دسر های خوشمزه در منزل غافل نشوند همچنین شما می توانید با تهیه این دسر های خوش طعم افراد خانواده و یا مهمان یتان را سورپرایز کنید.

تزیین بستنی وانیلی

مواد لازم برای سه نفر

  • پودر شکر : پنج قاشق غذاخوری
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • شیر : یک فنجان
  • زرده تخم مرغ : چهار عدد
  • خامه صبحانه با چربی سی درصد : دویست گرم

طرز تهیه بستنی وانیلی خوشمزه و خوش طعم

برای تهیه بستنی وانیلی ابتدا خامه صبحانه را درون ظرف درب داری بریزید و ظرف حاوی خامه را به مدت دو ساعت داخل فریزر قرار دهید و بعد از گذشت دو ساعت ظرف خامه را از فریزر خارج کنید.

هم زدن خامه

سپس ۳ قاشق غذاخوری پودر شکر را به خامه بیفزایید و مخلوط شکر و خامه را با کمک همزن برقی به مدت پنج دقیقه هم بزنید تا خامه سفت شود و فرم بگیرد.

هم زدن خامه صبحانه و شکر هم زدن خامه طرز تهیه بستنی وانیلی در خانه خامه فرم گرفته شده

بعد از آماده کردن خامه سفیده و زرده تخم مرغ را یکدیگر جدا کنید.

جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ

سپس زرده های تخم مرغ را درون ظرفی مناسب بریزید و دو قاشق غذاخوری پودر شکر و ۱/۴ قاشق چایخوری وانیل به زرده تخم اضافه کنید.

هم زدن شکر و زرده تخم مرغ

مخلوط زرده و شکر را با کمک همزن برقی هم بزنید تا زرده ها با شکر مخلوط شوند و مخلوط این مواد کشدار شود.

هم زدن زرده تخم مرغ

در مرحله بعدی طرز تهیه بستنی وانیلی شیر را به صورت آرام آرام به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط شیر و زرده را هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند خامه فرم گرفته شده را به مخلوط مواد بستنی وانیلی بیفزایید و مواد را هم بزنید.

اضافه کردن خامه فرم گرفته به مایه بستنی وانیلی

مایه آماده شده بستنی را درون یک ظرف درب دار بریزید و ظرف را به مدت ۱۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا بستنی وانیلی یخ بزند سپس بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی بستنی را از فریزر خارج کنید و با کمک همزن دستی و یا چنگال بستنی را هم بزنید.

هم زدن بستنی وانیلی یخ زده

دوباره ظرف را درون فریزر به مدت ۲۴ ساعت قرار دهید تا بستنی خوش را بگیرد و سفت شود.

بستنی وانیلی خوش طعم

توجه داشته باشید که در طرز تهیه بستنی وانیلی زمان قرار دادن بستنی در فریزر به میزان قدرت سرد کنندگی فریزر شما بستگی دارد و زمان یخ زدن بستنی در فریزر ممکن است به ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان نیاز داشته باشد. در صورت تمایل می توانید بستنی وانیلی را در ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید و با کمک روش های تزیین بستنی آن را تزیین کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید