طرز تهیه موس زعفرانی برای مهمانی ها و دورهمی ها

0

موس زعفرانی از انواع دسر های مجلسی خوشمزه و خوش طعم است که شما می توانید به راحتی این دسر خوش طعم را در منزل تهیه کنید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه موس زعفرانی را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش خواهیم داد.

 موس زعفرانی و پلمبیر و محلبی از انواع دسر های مخصوص هستند و کدبانوهای عزیز می توانند در صورت تمایل این دسر های مجلسی را برای پذیرایی از مهمان ها در منزل تهیه کنند.
تزیین موس زعفرانی

مواد لازم برای ۴ نفر

  • شیر : یک پیمانه
  • سفیده تخم مرغ : سه عدد
  • خامه : صد گرم
  • پودر ژلاتین : دو قاشق غذاخوری حل شده به روش بن ماری در یک سوم آب سرد
  • پودر قند : ۱۲۰ گرم
  • زعفران آبکرده : یک قاشق غذاخوری
  • پودر ژله قرمز : یک بسته
  • قالب مخصوص ژله : یک عدد

طرز تهیه موس زعفرانی در منزل

برای تهیه موس زعفرانی ابتدا سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید سپس سفیده تخم مرغ را به همراه پودر قند در ظرف مناسبی بریزید و با کمک همزن مخلوط سفیده و پودر قند را هم بزنید توجه داشته باشید که بعد از همزدن سفیده ها باید پف کنند و از ظرف جدا نشوند.
در مرحله بعدی طرز تهیه موس زعفرانی خامه و زعفران را به مخلوط سفیده اضافه کنید و این مواد را هم بزنید تا یکدست شوند سپس شیر را به صورت آرام آرام به مخلوط مواد موس زعفرانی اضافه کنید و با دور کند همزن مواد را هم بزنید بعد از اینکه مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شدند پودر ژلاتین حل شده به روش بن ماری را به مواد دسر اضافه کنید و همه مواد را با پودر ژلاتین به خوبی مخلوط کنید. می توانید برای خوشمزه شدن موس زعفرانی به مواد آن مقداری خلال پسته اضافه کنید  سپس قالب ژله را چرب کنید و مخلوط مواد دسر را درون قالب ژله بریزید سپس قالب را به مدت ۱۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده دسر را از یخچال بیرون آورید و در ظرف مورد نظر خود قرار دهید.
روش تهیه موس زعفرانی
 در مرحله آخر طرز تهیه موس زعفرانی پودر ژله قرمز رنگ را در یک لیوان آب جوش حل کنید سپس یک لیوان آب سرد به پودر ژله اضافه کنید و اجازه دهید تا پودر ژله حل شده به خوبی خنک شود بعد از خنک شدن ژله قرمز اگر وسط قالب خالی است می توانید مایع ژله را در وسط قالب بریزید و قالب ژله را دوباره در یخچال قرار دهید تا ژله ببندد. اگر وسط قالب ژله خالی نیست می توانید با کمک چاقویی تیز و خیس شده قسمت وسط موس زعفرانی را برش دهید و به آرامی قسمت برش زده شده را جدا کنید سپس مایع ژله را در وسط موس بریزید. برای تزیین موس زعفرانی نیز می توانید مقداری خامه زده شده را درون قیف بریزید و سپس اطراف موس را به زیبایی برای سرو کنید.
طرز تهیه موس زعفرانی با ژله قرمز
در این مطلب با طریقه درست کردن موس زعفرانی آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع موس کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید