طرز تهیه کوفته سبزی بسیار خوشمزه و لذیذ

0

کوفته سبزی از انواع غذاهای ایرانی و سنتی شیراز است که طعم و مزه ای بی نظیر دارد که در طرز تهیه کوفته سبزی از گوشت و سبزی های معطر مخصوص کوفته استفاده می شود که این سبزی های معطر طعم و مزه بی نظیری را به کوفته سبزی می دهند.

کوفته برنجی، کوفته سبزی و دلمه برگ مو غذاهای ایرانی بی نظیری هستند و بهتر است کدبانوهای عزیز این نوع غذاها را در برنامه غذایی خود قرار دهند؛ در ادامه این مطلب دستور پخت کوفته سبزی را به صورت مرحله به مرحله به شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

دستور پخت کوفته سبزی در خانه

مواد لازم

  • گوشت چرخکرده : نیم کیلوگرم
  • برنج نیم دانه : ۲ لیوان
  • سبزی مخصوص کوفته : (‌ شوید و ترخون و ریحان و تره و جعفری )
  • نخود ریز : ۱ لیوان
  • فلفل و نمک : به مقدار لازم
  • گردو خرد شده : به میزان لازم
  • کشمش : به میزان لازم

طرز تهیه کوفته سبزی خوشمزه

در طرز درست کردن کوفته سبزی، ابتدا نخود و برنج را در ظرف های جداگانه ای به همراه مقداری آب به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت خیس کنید در طول این مدت آب نخود های خیس کرده را چند بار عوض کنید.
سبزی ها را به خوبی پاک کنید و بشویید سپس سبزی ها را روی پارچه تمیزی پهن کنید تا آب آن ها گرفته شود و خشک شوند سپس سبزی های خشک شده را خرد کنید.
در مرحله بعدی دستور پخت کوفته سبزی برنج و نخود را درون آبکش مناسبی بریزید سپس نخود و برنج را روی پارچه ای تمیز پهن کنید تا نم آن ها به خوبی گرفته شود زیرا اگر نخود و برنج نم داشته داشته باشند کوفته سبزی ها باز خواهند شد سپس ۱ لیوان از برنج نیم دانه و مقداری از سبزی های خرد شده را به همراه آب زیادی درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا مخلوط این مواد به خوبی پخته شوند سپس باقی مانده سبزی و برنج را با نخود و گوشت چرخکرده و فلفل و ادویه های دلخواه و نمک درون غذا ساز بریزید تا مواد کوفته میکس و یکدست شوند سپس مواد کوفته را در ظرف مناسبی ریخته و به مدت یک ربع مواد را ورز بدهید.

دستور پخت کوفته سبزی

در این مرحله از طرز تهیه کوفته سبزی درون تابه ای مناسب پیاز های خرد شده را تفت دهید سپس کشمش و گردوی خرد شده به پیاز ها اضافه کنید تا به خوبی تفت بخورند و از مخلوط مواد کوفته به اندازه یک نارنگی بردارید و مخلوط پیاز داغ و گردو را در وسط هر کدام از کوفته ها بگذارید و کوفته ها را بپیچید.

کوفته سبزی

سپس کوفته ها را به صورت تکی تکی درون مخلوط سبزی و برنج در حال جوش در فاصله ۱۵ ثانیه از یکدیگر قرار دهید تا کوفته باز نشوند سپس حرارت شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا کوفته ها به خوبی پخته شوندو جا بیفتند.

قرار دادن کوفته سبزی در مخلوط برنج و سبزی در حال جوش طرز تهیه کوفته سبزی در منزل

در این مطلب طرز تهیه کوفته سبزی را مشاهده کردید شما می توانید این غذای ایرانی بی نظیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید و از سرو آن در کنار خانواده تان نهایت لذت را ببرید. برای مشاهده آموزش پخت کوفته های مختلف در صورت تمایل می توانید به بخش انواع کوفته مجله سیروان مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید