طرز تهیه مارشمالو در منزل و نکات کلیدی

0

مارشمالو از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعمی است که با روش های مختلفی می توانید آن را تهیه کنید از این شیرینی خوشمزه در طرز تهیه انواع بیسکویت ها و شیرینی و خمیر فوندانت استفاده می شود؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه مارشمالو را با بهترین روش و به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

شیرینی ها انواع مختلفی دارند و از خوشمزه ترین آن ها می توان به شیرینی برنجی و شیرینی مارشمالو و شیرینی نان پنجره ای اشاره کرد و بهتر است کدبانوهایی که به پخت شیرینی در منزل علاقه مند هستند برای تنوع بیشتر این نوع شیرینی های خاص و خوش طعم را در منزل بپزند.

تزیین زیبا شیرینی مارشمالو

مواد لازم

  • شکر دانه ریز : دو فنجان
  • پودر ژلاتین : سه قاشق غذاخوری
  • آب سرد : یک فنجان
  • سفیده تخم مرغ : دو عدد
  • شربت غلیظ و یا عسل : نصف پیمانه
  • عصاره وانیل : یک قاشق غذاخوری
  • نمک : یک چهارم قاشق چایخوری
  • پودر قند : یک سوم پیمانه
  • نشاسته ذرت : سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه مارشمالو در منزل

ابتدا در ظرف مناسبی پودر ژلاتین را با نصف فنجان آب مخلوط کنید سپس به مدت ۵ دقیقه صبر کنید تا آب جذب ژلاتین شود و پودر ژلاتین اسفنجی شکل شود.

ژلاتین حل شده

در مرحله بعدی طرز تهیه مارشمالو کف ظرفی را با کمک کاغذ روغنی بپوشانید سپس سطح کاغذ روغنی پودر قند بپاشید و یا با مقداری روغن کاغذ را چرب کنید.
در قابلمه ای مناسب عسل و یا شربت غلیظ  را به همراه نصف فنجان آب و شکر و نمک بریزید سپس قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید و بعد از رسیدن دمای آب به ۱۲۱ درجه سانتی گراد؛ ژلاتین را به مواد درون قابلمه اضافه کنید.

اضافه کردن ژلاتین حل شده به شربت شیرینی

بعد از گذشت ۳۰ ثانیه قابلمه را از روی شعله گاز بردارید و اجازه دهید مخلوط شربت و یا عسل خنک شود.

طرز تهیه مارشمالو با ساده ترین روش

در این مرحله از دستور درست کردن مارشمالو، سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید سپس سفیده ها را در یک ظرف بزرگ بریزید و با کمک همزن سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا سفیده ها به خوبی سفت شوند و مخلوط شربت سرد شده را به آرامی به سفیده های زده شده اضافه کنید.

اضافه کردن شربت غلیظ به شیرینی مارشمالو

در حین اضافه کردن مخلوط شربت به سفیده ها با کمک همزن این مواد را به صورت مداوم هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند توجه داشته باشید که هم زدن سفیده و مخلوط شربت را باید به مدت نیم ساعت ادامه دهید.
بعد از مدت زمان ذکر شده عصاره وانیل را به مایه شیرینی مارشمالو بیفزایید و به مدت ۷ دقیقه دیگر نیز مایه شیرینی را هم بزنید توجه داشته باشید هم زدن مایه شیرینی مارشمالو را باید تا زمانی ادامه دهید که دمای کاسه همزن از دمای اتاق بیشتر شود.

دستور تهیه مارشمالو
در مرحله آخر طرز تهیه مارشمالو خمیر شیرینی را در ظرفی که آماده کرده اید قرار دهید و سطح خمیر را با کمک قاشق به خوبی صاف کنید.

ریختن خمیر شیرینی در ظرفی مناسب

سپس مخلوط پودر قند و نشاسته را روی خمیر شیرینی بریزید.

ریختن پودر قند و نشاسته روی خمیر شیرینی

بعد از خنک شدن خمیر شیرینی ظرف حاوی شیرینی را به مدت ۱۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا شیرینی به خوبی خنک شود.
بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف شیرینی را از یخچال بیرون آورید و با کمک قالب های چرب شده خمیر شیرینی را قالب بزنید.

قلب زدن مارشمالو

طرز تهیه مارشمالو در منزل با ساده ترین روش

نکات طلایی برای پخت بهتر شیرینی مارشمالو

  • برای اندازه گرفتن دمای آب می توانید از دماسنج های مخصوص غذا استفاده کنید.
  • اگر به قالب شیرینی دسترسی ندارید می توانید تیغه چاقو را چرب کنید و سپس شیرینی مارشمالو را به چاقو برش دهید.

برش دن خمیر شیرینی مارشمالو

  • در صورت تمایل می توانید برای خوشمزه تر شدن شیرینی مارشمالو در دستور تهیه آن از مغز آجیل پودر شده و یا پودر نارگیل استفاده کنید.
  • در طرز تهیه شیرینی مارشمالو می توانید پودر نارگیل و پودر مغز آجیل را در کف ظرف بریزید و سپس خمیر شیرینی را روی مواد کف ظرف بریزید.

شیرینی مارشمالو خوشمزه و خوش طعم

در این مطلب طرز تهیه مارشمالو را مشاهده کردید که امیدواریم از پخت این نوع شیرینی در منزل نهایت لذت را ببرید؛ در صورت تمایل می توانید برای مشاهده دستور پخت شیرینی های مختلف به بخش انواع شیرینی مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید