طرز تهیه بورانی اسفناج خوشمزه و ایده آل

0

بورانی اسفناج از انواع غذاهای محلی شمال کشور است که دارای طعمی بی نظیر و خوشمزه است و شما می توانید این نوع غذا را به عنوان دسر برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه بورانی اسفناج و نکاتی برای ایجاد طعم ایده آل را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

محلبی و بورانی اسفناج و سالاد شیرازی از انواع دسر ها و پیش غذاهای خوشمزه و خوش طعم هستند که شما می توانید آن ها را به راحتی و با صرف وقت و هزینه کمی در منزل تهیه کنید و پذیرایی با شکوهی را توسط این دسر ها و پیش غذاها از مهمان هایتان داشته باشید.

طرز تهیه بورانی اسفناج در منزل

مواد لازم

  • ماست : یک کاسه ماست خوری
  • سیر : سه حبه
  • روغن : دو قاشق سوپخوری
  • فلفل : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم
  • اسفناج : یک کیلوگرم
  • نعناع خشک : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه بورانی اسفناج خوشمزه

برای تهیه بورانی اسفناج ابتدا باید اسفناج ها را بشویید و آن ها را به صورت درشت خرد کنید. سپس اسفناج های خرد شده را به همراه مقداری نمک و آب در قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا اسفناج ها آب پز شوند.

آب پز کردن اسفناج

در مرحله بعدی طرز تهیه بورانی اسفناج بعد از پخته شدن اسفناج ها آن ها را در صافی بریزید تا آب اضافی اسفناج ها از آن ها خارج شود سپس با کمک گوشت کوب اسفناج ها را له کنید.

کوبیدن اسفناج با گوشت کوب
درون تابه روغن بریزید و اسفناج ها را درون روغن تفت دهید. در مرحله آخر روش تهیه بورانی اسفناج در ظرف مناسبی اسفناج های تفت داده شده را با ماست و سیر کوبیده شده و نعناع خشک و فلفل و نمک مخلوط کنید تا همه مواد بورانی یکدست شوند سپس بورانی را به مدت یک تا سه ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی خنک شود.

 اضافه کردن اسفناج به ماست    بورانی اسفناج تزیین زیبا بورانی اسفناج با گردو

نکاتی برای ایجاد طعم ایده آل در بورانی اسفناج

۱٫ اگر تمایلی به تفت دادن اسفناج ها ندارید بهتر است آن ها را با یک حبه سیر آب پز کنید.
۲٫ در صورت تمایل می توانید برای خوش طعم شدن بورانی در دستور تهیه بورانی اسفناج از ماست خامه ای استفاده کنید.
۳٫ می توانید از اسفناج خام نیز در روش تهیه بورانی اسفناج استفاده کنید که در این صورت بهتر است بورانی را با پودر گردو و ماست تازه و معمولی تهیه کنید.
۴٫ می توانید در دستور تهیه بورانی اسفناج به جای استفاده از سیر از یک قاشق غذاخوری پودر موسیر استفاده کنید.
۵٫بورانی اسفناج جایگزین مناسبی برای ماست است و شما می توانید این دسر خوشمزه را در کنار انواع پلو ها و برخی از غذاها میل کنید.
۵٫ بورانی اسفناج کم کالری است و بهتر است افرادی که دارای رژیم های غذایی لاغری هستند این بورانی خوشمزه را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

تزیین بورانی اسفناج

در این مطلب با طرز تهیه بورانی اسفناج آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر خوشمزه و پرطرفدار در منزل نهایت لذت را ببرید؛ در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع دسرها کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید