طرز تهیه کیک قاشقی فوق العاده عالی در منزل

0

کیک قاشقی از انواع کیک های خوشمزه و خوش طعم است که به سادگی می توانید این نوع کیک را در منزل بپزید, در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک قاشقی با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

کاپ کیک و کیک قاشقی از انواع کیک های خوشمزه و با ظاهری زیبا هستند و اگر شما به پخت کیک های مختلف علاقه مند هستید بهتر است این نوع کیک ها را نیز در منزل بپزید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

دستور پخت کیک قاشقی در خانه

مواد لازم برای ۱۰ نفر

  • شیر : یک پیمانه
  • آرد : دو پیمانه
  • تخم مرغ : دو عدد
  • بیکینگ پودر : یک قاشق غذاخوری
  • شکر : یک پیمانه
  • وانیل : یک چهارم قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک قاشقی در منزل

برای پخت کیک قاشقی ابتدا تخم مرغ و وانیل را در ظرف مناسبی بریزید و با کمک همزن این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید سپس شکر و شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و دوباره با کمک همزن مایه کیک را هم بزنید. در مرحله بعدی طرز تهیه کیک قاشقی آرد و بیکینگ پودر را سه مرتبه الک کنید.

الک کردن آرد و بیکینگ پودر

سپس مخلوط آرد را به مایه کیک بیفزایید و مایه کیک را با آرد مخلوط کنید تا خمیر شلی بدست آید.

مخلوط شیر و تخم مرغ و آرد
در این مرحله از دستور پخت کیک قاشقی درون ظرفی گود مقداری روغن بریزید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن به خوبی داغ شود سپس با کمک قاشق از خمیر کیک بردارید و خمیر کیک را درون روغن قرار دهید.

روش تهیه کیک قاشقی توجه داشته باشید که در زمان ریختن خمیر در روغن باید قاشق را نزدیک روغن نگه دارید تا خمیر به صورت یکدست در روغن قرار بگیرد, سپس با قاشق روی خمیر کیک روغن بریزید تا همه جای خمیر به صورت یکدست پف کند.

سرخ کردن کیک قاشقی در تابه

بعد از اینکه یک طرف کیک های قاشقی سرخ شد طرف دیگر آن ها را برگردانید تا به خوبی سرخ شود سپس کیک های قاشقی را از درون روغن بیرون آورید و روی دستمال تمیزی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود.

کیک قاشقی خوشمزه و خوش طعم کیک قاشقی

در طرز تهیه کیک قاشقی بهتر است خمیر ها را به یک اندازه در روغن بریزید تا همه کیک ها هم اندازه شوند و در هنگام چیدن درون ظرف ظاهر زیباتری پیدا کنند. امیدواریم از پخت این نوع کیک خوشمزه و ساده در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت کیک های مختلف به بخش انواع کیک مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید