طرز تهیه کیک چای در منزل به همراه نکات طلایی

0

کیک ها خوراکی خوشمزه و محبوبی هستند که با انواع طعم های مختلف پخته می شوند؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک چای به همراه نکات طلایی در پخت این کیک خوش طعم را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم از پخت این کیک خوش طعم نهایت لذت را ببرید.

اغلب کدبانوها تمایل دارند برای مناسبت های خاص و یا برای دعوت کردن اعضای خانواده به یک عصرانه بی نظیر کیک ها با طعم های مختلف را در منزل بپزند. کیک خیس، کیک چای و کیک یخچالی از انواع کیک های خوشمزه و محبوب در بین همه رده های سنی مختلف هستند که بهتر است کدبانوهای عزیز از پخت این نوع کیک ها غافل نشوند.

کیک چای

مواد لازم

  • تخم مرغ : یک عدد
  • کره آب شده در دمای محیط : ۱/۲ پیمانه
  • شکر : ۱/۲ پیمانه
  • آرد : ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر : ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری
  • چای غلیظ و سرد شده : یک پیمانه سر خالی

طرز تهیه کیک چای در منزل

برای پخت کیک چای ابتدا باید فر را روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا داغ شود سپس کره و شکر را درون ظرفی مناسب بریزید و با کمک همزن این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا کرم رنگ و کشدار شوند.

هم زدن کره و شکر

 تخم مرغ را به مخلوط شکر بیفزایید و دوباره با کمک همزن تخم مرغ را با مخلوط شکر ترکیب کنید.

اضافه کردن تخم مرغ به مخلوط شکر
آرد و بیکنیگ پودر را سه مرتبه الک کنید و ۱/۲ از مخلوط بیکینگ پودر و آرد را به همراه نصف چای سرد به مایه کیک بیفزایید و با قاشقی مناسب مایه کیک را هم بزنید تا مواد مایه کیک به خورد هم بروند سپس باقی مانده مخلوط بیکینگ پودر و آرد را به همراه باقی مانده چای سرد به مایه کیک بیفزایید و دوباره با کمک قاشق مواد را هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود.
در مرحله آخر طرز تهیه کیک چای کف قالب با قطر ۱۸ سانتی متر را با کمک کاغذ روغنی به خوبی بپوشانید سپس مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب حاوی مایه کیک در فر که قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد داغ شده است به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید و سپس بعد از مدت زمان ذکر شده قالب کیک را از درون فر بیرون آورید.

ریختن مایه کیک چای در قالب فر

طرز تهیه کیک چای در خانه

فوت و فن های پخت کیک چای

  • اگر می خواهید رنگ کیک تیره شود باید از چای پر رنگ در طرز تهیه کیک چای استفاده کنید.
  • برای پخت کیک چای ابتدا چای را به روشی که همیشه دم می کنید آماده کنید سپس یک لیوان سر خالی از چای نسبتا غلیظ را در مکانی قرار دهید تا چای به خوبی سرد شود.
  • برای خوشمزه تر شدن کیک چای می توانید در دستور پخت این نوع کیک از بادام و یا گردو استفاده کنید.
  • مخلوط کشمش و گردو نیز به کیک چای طعم بی نظیری می دهد در صورت تمایل می توانید مخلوط این مواد را با مایه کیک اضافه کنید.

کیک چای خوشمزه

دستور پخت کیک چای به همراه فوت و فن های طلایی در پخت این نوع کیک خوشمزه را در این مطلب مشاهده کردید که امیدواریم با کمک این آموزش بتوانید کیک چای با طعم متفاوت و بی نظیری را در منزل بپزید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید