طرز تهیه پنیر پیتزا در منزل با ساده ترین روش

0

پنیر پیتزا دارای بافتی نرم است و در تهیه انواع پیتزا ها از این نوع پنیر استفاده می شود؛ طرز تهیه پنیر پیتزا در منزل به سادگی امکان پذیر است و شما می توانید این نوع پنیر را با رعایت نکات بهداشتی در منزل تهیه کنید.

از پنیر پیتزا در طرز تهیه انواع پیتزا ها نظیر پیتزا سبزیجات و پیتزا قارچ و گوشت و … استفاده می شود. پنیر پیتزا را می توانید با صرف وقت و هزینه کمی در منزل و با کمک سرکه و شیر پاستوریزه و مقداری نمک تهیه کنید.

پنیر پیتزا

مواد لازم

  • شیر پاستوریزه : دو لیتر
  • جوهر لیمو و یا سرکه : یک تا دو قاشق غذاخوری
  • پارچه توری و یا پارچه ای بسیار نازک
  • نمک : به میزان لازم

طرز تهیه پنیر پیتزا در منزل با روشی ساده

برای درست کردن پنیر پیتزا خانگی ابتدا شیر را درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا شیر به دمای جوش برسد بعد از اینکه شیر شروع به جوشیدن کرد جوهر لیمو و یا سرکه را به آرامی به شیر در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید که شیر بجوشید و سفت شود توجه داشته باشید به محض سفت شدن شیر دیگر نیازی نیست که سرکه را به آن اضافه کنید. بعد از سفت شدن شیر اجازه دهید تا شیر سفت به مدت چهار دقیقه دیگر نیز بجوشد.

طرز تهیه پنیر پیتزا با ساده ترین روش

شیر سفت شده را درون پارچه ای توری و یا پارچه ای نازک بریزید و پارچه را فشار دهید تا آب اضافی پنیر گرفته شود.

ریختن مخلوط شیر و سرکه در پارچه توری

در مرحله بعدی طرز تهیه پنیر پیتزا مقداری آب و نمک را در ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کنید و پارچه حاوی پنیر را درون آب و نمک به مدت چند دقیقه قرار دهید سپس پنیر پیتزا را از پارچه جدا کنید و آن را دوباره در قابلمه قرار دهید و قابلمه را روی حرارت ملایم شعله گاز به مدت ۱۰ دقیقه دیگر قرار دهید ( توجه داشته باشید که هر چه بیشتر پنیر پیتزا را بپزید میزان کش آمدن آن بیشتر می شود). بعد از مدت زمان ذکر شده پنیر پیتزا را از درون قابلمه بیرون آورید و اجازه دهید تا پنیر سرد شود و خودش را بگیرد.

روش تهیه پنیر پیتزا با ساده ترین روش   روش تهیه پنیر پیتزا در منزل

نکات طلایی برای درست کردن پنیر پیتزا

  • شیری که در طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی به کار برده می شود باید شیر پاستوریزه و کامل باشد.
  • شیری که لاکتوز آن گرفته شده است و استریلیزه و هموژنیزه است برای تهیه پنیر پیتزا مناسب نیست.
  • اغلب افراد تصور می کنند اگر شیر را تا حدی بجوشانند که غلیظ شود کیفیت پنیر بیشتر می شود در صورتی که جوشاندن شیر هیچ تاثیری در کیفیت پنیر پیتزا ندارد.
  • توجه داشته باشید که پنیر پیتزا را نباید بیش از حد معمول بپزید زیرا ممکن پنیر بسوزد و بافت آن از بین برود.
  • پنیر پیتزا را می توانید رنده کنید و در فریزر نگهداری کنید.

رنده کردن پنیر پیتزا

در این مطب با طرز تهیه پنیر پیتزا در منزل آشنا شدید که امیدواریم با توجه به فوت و فن های ارائه شده در تهیه پنیر پیتزا بتوانید پنیری با کیفیت را در منزل تهیه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید