طرز تهیه مربای پوست هندوانه در منزل

0

مربا از انواع خوراکی های خوشمزه و خوش طعم است که با انواع میوه ها و پوست برخی از میوه ها تهیه می شود؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای پوست هندوانه را با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

مربای پوست هندوانه و مربای سیب و مربای پوست پرتقال از انواع مرباهای خوش عطر و پرطرفدار هستند و شما می توانید این نوع مرباها را برای وعده صبحانه تان در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه مربای پوست هندوانه در منزل

مواد لازم

  • آهک : ۵ قاشق غذاخوری
  • گلاب : ۱/۲ پیمانه
  • پوست هندوانه آماده شده : ۵۰۰ گرم
  • دانه هل : ۵ عدد
  • شکر : ۸۰۰ یا ۹۰۰ گرم
  • آبلیمو : ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه مربای پوست هندوانه در منزل

در تهیه مربا پوست هندوانه باید پوست هندوانه ضخیم باشد و برای تهیه این مربا باید ابتدا هندوانه را قاچ کنید و قسمت ضخیم پوست هندوانه را انتخاب کنید سپس همه قرمزی پوست هندوانه را بگیرید تا به قسمت سفید آن برسید توجه داشته باشید که باید قسمت سبز رنگ را هم بگیرید می توانید.

کندن پوست سبز هندوانه

بعد از آماده کردن پوست هندوانه برای مربا با قالب دلخواه خود پوست هندوانه را قالب بزنید.

خرد کردن پوست هندوانه

سپس پوست هندوانه آماده شده را وزن کنید تا شکر را به میزان لازم به این مربا بیفزایید. در مرحله بعدی طرز تهیه مربای پوست هندوانه درون ظرف مناسبی آهک بریزید و ۳ یا ۴ لیوان آب به آهک اضافه کنید و مخلوط آب و آهک را هم بزنید تا به خوبی شفاف شوند.

مخلوط کردن آب و اهک

سپس آب شفاف شده را درون کاسه ای مناسب بریزید و پوست هندوانه خرد شده و قالب زده شده را به مخلوط آب و آهک اضافه کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید و ظرف را در جایی خنک به مدت ۸ ساعت قرار دهید.

قرار دادن پوست هندوانه در محلول آب و آهک

بعد از مدت زمان ذکر شده پوست های هندوانه را درون آبکش مناسبی بریزید و آن ها را کاملا آبکشی کنید و دوباره پوست های هندوانه را درون قابلمه ای مناسب بربزید و روی آن ها آب بریزید و به مدت ۳ ساعت دیگر آن ها را در مکانی خنک قرار دهید بعد از مدت زمان ذکر شده دوباره پوست هندوانه را درون آبکش بریزید و آن ها را آبکشی کنید سپس شکر را روی پوست های هندوانه بریزید و ظرف حاوی پوست هندوانه را چند بار تکان دهید تا پوست های خرد شده با شکر به خوبی مخلوط شوند.

مخلوط پوست هندوانه و شکر

سپس مخلوط شکر و پوست هندوانه را به مدت چند ساعت در مکانی مناسب قرار دهید تا کاملا آب بیندازند. در مرحله بعدی طرز تهیه مربا پوست هندوانه ۲ لیوان آب به همراه هل به مخلوط شکر و پوست هندوانه اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا مربا به دمای جوش برسد.

مربا پوست هندوانه خوش طعم و خوشمزه

بعد از اینکه مربا به غلظت مناسب رسید آبلیمو و گلاب را به آن اضافه کنید و بعد از اینکه مربا چند جوش زد قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا مربا خنک شود سپس مربا را درون ظرف مناسبی بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

 طرز تهیه مربا پوست هندوانه         دستور تهیه مربا پوست هندوانه مربای پوست هندوانه

در این مطلب با طرز تهیه مربای پوست هندوانه در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این مربای خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت مرباهای مختلف به بخش انواع مربا مجله سیروان مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید