طرز تهیه گراتن سیب زمینی خوشمزه و لذیذ

0

گراتن از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه و لذیذ است که انواع مختلفی دارد؛ گراتن سیب زمینی از انواع گراتن ها است که با مواد غذایی ساده ای تهیه می شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه گراتن سیب زمینی را با ساده ترین روش به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

گراتن سیب زمینی و موساکا و حمص غذاهای فرنگی خوشمزه و پرطرفداری هستند که در ایران نیز این غذاها پخته می شوند و اگر شما تمایل دارید در برنامه غذایی تان تنوع ایجاد کنید بهتر است از پخت این غذا ها در منزل غافل نشوید.

گراتن سیب زمینی

مواد لازم برای چهار نفر

  • سیب زمینی : یک کیلوگرم
  • کره : ۵۰ گرم
  • شیر : نصف پیمانه
  • پنیر پیتزا : ۷۵ گرم
  • نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه گراتن سیب زمینی در خانه

برای پخت گراتن سیب زمینی ابتدا پوست سیب زمینی ها را بگیرید و سپس سیب زمینی ها را به شکل نازک و ورقه ای برش بزنید و برش های سیب زمینی را بشویید و آن ها را با کمک دستمال تمیزی خشک کنید.

برش زدن سیب زمینی

در مرحله بعدی طرز تهیه گراتن سیب زمینی درون ظرف پیرکسی سیب زمینی های برش زده شده و پنیر پیتزا و چند عدد کره قطعه قطعه شده را به ترتیب قرار دهید و مواد را تا زمانی که تمام شوند به ترتیبی که گفته شد درون ظرف بچینید سپس روی لایه های چیده شده گراتن را با کمک پنیر پیتزا و کره بپوشانید و شیر و نمک را در ظرف مناسبی با یکدیگر مخلوط کنید و سپس محلول شیر و نمک را روی لایه های گراتن سیب زمینی بریزید.

طرز تهیه گراتن سیب زمینی
در مرحله آخر دستور پخت گراتن سیب زمینی ظرف پیرکس را به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه در کف فر با دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

گراتن سیب زمینی خوشمزه   گراتن سیب زمینی خوشمزه

امیدواریم از دستور تهیه گراتن سیب زمینی در منزل نهایت لذت را ببرید شما می توانید این غذای فرنگی خوشمزه را برای وعده نهار و شام در منزل بپزید و از سرو آن نهایت لذت را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید