طرز تهیه کوکوی عدس خوشمزه و متفاوت

0

کوکوی عدس از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و مقوی است که شما می توانید این غذای بی نظیر را در منزل به راحتی بپزید, در ادامه این مطلب طرز تهیه کوکوی عدس را با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

کوکو ها انواع مختلفی دارند و با مواد غذایی مختلف نظیر سبزیجات و گوشت قرمز و گوشت سفید و حبوبات پخته می شوند. کوکوی مرغ و کوکوی عدس از انواع کوکوهای لذیذ هستند و شما می توانید این نوع غذاهای ایرانی را برای تنوع بیشتر در برنامه غذایی تان قرار دهید.

تزیین ساده و زیبا کوکوی عدس

مواد لازم

  • عدس : ۱۰۰ گرم
  • آرد گندم : دو قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ : دو عدد
  • نمک : ۱ قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه : یک قاشق چایخوری
  • زردچوبه : یک قاشق چایخوری
  • دارچین : یک قاشق چایخوری
  • ماست : دو اشق غذاخوری

طرز تهیه کوکوی عدس خوشمزه و خوش طعم

برای پخت کوکوی عدس ابتدا عدس ها را بشویید و آن ها را به مدت ۶۰ دقیقه در مقداری آب خیس کنید.

خیساندن عدس در آب

بعد از مدت زمان ذکر شده عدس ها را به همراه مقداری آب در قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا عدس ها به خوبی پخته شوند.

عدس پخته شده

بعد از اینکه عدس ها پخته شدند آن ها را در آبکش بریزید تا سرد شوند و سپس عدس ها را چرخ کنید و به صورت پوره در آورید.

چرخ کردن عدس
دو قاشق غذاخوری آرد گندم را به عدس های چرخ شده اضافه کنید و آرد گندم و عدس را با یکدیگر مخلوط کنید.

مخلوط کردن عدس با آرد گندم

در مرحله بعدی طرز تهیه کوکوی عدس دو قاشق غذاخوری ماست را به عدس ها بیفزایید و سپس مایه کوکو را هم بزنید تا با ماست ترکیب شود.

اضافه کردن ماست به عدس چرخ کرده

تخم مرغ ها را به همراه نمک به مایه کوکو اضافه کنید و سپس مایه کوکو را با تخم مرغ ترکیب کنید.

اضافه کردن تخم مرغ به مایه کوکوی عدس

سپس مایه کوکوی عدس را به مدت ۶۰ دقیقه در مکان مناسبی قرار دهید تا مواد مخلوط شده به خورد هم بروند و علاوه بر این کوکو در هنگام سرخ شدن پوک تر شود.
در مرحله آخر طرز تهیه کوکوی عدس فلفل سیاه و دارچین و زردچوبه را به مایه کوکو اضافه کنید و سپس مایه کوکو را با ادویه ها مخلوط کنید.

اضافه کردن ادویه به مایه کوکوی عدس

مقداری روغن در تابه بریزد و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن به خوبی داغ شود سپس شعله گاز را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید و با کمک قاشق مقداری از مواد کوکو را بردارید و در روغن داغ بریزید بعد از اینکه یک طرف کوکوها سرخ شد طرف دیگر آن ها را برگردانید تا به خوبی سرخ شوند.

طرز تهیه کوکوی عدس در خانه

بعد از سرخ شدن دو طرف کوکوی عدس آن ها را از درون تابه بیرون آورید و در ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید. کوکوی عدس را می توانید به کمک روش های تزیین کوکو به زیبایی تزیین کنید.

         تزیین کوکو عدس با سبزی خوردن

در طرز تهیه کوکو عدس بهتر است برای کیفیت بیشتر کوکو ادویه ها را بعد از استراحت دادن مایه کوکو به آن اضافه کنید, امیدواریم از پخت این کوکوی خوشمزه نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع کوکو کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید