طرز تهیه دسر پان اسپانیا با دستور تهیه اصلی

0

دسر پان اسپانیا از انواع دسر های خوشمزه و خوش طعم است که شما می توانید این دسر را با صرف هزینه ای کم در منزل تهیه کنید, در ادامه این مطلب طرز تهیه دسر پان اسپانیا را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم از تهیه این دسر نهایت لذت را ببرید.

در روش تهیه دسر پان اسپانیا مانند طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور از بیسکویت استفاده می شود. این دسر مانند پاناکوتا شکلاتی و آیس پک طعم فوق العاده ای دارد و شما می توانید با تهیه آن از مهمانی هایتان در مجالس و مهمانی های مختلف پذیرایی با شکوهی را داشته باشید.

تزیین دسر پان اسپانیا

مواد لازم

  • بیسکویت پتی بور ( در صورت تمایل ساده و کاکائویی ) : ۲ بسته
  • آرد سفید : نصف پیمانه
  • گردوی خرد شده : نصف پیمانه
  • تخم مرغ : دو عدد
  • شیر : یک لیتر
  • شکر : یک لیوان
  • نشاسته ذرت : ۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل : نصف قاشق چایخوری
  • کره : ۵۰ گرم
  • پودر کاکائو : ۳ قاشق غذاخوری
  • خامه : ۱۵۰ گرم

طرز تهیه دسر پان اسپانیا خوشمزه در منزل

ابتدا تخم مرغ ها و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و با کمک همزن برقی شکر و تخم مرغ ها را با یکدیگر مخلوط کنید.

هم زدن شکر و تخم مرغ

شیر را در قابلمه ای مناسب بریزید و نشاسته ذرت را در مقداری شیر سرد حل کنید.

حل کردن نشاسته در شیر سرد

سپس نشاسته حل شده را به شیر اضافه کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه دسر پان اسپانیا آرد را الک کنید و به شیر اضافه کنید.

اضافه کردن آرد الک شده در مایه دسر

سپس مخلوط شکر و تخم مرغ را هم به شیر بیفزایید و قابلمه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و مواد دسر را به صورت مداوم هم بزنید تا غلیظ شوند سپس وانیل و کره را به مخلوط مواد بیفزایید و شعله گاز را خاموش کنید.

افزودن کره با مایه دسر پان اسپاینا

در این مرحله از دستور تهیه دسر پان اسپانیا بعد از خاموش کردن شعله گاز خامه را به مواد دسر اضافه کنید.

اضافه کردن کره به مایه دسر پان اسپانیا

اگر تمایل دارید کرم دسر را به صورت دو رنگ در آورید باید ابتدا مایه دسر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و سپس یه یکی از مایه ها پودر کاکائو اضافه کنید.
در مرحله آخر طرز تهیه دسر پان اسپانیا کف قالب ظرف و یا قالب مناسبی را پلاستیک فریزر بکشید سپس از مایه دسر را در کف قالب بریزید و روی آن مقداری گردو خرد شده و موز برش زده شده بریزید سپس بیسکویت ها را به شکل عمودی در کنار هم بچینید (توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانید به صورت یکی در میان بیسکویت ساده و کاکائویی در ظرف بچینید).

چیدن بیسکویت پتی بور روی مایه دسر

 روی بیسکویت های چیده شده مایه فرنی را بریزید و یک ردیف دیگر بیسکویت روی مایه بچینید و روی بیسکویت ها را تا جایی که قالب و یا ظرف جا دارد مایه فرنی بریزید.

ریختن مایه دسر روی بیسکوتی پتی بور

سپس پلاستیک را روی قالب بکشید و قالب حاوی دسر را به مدت ۶۰ دقیقه در فریزر قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده قالب را از درون فریزر بیرون آورید و به مدت ۵ ساعت در یخچال قرار دهید سپس بعد از مدت زمان ذکر شده قالب حاوی دسر را از یخچال بیرون آورید.
ظرف مناسبی را تهیه کنید و پلاستیک را از روی دسر بردارید سپس کف ظرف را به کف دسر پان اسپانیا بچسبانید و قالب دسر را برعکس کنید و پلاستیک روی دسر را بردارید و با کمک شکلات رنده شده و موز خرد شده و  .. دسر را تزیین کنید.

دسر پان اسپانیا

در این مطلب با طرز تهیه پان اسپانیا آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر بین المللی در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه دسر های مختلف به بخش انواع دسر ها مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید