طرز تهیه خورش قارچ با طعم و مزه ایده آل

0

خورش قارچ از انواع خورش های ایرانی خوشمزه است که این خورش طعمی متفاوت دارد و شما می توانید آن را در مدت زمان کوتاهی در منزل تهیه کنید, در ادامه طرز تهیه خورش قارچ را به صورت مرحله به مرحله و با ساده ترین روش مشاهده خواهید کرد.

خورش قورمه سبزی و خورش قارچ و خورش کرفس خورش های لذیذی هستند که بهتر است کدبانوهای عزیز از پخت این نوع خورش ها برای وعده های غذایی نهار و شام خود غافل نشوند.

طرز تهیه خورش قارچ در منزل

مواد لازم

  • پیاز : یک عدد
  • گوشت چرخ کرده فاقد چربی : ۱۰۰ گرم
  • قارچ : ۴ عدد
  • رب گوجه فرنگی : یک قاشق مرباخوری
  • زعفران دمکرده : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورش قارچ در منزل

برای پخت خورش قارچ ابتدا پیاز را خرد کنید و در قابلمه ای مناسب با مقداری روغن پیاز خرد شده را تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را به همراه زردچوبه و فلفل و نمک و رب به پیاز بیفزایید.

تفت دادن گوشت چرخ کرده

تفت دادن گوشت چرخ کرده و رب

بعد از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد مقداری آب روی مواد خورش قارچ بریزید و درب قابلمه را ببندید تا مواد به خوبی پخته شوند.

اضافه کردن آب به مایه گوشتی خورش قارچ

 سپس قارچ های شسته شده و تمیز را ریز کنید و اگر قارچ ها کوچک هستند آن ها را از وسط نصف کنید و اگر اندازه قارچ ها بزرگ است آن ها را به چهار قسمت مساوی تقسیم نمایید و قارچ های ریز شده را در تابه ای مناسب به همراه مقداری روغن روی شعله گاز با حرارت بالا تفت دهید تا رنگ قارچ ها خوشرنگ و سفید بماند.

سرخ کردن قارچ

در مرحله آخر طرز تهیه خورش قارچ زعفران دمکرده را به همراه قارچ های تفت داده شده به گوشت پخته شده اضافه کنید و بعد از چند دقیقه حرارت گاز را خاموش کنید و این خورش خوشمزه را در ظرف مناسبی برای سرو بکشید و با کمک جعفری خرد شده و یا قارچ های خرد شده خورش قارچ را به زیبایی تزیین کنید.

    خورش قارچ

در این مطلب با دستور پخت خورش قارچ در منزل آشنا شدید که امیدواریم از پخت این خورش خوش طعم و لذیذ نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش دستور پخت خورش های ایرانی مختلف به بخش انواع خورش مجله آرگا مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید