طرز تهیه محلبی ترکیه یک دسر خوشمزه برای مهمانی ها

0

محلبی از انواع دسر های معروف و پرطرفدار در کشور ترکیه است و این دسر خوشمزه به پودینگ شیر ترکیه ای نیز معروف است؛ در ادامه طرز تهیه محلبی ترکیه را به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

محلبی و فرنی و شله زرد از انواع دسر های مناسب برای افطار ماه مبارک رمضان هستند. دستور پخت محلبی ترکیه ای مشابه طرز تهیه فرنی است و شما می توانید این دسر خوشمزه را در منزل به راحتی تهیه کنید.

تزیین محلبی با دارچین

مواد لازم

  • نشاسته ذرت : ۱/۴ پیمانه
  • آرد برنج : ۳/۴ پیمانه
  • شکر : ۱٫۵ پیمانه
  • شیر : ۷ پیمانه
  • آب : ۱ پیمانه
  • گلاب : نصف پیمانه

طرز تهیه محلبی ترکیه ای در منزل

برای تهیه محلبی ترکیه ای ابتدا نشاسته ذرت و آرد برنج و آب را در کاسه ای مناسب بریزید و همه این مواد را با کمک همزن هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. توجه داشته باشید که باید گلوله های آرد برنج و نشاسته ذرت به طور کامل در آب حل شوند.

حل کردن آرد برنج و نشاسته ذرت در آب سرد

در مرحله بعدی طرز تهیه محلبی ترکیه شکر و شیر را در قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و مخلوط شکر و شیر را هم بزنید تا شکر به خوبی در شیر حل شود.

حل کردن شکر در شیر

بعد از حل شدن شکر محلول آرد برنج و نشاسته ذرت را به شیر اضافه کنید و هم زدن مواد محلبی را تا زمانیکه محلبی غلیظ شود ادامه دهید.

طرز تهیه محلبی ترکیه ای خوشمزه

بعد از اینکه محلبی غلیظ شد حرارت گاز را خاموش کنید و گلاب را به مواد محلبی اضافه کنید و دسر محلبی ترکیه را درون کاسه های یک نفره و یا ظرفی مناسبی بریزید و ظرف های حاوی این دسر خوشمزه را در یخچال قرار دهید تا سرد شود سپس محلبی را به کمک روش های تزیین فرنی با کمک خلال پسته و میوه و خلال بادام و دارچین و … تزیین کنید.

تزیین زیبا و خلاقانه محلبی

نکات طلایی برای پخت بهتر محلبی

  • از ابتدای قرار دادن قابلمه روی حرارت گاز تا انتهای پخت محلبی باید این دسر را هم بزنید تا ته نگیرد.
  • در طرز تهیه محلبی ترکیه ای می توانید آن را در قالب سیلیکونی و یا قالب های مخصوص دسر بریزید سپس قالب محلبی را در یخچال قرار دهید تا این دسر کاملا ببندد؛ توجه داشته باشید که باید قالب را قبل از ریختن محلبی به خوبی چرب کنید.
  • برای اینکه محلبی تزیین زیباتری داشته باشد می توانید برای تزیین آن از لایه ژله ای و میوه ای استفاده کنید بدین ترتیب که ابتدا ژله و میوه دلخواه خود را در قالب بریزید و بعد از بسته شدن ژله محلبی را روی ژله بسته شده بریزید سپس قالب را در یخچال قرار دهید تا دسر به خوبی ببندد و بعد از بسته شدن دسر محلبی ترکیه آن را در ظرف مورد نظر خود برگردانید.
  • این دسر را می توانید به صورت دو رنگ نیز تهیه کنید.

طرز تهیه محلبی در منزل

در این مطلب با طریقه درست کردن محلبی ترکیه ای و نکات طلایی برای پخت بهتر محلبی آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر خوشمزه و خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید