طرز تهیه شیرینی کشمشی و نکاتی برای پخت بهتر

0

شیرینی کشمشی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم است که بهتر است کدبانوهای عزیز این شیرینی پرطرفدار را در منزل برای مناسبت های خاص و پذیرایی از مهمان هایشان بپزند. در ادامه این مطلب طرز تهیه شیرینی کشمشی را با ساده ترین روش در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

شیرینی نان پنجره ای و شیرینی کشمشی و شیرینی لطیفه از انواع شیرینی ها با طعم و مزه متفاوت هستند و اگر شما به پخت شیرینی های مختلف در منزل علاقه مند هستید بهتر است این نوع شیرینی ها را هم بپزید و از طعم بی نظیر آن ها در کنار خانواده تان نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه شیرینی کشمشی در منزل

مواد لازم

  • روغن جامد : ۳۰۰ گرم
  • آرد : ۵۰۰ گرم
  • تخم مرغ : چهار عدد
  • کشمش : ۲۰۰ گرم
  • پودر قند : ۴۰۰ گرم
  • وانیل : به میزان لازم

طرز تهیه شیرینی کشمشی

برای پخت شیرینی کشمشی ابتدا فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا فر داغ شود سپس روغن جامد را درون ظرف بریزید و با کمک همزن روغن جامد را هم بزنید تا باز شود.

هم زدن روغن مایع

پودر قند الک شده را به روغن جامد اضافه کنید و با کمک همزن مخلوط پودر قند و روغن جامد را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی مخلوط شوند و مخلوط آن ها سفید رنگ شود.

هم زدن روغن مایع و پودر قند

سپس تخم مرغ ها را به صورت یکی یکی به مخلوط پودر قند اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ مایه شیرینی را هم بزنید تا با تخم مرغ مخلوط شود.

مایه شیرینی کشمشی

وانیل را به مایه شیرینی اضافه کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی کشمشی آرد را سه بار الک کنید و سپس آرد الک شده را به مایه شیرینی بیفزایید.

اضافه کردن آرد به مایه شیرینی

مایه شیرینی را آنقدر هم بزنید تا غلیظ شود.

مایه شیرینی کشمشی

کشمش ها را درون ظرف مناسبی به همراه مقداری آب به مدت ۵ دقیقه خیس کنید و بعد از مدت زمان ذکر شده کشمش های خیس خورده را در صافی بریزید سپس کشمش ها را به مایه شیرینی بیفزاید و با قاشق مایه شیرینی را با کشمش های خیس خورده مخلوط کنید.

اضافه کردن کشمش به مایه شیرینی کشمشی
در مرحله آخر طرز تهیه شیرینی کشمشی کاغذ روغنی را در ته قالب فر بیندازید و با کمک قیف ماسوره ای و یا قاشق مقداری از مایه شیرینی را بردارید و در قالب فر قرار دهید.

ریختن مایه شیرینی کشمشی در قالب فر

قالب فر را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

     شیرینی کشمشی خوش طعم     شیرینی کشمشی خوشمزه و خوش طعم

نکات طلایی برای پخت بهتر شیرینی کشمشی

  • اگر تمایل دارید که شیرینی کشمشی خوش طعم تر شود می توانید به جای روغن از ۳۰۰ گرم کرده استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که مایه شیرینی کشمشی را باید در فواصل مناسب روی کاغذ روغنی قرار دهید.
  • در طرز تهیه شیرینی کشمشی برای پخت بهتر شیرینی کشمشی و جلوگیری از گلوله شدن آرد و پودر قند در مایه شیرینی باید پودر قند و آرد را قبل از اضافه کردن به مایه شیرینی الک کنید.
  • بعد از پخت کامل شیرینی ها اجازه دهید تا شیرینی کشمشی ها خنک شوند سپس آن ها را از قالب فر خارج کنید.
  • توجه داشته باشید که فر را باید روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید زیرا در دمای بالاتر شیرینی ها می سوزند.
  • اگر مایه شیرینی شل بود مقداری آرد و یک قاشق سوپخوری روغن مایع به مایه شیرینی اضافه کنید.
  • اگر مایه شیرینی سفت بود می توانید یک عدد سفیده تخم مرغ به مایه شیرینی اضافه کنید.

روش پخت شیرینی کشمشی

در این مطلب با دستور پخت شیرینی کشمشی در منزل آشنا شدید که امیدواریم از پخت این نوع شیرینی خوش طعم نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت شیرینی های مختلف به بخش انواع شیرینی مجله آرگا مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید