طرز تهیه شیرینی برنجی خوشمزه در منزل

0

شیرینی برنجی از انواع شیرینی ها خوشمزه و پرطرفدار عید نوروز است که کدبانوهای عزیز می توانند این شیرینی خوش طعم را در منزل به راحتی بپزند. با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز در این مطلب ما قصد داریم تا شما کدبانوهای ایرانی را با طرز تهیه شیرینی برنجی آشنا سازیم.

شیرینی نان پنجره ای و شیرینی نان برنجی و شیرینی لطیفه از انواع شیرینی ها با طعم متفاوت و بی نظیر هستند و شما می توانید این شیرینی ها را برای مناسبت های خاص و یا به عنوان یک عصرانه خوشمزه در منزل بپزید.

دستور تهیه شیرینی برنجی در خانه

مواد لازم برای صد عدد شیرینی نان برنجی

  • پودر قند : ۲۵۰ گرم
  • آرد برنج : ۴۰۰ گرم
  • آرد ذرت : ۱۰۰ گرم
  • روغن جامد : ۲۵۰ گرم
  • تخم مرغ : دو عدد
  • پودر هل : یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه شیرینی برنجی در منزل

برای پخت شیرینی برنجی درون کاسه ای مناسب پودر قند و روغن را با یکدیگر به کمک همزن مخلوط کنید توجه داشته باشید که مخلوط این مواد را باید آنقدر هم بزنید تا رنگ آن ها روشن شود.

مخلوط روغن و پودر قند

سپس تخم مرغ ها را به صورت یکی یکی به مخلوط پودر قند بیفزایید و بعد از افزودن هر تخم مرغ مایه شیرینی را ۱ دقیقه با کمک همزن هم بزنید.

اضافه کردن تخم مرغ به مخلوط پودر قند

 آرد ذرت و آرد برنج و پودر هل را الک کنید.

الک کردن آرد

مخلوط آرد را به مایه شیرینی اضافه کنید.

اضافه کردن آرد و پودر هل به مایه شیرینی برنجی

 مایه شیرینی را با کمک دست با آرد مخلوط کنید تا خمیری یکدست و نرم بوجود آید توجه داشته باشید که در صورت چسبندگی خمیر شیرینی باید مقداری آرد برنج به آن اضافه کنید و اگر خمیر شیرینی خشک است برای نرم کردن خمیر مقداری گلاب به خمیر بیفزایید.

خمیر شیرینی برنجی

خمیر را داخل نایلون قرار دهید و سپس خمیر شیرینی را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

قرار دادن خمیر شیرینی برنجی در نایلون
در مرحله آخر طرز تهیه شیرینی برنجی بعد از گذشت ۲۴ ساعت خمیر را از درون یخچال بیرون آورید و از خمیر شیرینی گلوهایی را با اندازه مناسب جدا کنید.

گلوله کردن خمیر شیرینی برنجی

خمیر های جدا شده شیرینی را در قالب فر با فاصله ای مناسب بچینید و با کمک مهر مخصوص شیرینی برنجی روی خمیر را مهر بزنید توجه داشته باشید که قبل از مهر زدن روی خمیر شیرینی باید مهر مخصوص شیرینی را در آرد برنج بزنید.

زدن مهر روی شیرینی برنجی طرز تهیه شیرینی برنجی در خانه با ساده ترین روش دستور پخت شیرینی خوشمزه برنجی

اگر به مهر مخصوص شیرینی برنجی دسترسی ندارید می توانید از وسیله های استوانه ای برای ایجاد نقش و نگار روی خمیر های شیرینی استفاده نمایید.

شیرینی نان برنجی خوشمزه

روی خمیر شیرینی مقداری تخم خرفه بپاشید و قالب فر را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید.

         ریختن خرفه روی خمیر شیرینی برنجی    طرز تهیه شیرینی برنجی در منزل شیرینی برنجی

بعد از خنک شدن شیرینی برنجی آن ها را در درون دیس شیرینی بچینید. می توانید این شیرینی خوشمزه را به عنوان عصرانه همراه با چای میل کنید. امیدواریم از طرز تهیه شیرینی برنجی نهایت لذت را برده باشید و لحظات خوب و خوشی را در کنار خانواده خود سپری کنید. برای مشاهده طبخ شیرینی های متنوع به بخش انواع شیرینی مجله سیروان مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید