طرز تهیه ماهی سالمون خوشمزه با سس سالسا

0

ماهی سالمون ( ماهی آزاد ) از انواع ماهی ها با خواص بیشمار است و گوشت این نوع ماهی نسبت به گوشت بقیه ماهی از چربی و کلسترول زیادی برخودار است. در ادامه این مطلب طرز تهیه ماهی سالمون با سس سالسا را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم از پخت این غذای خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید.

میگو و ماهی از انواع غذاهای دریایی خوشمزه و پر خاصیت هستند که بهتر است کدبانوهای عزیز از پخت این نوع غذاها در منزل غافل نشوند. میگو پفکی و ماهی سالمون از خوشمزه ترین غذاهای دریایی هستند و شما می توانید این غذاهای پرخاصیت و مقوی را در برنامه غذایی تان قرار دهید.

تزیین ماهی سالمون

مواد لازم

  • ماهی سالمون : ۴ تکه
  • سس سویا : یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون : دو قاشق غذاخوری
  • عسل : ۲ قاشق غذاخوری
  • کنسرو ذرت : یک عدد
  • گشنیز خرد شده : ۱/۴ پیمانه
  • پیازچه : یک عدد
  • آبلیمو : یک قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی : یک عدد
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • کنجد : به میزان لازم

طرز تهیه ماهی سالمون با سس سالسا

برای پخت این غذای دریایی خوشمزه ابتدا ماهی سالمون را تمیز کنید.

روش تمیز کردن ماهی سالمون

تمیز کردن ماهی سالمون کندن پوست ماهی سالمون ماهی سالمون

ماهی تمیز شده را در اندازه های دلخواه خود تکه تکه کنید .

تکه تکه کردن ماهی سالمون

در ظرف در بسته مناسبی آبلیمو و عسل و سس سویا را با یکدیگر ترکیب کنید.

سس مخصوص ماهی سالمون

تکه های ماهی را داخل سس قرار دهید و در صورت تمایل روی ماهی مقداری کنجد بپاشید سپس درب ظرف را ببندید و ظرف حاوی فیله های ماهی را درون یخچال قرار دهید تا فیله های ماهی مزه دار شوند.

مزه دار کردن تکه های ماهی سالمون
در مرحله بعدی طرز تهیه ماهی سالمون بعد از گذشت نیم ساعت ظرف ماهی را از درون یخچال بیورن آورید و در تابه ای مناسب مقداری رغن بریزید.

ریختن روغن در تابه

تابه را روی شعله گاز با حرارت ملایم بگذارید و اجازه دهید تا روغن داغ شود سپس تکه های ماهی سالمون را درون تابه بیندازید تا سرخ و طلایی شوند.

قرار دادن ماهی سالمون تکه شده در روغن سرخ کردن ماهی سالمون در تابه

در صورت تمایل می توانید این ماهی را در فر نیز بپزید که در این صورت باید فیله های ماهی را درون قالب قر بچینید و سپس قالب فر را در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا فیله های ماهی کبابی شوند.

دستور پخت ماهی سالمون در فر
در مرحله آخر دستور پخت ماهی سالمون در تابه ای مناسب مقداری زیادی روغن بریزید و کنسرو ذرت را در تابه بریزید تا سرخ شود.

تفت دادن ذرت

سپس کنسرو ذرت تفت داده شده را در ظرف مناسبی بریزید و گشنیز و پیازچه خرد شده را به همراه گوجه فرنگی خرد شده به کنسرو ذرت تفت داده شده اضافه کنید و همه این مواد را هم بزنید تا با یکدیگر مخلوز شوند و در پایان مقداری نمک و فلفل به سس سالسا اضافه کنید.

 سس سالسا طرز تهیه ماهی سالمون با سس سالسا

در طرز تهیه ماهی سالمون بعد از سرخ و یا کبابی کردن فیله های ماهی سالمون آن ها را در ظرف مناسبی برای سرو بکشید و با کمک روش های تزیین ماهی این ماهی خوشمزه را تزیین کنید و همراه با سس سالسا ماهی سالمون را میل کنید و از طعم و مزه بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید