طرز تهیه قارچ شکم پر لذیذ و خوشمزه

0

قارچ شکم پر از انواع پیش غذاهای خوشمزه و ساده است که می توانید این نوع غذا را به راحتی در منزل تهیه کنید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه قارچ شکم پر را به صورت مرحله به مرحله به همراه نکاتی برای ایجاد طعم ایده آل و متفاوت را مشاهده خواهید کرد.

قارچ شکم پر و خوراک قارچ و قارچ پفکی از انواع غذاهایی هستند که با قارچ تهیه می شوند و بهتر است برای تنوع بیشتر این نوع غذاهای فرنگی را در منزل بپزید و از طعم بی نظیر آن ها در کنار خانواده تان نهایت لذت را ببرید.

مواد لازم

  • قارچ متوسط : ۲۴ عدد
  • پیاز کوچک خرد شده : یک عدد
  • کره : شش قاشق غذاخوری
  • سیر ریز خرد شده : دو حبه
  • پنیر خامه ای کم چربی : ۹۰ گرم
  • پنیر پارمزان رنده شده : سه قاشق غذاخوری
  • جعفری ساتوری شده تازه : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه قارچ شکم پر خوشمزه و لذیذ

برای تهیه قارچ شکم پر ابتدا فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس ساقه قارچ ها را بگیرید و آن ها را به صورت ریز خرد کنید تا یک پیمانه شوند.

خرد کردن ساقه قارچ

 در این مرحله از طرز تهیه قارچ شکم پر ۳ قاشق غذاخوری کره را درون تابه ای مناسب بریزید تا ذوب شود و روی کلاه قارچ ها را با کمک کره ذوب شده چرب کنید و قارچ ها را به صورتی که کلاه آن ها در زیر قرار بگیرد درون سینی فر قرار دهید و درون قارچ ها را با کمک کره چرب کنید. ۳ قاشق باقی مانده از کره را درون تابه بریزید و ساقه های قارچ خرد شده و پیاز و سیر را درون کره تفت دهید و بعد از تفت خوردن مواد آن ها را از روی حرارت گاز بردارید و پنیر خامه ای را به مواد اضافه کنید و با کمک چنگال پنیر و مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.

روش تهیه مواد میانی قارچ شکم پر

سپس پنیر پارمزان و ادویه دلخواه و جعفری را به مخلوط مواد اضافه کنید و همه این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

روش پخت قارچ شکم پر

در مرحله آخر طرز تهیه قارچ شکم پر درون هر کدام از قارچ ها یک قاشق از مخلوط مواد آماده شده بریزید و سپس سینی فر را درون فر به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا قارچ ها به طور کامل پخته شوند.

قرار دادن قارچ شکم پر در سینی فر

   طرز تهیه قارچ شکم پر خوشمزه و خوش طعم

نکات طلایی برای پخت بهتر قارچ شکم پر

  • به جای سیر خرد شده می توانید برای ایجاد طعم ایده آل از ۱/۴ قاشق چایخوری پودر سیر برای پخت قارچ شکم پر استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن قارج ها می توانید با کمک کارد قسمت های آلوده و سیاه قارچ را جدا کنید سپس با کمک دستمال تمیز و مرطوربی به آرامی روی قارچ ها را تمیز کنید.
  • قارچ شکم پر پیش غذایی سالم و کم کالری است و برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند این غذای گیاهی مفید و ایده آل است.

دستور تهیه قارچ شکم پر

در این مطلب دستور پخت قارچ شکم پر را به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش دادیم که امیدواریم از پخت این غذای بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید