طرز تهیه ژله خرده شیشه با دو روش متفاوت و عالی

0

ژله خرده شیشه از انواع ژله های خوشمزه و با ظاهری زیبا است که شما می توانید این ژله را برای پذیرایی از مهمان هایتان در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه ژله خرده شیشه با دو روش متفاوت را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار می دهیم که امیدواریم از تهیه این ژله خوش طعم نهایت لذت را ببرید.

ژله ها انواع مختلفی دارند و با طعم ها و رنگ های متنوعی تهیه می شوند. ژله بستنی و ژله خرده شیشه دسر های پرطرفدار و محبوبی هستند که بهتر است کدبانوهای عزیز از تهیه این نوع دسر ها در منزل غافل نشوند.

ژله خرده شیشه

طرز تهیه ژله خرده شیشه با دو روش مختلف در منزل

اگر شما تمایل دارید که مهمان ها و یا افراد خانواده تان را سورپرایز کنید بهتر است ژله خرده شیشه را تهیه کنید. ژله خرده شیشه با دو روش شفاف و سفید تهیه می شود که در ادامه این مطلب طریقه درست کردن ژله خرده شیشه را با این دو روش مختلف مشاهده خواهید کرد.

ژله خرده شیشه شفاف

روش اول : مواد لازم

  • پودر ژله با طعم ها و رنگ های مختلف : از هر رنگ و طعمی یک بسته
  • پودر ژله آلوئه ورا : ۱ بسته
  • آب جوش : به میزان لازم
  • آب سرد : به میزان لازم
  • بستنی وانیلی : ۱ پاکت

طرز تهیه ژله خرده شیشه

دستور تهیه ژله خرده شیشه سفید با بستنی

برای طرز تهیه ژله خرده شده ابتدا ژله های رنگی را مطابق با دستوری که در پشت پاکت ژله نوشته شده است آماده کنید سپس پودر ژله های حل شده را در یخچال قرار دهید تا به خوبی ببندند ( برای اینکه ژله ها سفت تر شوند می توانید برای حل کردن پودر ژله ها از میزان آب کمتر و یا مقداری پودر ژلاتین استفاده کنید).

حل کردن پودر ژله در آب

بعد از اینکه ژله ها بسته شدند آن ها را از یخچال بیرون آورید و به صورت مکعبی ریز هر کدام از ژله های بسته شده را برش بزنید.

برش زدن ژله بسته شده

در مرحله بعدی طرز تهیه ژله خرده شیشه سفید پودر ژله آلوئه ورا را با مقداری آب جوش مخلوط کنید و یک لیوان بستنی وانیلی به پودر ژله آلوئه ورا اضافه کنید.

مخلوط بستنی وانیلی و ژله آلوئه ورا

ظرف ژله مورد نظرتان را چرب کنید و ژله های برش زده شده را در ظرف مورد نظر تان بریزید.

ژله های برش زده

مخلوط بستنی را به ژله های برش زده شده اضافه کنید.

اضافه کردن مخلوط بستنی وانیلی به خرده های ژله مخلوط ژله های برش های زده شده با بستنی وانیلی

ظرف را درون یخچال قرار دهید تا ژله خرده شیشه به خوبی بسته شود بعد از بسته شدن ژله آن را از یخچال بیرون آورید و در صورت تمایل می توانید ژله خرده شیشه را برش بزنید و با کمک روش های تزیین ژله این ژله خوشمزه را تزیین کنید.

ژله خرده شیشه زیباتزیین ژله خرده شیشه

روش دوم :مواد لازم

  • پودر ژله با طعم ها و رنگ های مختلف : از هر کدام ۱ بسته
  • پودر ژله آلوئه ورا : دو بسته
  • آب سرد : برای هر بسته ژله ۳/۴ لیوان
  • آب جوش : برای هر بسته ژله ۱ لیوان

روش تهیه ژله خرده شیشه شفاف

ابتدا هر کدام از پودر های ژله را در ظرف جداگانه ای بریزید و یک لیوان آب جوش به هر کدام از پودر های ژله اضافه کنید تا پودر ژله ها به خوبی حل شوند سپس روی هر یک از ژله های حل شده ۳/۴ لیوان آب سرد بریزید و ژله ها را درون قالب بریزید و قالب های ژله را در یخچال قرار دهید تا ژله ها به خوبی بسته شوند. بعد از بسته شدن ژله ها آن را از درون قالب جدا کنید و ژله ها را به صورت برش های ۱ تا ۲ سانتی برش بزنید می توانید برای زیباتر شدن ژله از قالب های کوچک با اشکال دلخواه استفاده کنید.

روش تهیه ژله خرده شیشه
در مرحله بعدی طرز تهیه ژله خرده شیشه شفاف ژله های برش زده را در ظرف مناسبی بریزید ظرف ژله را درون یخچال قرار دهید سپس قالب اصلی ژله را به مدت ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا قالب به خوبی سرد شود. در مرحله بعدی دستور تهیه ژله خرده شیشه شفاف پودر ژله آلوئه ورا را در یک لیوان آب جوش حل کنید و ۳/۴ لیوان آب سرد به ژله آلوئه ورا حل شده اضافه کنید و ژله آلوئه ورا در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود سپس قالب ژله را از فریزر خارج کنید و مقداری از ژله آلوئه ورا نیم بند شده را درون قالب ژله بریزید توجه داشته باشید که ژله باید به همه دیواره های قالب نیز بچسبد سپس خرده ژله های برش زده را درون قالب بچینید و باقی مانده ژله آلوئه ورا را درون قالب ژله بریزید و قالب را در یخچال قرار دهید.

چیدن برش های ژله در قالب

بعد از اینکه ژله به خوبی بسته شد آن را از قالب خارج کنید و در ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید.

   ژله خرده شیشه شفاف

نکات طلایی برای تهیه ژله خرده شده

۱٫ برای طرز تهیه ژله خرده شیشه می توانید از قالب های سیلیکونی و یا فلزی استفاده کنید.
۲٫ اگر از قالب سیلیکونی استفاده می کنید ابتدا باید قالب را خیس کنید و سپس گوشه های قالب را با مقدار کمی روغن چرب کنید تا ژله بسته شده از قالب به راحتی جدا شود.
۳٫ اگر تمایل دارید در طرز تهیه ژله خرده شیشه از قالب های فلزی استفاده کنید ابتدا باید مقداری آب در قالب مورد نظرتان بریزید و آب را در قالب بچرخانید و قالب ژله را در فریزر قرار دهید تا یخ برند سپس قالب را از درون فریزر بیرون آورید و برش های ژله را درون قالب بچینید ممکن است در ابتدا برش های ژله به ته قالب بچسبند ولی نگران نباشید در انتها که بخواهید ژله را از درون قالب بیرون آورید خواهید دید که ژله به راحتی از قالب جدا می شود.

روش تهیه ژله خرده شیشه شفاف

در این مطلب با دو روش مختلف برای طرز تهیه ژله خرده شیشه آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این ژله زیبا در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش دستور تهیه انواع ژله کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید