طرز تهیه کاپ کیک (کیک فنجانی) و نکاتی که باید بدانید

0
کاپ کیک یا کیک فنجانی از انواع کیک های کوچک و یک نفره است که با طعم های مختلفی با کمک کپسول های کاغذی و فنجان های آلومینیومی پخته می شود در ادامه این مطلب طرز تهیه کاپ کیک وانیلی را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی کاپ کیک خوشمزه ای را در منزل تهیه کنید.

 دنیای کیک و شیرینی دنیای تنوع و طعم های مختلف است کیک ها و کاپ کیک ها را می توانید در انواع طعم های مختلف نظیر کیک گردویی و کیک شکلاتی و کیک کشمشی بپزید و از طعم بی نظیر این کیک های فنجانی خوشمزه نهایت لذت را ببرید.
تزیین کاپ کیک

مواد لازم

  • آرد : دو پیمانه
  • بیکینگ پودر : نصف قاشق چایخوری
  • نمک : نصف قاشق چایخوری
  • شکر : یک پیمانه
  • کره : نصف پیمانه
  • تخم مرغ : دو عدد
  • شیر : یک پیمانه
  • وانیل : یک قاشق چایخوی

طرز تهیه کاپ کیک وانیلی ( ساده )

برای پخت کاپ کیک وانیلی ابتدا فر را را روی دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود سپس کره را که به دمای محیط رسیده با شکر در ظرف مناسبی مخلوط کنید و مخلوط این مواد را با کمک همزن آنقدر هم بزنید تا پف کنند.

هم زدن کره و وانیل

در مرحله بعدی طرز تهیه کاپ کیک وانیلی تخم مرغ ها را به مخلوط شکر و کره اضافه کنید و مخلوط شکر و تخم مرغ را به خوبی هم بزنید.
آرد و بیکینگ پودر را سه بار الک کنید.

الک کردن آرد و بیکینگ پودر

مخلوط آرد را به مایه کیک بیفزایید و مخلوط مواد کیک را هم بزنید در این مرحله از طرز تهیه کیک فنجانی وانیلی، شیر و وانیل را به مایه کیک اضافه کنید و دوباره مایه کیک را هم بزنید.

مایه کیک
در مرحله آخر طرز تهیه کاپ کیک درون قالب های کاپ کیک و یا فنجان ها کپسول مخصوص کاپ کیک و یا کاغذ روغنی را قرار دهید و مایه کیک را درون قالب ها به صورت مساوی بریزید.

ریختن مایه کیک در قالب کاپ کیک

قالب های کاپ کیک را به مدت ۱۸ دقیقه در فر که از قبل با دمای ۱۵۰ گرم کرده اید قرار دهید تا کیک فنجانی به خوبی پخته شوند بعد از مدت زمان ذکر شده یکی از قالب های کیک فنجانی را از فر خارج کنید و خلال دندان و یا چوب کبریتی را در وسط کیک فنجانی فرو کنید اگر مایه کیک به خلال دندان نچسبد کاپ کیک ها آماده هستند سپس آن ها را از فر بیرون آورید و اجازه دهید تا کاپ کیک ها سرد شوند.

کاپ کیک وانیلی

بعد از سرد شدن کاپ کیک ها آن ها از قالب ها بیرون آورید و با کمک خامه و ترافل رنگی و …. کاپ کیک ها را به زیبایی تزیین کنید همچنین برای تزیین کردن کیک های فنجانی می توانید از روش های تزیین کاپ کیک استفاده کنید.

طرز تهیه کیک فنجانی در منزل تزیین کیک فنجانی

در این بخش از کیک و شیرینی مجله سیروان با طرز تهیه کاپ کیک وانیلی آشنا شدید که امیدواریم از پخت کیک فنجانی خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید در صورت تمایل می توانید برای مشاهده دستور پخت کیک ها با طعم های متنوع به بخش انواع کیک مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید