طرز تهیه آلبالو پلو خوشمزه و لذیذ در منزل

0

آلبالو پلو از انواع پلو های مخلوط و خوشمزه است که در فصل تابستان و با آلبالوی تازه پخته می شود شما می توانید این نوع پلوی ایرانی خوشمزه و لذیذ را در فصل پاییز و زمستان با آلبالوی فریزری شده نیز بپزید. در طرز تهیه آلبالو پلو از آلبالو تازه و برنج و شکر و نمک و زعفران دم کرده و روغن استفاده می شود همچنین آلبالو پلو را می توانید با گوشت چرخ کرده و مرغ نیز بپزید. 

لوبیا پلو و آلبالو پلو از انواع پلو های مخلوط و خوشمزه هستند که بهتر است برای تنوع بیشتر این غذاهای ایرانی لذیذ را در برنامه غذایی روزانه تان قرار دهید و از مزه بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

آلبالو پلو

مواد لازم

  • برنج : شش پیمانه
  • آلبالو تازه : چهار پیمانه
  • شکر و نمک : به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده : به مقدار لازم
  • روغن : به مقدار لازم

طرز تهیه آلبالو پلو

برای پخت آلبالو پلو ابتدا برنج را در ظرف مناسبی به همراه نمک و آب خیس کنید.

خیس کردن برنج

سپس زعفران را بسایید.

ساییدن زعفران

زعفران ساییده شده را در لیوان مناسبی به همراه مقداری آب جوش دم کنید.

دم کردن زعفران
در مرحله بعدی طرز تهیه آلبالو پلو برگ و دم و هسته آلبالو ها را جدا کنید.

در آوردن هسته آلبالو

سپس آلبالو ها را درون قابلمه با مقداری شکر بریزید و قابلمه را روی شعله گاز به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا آب آلبالو ها خارج شود.

جوشاندن آلبالو با شکر

قابلمه را بعد از مدت زمان ذکر شده از روی شعله گاز بردارید و آلبالوهای پخته را در صافی بریزید.

ریختن آلبالو در صافی

شربت آلبالو را دوباره در قابلمه بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز بگذارید تا شربت به دمای بجوشد و به غلظت مناسبی برسد.

شربت آلبالو

در این مرحله از دستور پخت آلبالو پلو درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید آب برنج خیس خورده را خالی کنید سپس برنج را درون آب در حال جوش بریزید.

ریختن برنج در آب در حال جوش

بعد از اینکه برنج کمی نرم شد و به مرحله آبکشی رسید برنج را آبکش کنید.

آبکش کردن برنج

قابلمه برنج را روی حرارت گاز قرار دهید و در کف قابلمه مقداری روغن بریزید و سیب زمینی و یا نان های برش زده را در کف قابلمه بچینید و بعد از چند دقیقه ۱/۲ از برنج آبکش شده را در قابلمه بریزید سپس آلبالو ها را روی برنج بریزید.

ریختن آلبالو روی برنج

باقی مانده برنج را روی آلبالو ها ریخته و درب قابلمه را روی قابلمه قرار دهید و اجازه دهید تا آلبالو پلو روی حرارت ملایم دم بکشد.

روش پخت آلبالو پلو در منزل

در مرحله آخر طرز تهیه آلبالو پلو ۱۵ دقیقه قبل از دم کشیدن کامل آلبالو پلو زعفران آب کرده و شربت غلیظ را روی برنج بریزید.

ریختن شربت آلبالو روی پلو آلبالو

می توانید در صورت تمایل مقداری خلال بادام و خلال پسته نیز به آلبالو پلو در این مرحله اضافه کنید سپس دوباره درب قابلمه را به همراه دمکنی روی قابلمه قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه دیگر اجازه دهید تا آلبالو پلو دم بکشد.

دم کردن آلبالو پلو

بعد از مدت زمان ذکر شده پلو آلبالو آماده است شما می توانید این غذای خوشمزه را در ظرف مناسبی برای سرو بکشید اگر آلبالو پلو را با مرغ پخته اید بهتر است آن را با کمک روش های تزیین زرشک پلو به زیبایی تزیین کنید.

              طرز تهیه آلبالو پلو

در این مطلب از غذای ایرانی آموزش آشپزی سیروان دستور پخت آلبالو پلو را مشاهده کردید که امیدواریم از پخت این غذای ایرانی لذیذ نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید