طرز تهیه مربای پوست پرتقال خوشمزه و خوش طعم

0

مربا خوراکی خوشمزه و خوش طعمی است که از پخته شدن شکر با انواع میوه ها و پوست برخی از میوه ها تهیه می شود؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای پوست پرتقال را با ساده ترین روش به شما کدبانوهای عزیز آموزش می دهیم.

مربا پوست پرتقال و مربای سیب از انواع مرباهای خوش طعمی هستند که بهتر است این مرباها را برای وعده صبحانه خود در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

روش پخت مربای پوست پرتقال

مواد لازم

  • آب : دو لیوان
  • شکر : نیم کیلو
  • آبلیمو : یک قاشق سوپخوری
  • پوست پرتقال : ۲۰۰ گرم

طرز تهیه مربای پوست پرتقال در منزل

برای درست کردن مربای پوست پرتقال ابتدا قسمت هایی از پوست پرتقال را که سفید هستند جدا کنید سپس پوست های پرتقال را به شکل خلالی خرد نمایید و آن ها را به مدت ۱۵ دقیقه در آبجوش بریزید.

خلالی خرد کردن مربای پوست پرتقال طرز تهیه مربای پوست پرتقال در خانه

بعد از گذشت این مدت پوست های پرتقال را درون آبکش بریزید و این مرحله را برای از بین بردن تلخی پوست پرتقال به مدت سه بار انجام دهید.

طرز تهیه مربا پوست پرتقال

سپس شکر و دو لیوان آب را در قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا شکر به خوبی در آب حل شود و قوام آید.

قوام آمدن شکر و آب

در این مرحله از طرز تهیه مربای پوست پرتقال پوست های پرتقال خرد شده و آبلیمو را به شربت مربا اضافه کنید و به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا مربا روی حرارت گاز بماند.

طرز تهیه مربای پوست پرتقال خوشمزه مربای پوست پرتقال خوش طعم

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و روی قابلمه دستمال تمیزی بکشید ( توجه داشته باشید که نباید دستمال را به همراه درب قابلمه روی قابلمه قرار دهید) و قابلمه را به مدت ۲۴ ساعت در دمای معمولی اتاق قرار دهید و پس از گذشت یک روز مربا را در ظرف شیشه ای درب دار تمیز و خشک بریزید.

مربا پوست پرتقال خوش طعم    مربای پوست پرتقال

در این آموزش از بخش مربا و ترشی جات با طرز تهیه مربا پوست پرتقال در منزل آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی مربا پوست پرتقال خوشمزه و خوش طعمی را در منزل تهیه کنید از مربا پوست پرتقال می توانید برای تزیین انواع کیک و دسر و بستنی و … استفاده کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید