طرز تهیه نان پنجره ای شیرینی محبوب و ساده در منزل

0

نان پنجره ای از انواع شیرینی های سنتی ایرانی است و دستور پخت ساده ای دارد و شما می توانید این شیرینی خوشمزه و پرطرفدار را به راحتی در منزل بپزید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه نان پنجره ای با ساده ترین روش را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

شیرینی نان پنجره ای و شیرینی لطیفه از انواع شیرینی های لذیذ و خوش طعم هستند که اگر شما در پخت انواع شیرینی مهارت دارید بهتر است این نوع شیرینی ها را نیز در منزل بپزید و اعضای خانواده خود را با پخت این شیرینی های خوشمزه سورپرایز کنید.

طرز تهیه نان پنجره ای

مواد لازم

  • شیر : ۱ لیوان
  • آرد سفید : دو استکان
  • تخم مرغ : شش عدد
  • نشاسته : ۸ قاشق سوپخوری
  • گلاب : ۴ قاشق سوپخوری

طرز تهیه نان پنجره ای خوشمزه

برای تهیه مایه شیرینی نان پنجره ای ابتدا تخم ها را در ظرف مناسبی بشکنید و سپس آن ها را به کمک همزن به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند.

هم زدن تخم مرغ

در ظرف مناسب دیگری نشاسته را بریزید و گلاب و شیر را به نشاسته اضافه کنید و مخلوط این مواد را به کمک قاشق هم بزنید تا نشاسته در شیر حل شود.

حل کردن نشاسته در شیر سرد

سپس نشاسته حل شده را به تخم مرغ ها اضافه کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید.

اضافه کردن تخم مرغ به مخلوط نشاسته

 آرد را به مایه شیرینی اضافه کنید و مایه شیرینی نان پنجره ای را به خوبی هم بزنید تا صاف و یکدست شود.

اضافه کردن آرد به مایه نان پنجره ای
در مرحله بعدی طرز تهیه نان پنجره ای در ظرفی گود مقداری زیادی روغن بریزید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن به خوبی داغ شود (توجه داشته باشید که میزان روغن باید در حدی باشد که روی قالب نان پنجره ای را بگیرد). قالب نان پنجره ای را در روغن قرار دهید تا به خوبی داغ شود سپس قالب نان پنجره ای را از روغن بیرون آورید و قالب را سریع در مایه شیرینی بزنید (توجه داشته باشید که مایه شیرینی نباید روی قالب را بگیرد) سپس قالب را بلافاصله در روغن بسیار داغ قرار دهید و قالب را به آرامی تکان دهید تا مایه شیرینی از قالب جدا شود و در روغن داغ بیفتد سپس دو طرف نان پنجره ای را در حد دلخواه خود سرخ کنید و شیرینی را از روغن بیرون آورید و در صافی مناسبی قرار دهید تا روغن اضافی شیرینی خارج شود.

سرخ کردن نان پنجره ای در روغن طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای

به ترتیبی که گفته شد با همه مایه شیرینی نان پنجره ای درست کنید و سپس شیرینی های آماده شده را در ظرف مناسبی بچینید و روی آن ها مقداری خاک قند بریزید.

   ریختن خاک قند روی شیرینی نان پنجره ای

نکات طلایی پخت شیرینی نان پنجره ای

۱٫ در طرز تهیه نان پنجره ای توجه داشته باشید که باید مقدار مناسبی از مایه شیرینی نان پنجره ای را با قالب بردارید اگر مقدار زیادی از مایه شیرینی را با قالب بردارید شیرینی ضخیم می شود.
۲٫ اگر نان پنجره ای به مدت طولانی در روغن بمانند طعم سوختگی می گیرند.
۳٫ می توانید خاک قند را با مقداری پودر پسته و پودر هل مخلوط کنید و روی نان پنجره ای ها بپاشید.
۴٫ در طرز تهیه نان پنجره ای می توانید از قالب های مخصوص نان پنجره ای با اشکال مختلف استفاده کنید.

شیرینی نان پنجره ای خوشمزه
۵٫ قالب نان پنجره ای را باید به صورت داغ در مایه شیرینی فرو کنید تا شیرینی به قالب نچسبد و به راحتی از قالب جدا شود.
۶٫ اگر تمایل دارید که نان پنجره ای با رنگ های مختلفی را در منزل تهیه کنید می توانید در صورت تمایل مایه شیرینی را در چند ظرف جداگانه ای بریزید و سپس رنگ های خوراکی مختلفی را به مایه نان پنجره ای اضافه کنید.

شیرینی نان پنجره ای خوشمزه و خوش طعم

پس از اتمام مراحل طرز تهیه شیرینی نان پنجره ای باید شیرینی ها را در ظرف درب دار و یا زیر سلفون نگه دارید در غیر این صورت اگر روی شیرینی ها باز بماند سفت می شوند. امیدواریم از تهیه این شیرینی خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید برای آموزش پخت شیرینی های مختلف در صورت تمایل به بخش انواع شیرینی مجله سیروان مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید