طرز تهیه موساکا یونانی با دستور پخت اصلی

0

موساکا زا انواع غذاهای یونانی خوشمزه و پرکالری است و به افراد لاغر توصیه می شود که این غذای پرکالری را در رژیم غذایی خود قرار دهند؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه موساکا یونانی را با روش اصلی در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار می دهیم.

بورک ترکیه ای و موساکا یونانی و  بریانی هندی از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه و لذیذ هستند و بهتر است کدبانوهایی که به پخت غذاهای فرنگی در منزل علاقه مند هستند از پخت این غذاهای خوش طعم غافل نشوند.

دستور تهیه موساکا

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص

  • شیر : یک پیمانه
  • آرد : یک قاشق غذاخوری
  • کره : ۲۰ گرن
  • خامه : یک قاشق غذاخوری
  • فلفل و نمک : به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سس سفید مخصوص موساکا

طرز تهیه سس سفید مخصوص موساکا

شیر و آرد را درون یک ظرف مناسب بریزید و مخلوط این مواد را هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند.

اضافه کردن آرد به شیر

سپس ظرف را شعله گاز قرار بدهید و مخلوط آرد و شیر به صورت مداوم هم بزنید تا غلیظ شوند بعد از غلیظ شدن مخلوط آرد و شیر کره و نمک و فلفل را به آن ها اضافه کنید و ظرف حاوی سس سفید را از روی شعله گاز بردارید و سپس خامه را به سس بیفزایید.

سس سفید

مواد لازم برای پخت موساکا

  • گوشت چرخکرده : ۲۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای : یک عدد متوسط
  • پیاز : یک عدد
  • رب گوجه فرنگی : یک قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا : ۲۰۰ گرم
  • آویشن : یک قاشق غذاخوری
  • بادمجان : چهار عدد
  • سیر : سه حبه

طرز تهیه موساکا یونانی در خانه

در طرز تهیه موساکا ابتدا فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا داغ شود سپس پوست بادمجان ها را بگیرید و بادمجان ها را در محلول آب و نمک به مدت دو ساعت قرار دهید تا تلخی شان از بین رود. بادمجان ها را بعد از دو ساعت از محلول آب و نمک بیرون آورید و آن ها با کمک پارچه ای تمیز خشک نمایید و سپس بادمجان ها را در تابه ای مناسب با مقداری روغن به خوبی سرخ کنید.

تفت دادن بادمجان ها سرخ کردن بادمجان ها
در مرحله بعدی دستور پخت موساکا یونانی در یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید سپس پیازهای خرد شده را به روغن اضافه کنید و آن ها را کمی سرخ کنید؛ سیر له شده و فلفل دلمه ای خرد شده را هم به پیاز ها اضافه کنید و آن ها را کمی سرخ کنید.

تفت دادن فلفل دلمه ای و پیاز

گوشت چرخ کرده را به مخلوط پیاز اضافه کنید.

اضافه کردن گوشت چرخکرده به مخلوط فلفل دلمه ای و پیاز

بعد از تفت خوردن گوشت نمک و فلفل و رب گوجه فرنگی را به مایع گوشتی اضافه نمایید و بعد از اینکه رب به خوبی تفت خورد آویشن را به مخلوط مواد اضافه کنید و تابه را از روی حرارت گاز بردارید.

اضافه کردن رب به مایع گوشتی موساکا
در مرحله آخر طرز تهیه موساکا یونانی اطراف و کف یک ظرف مناسب را بخوبی چرب کنید و سپس بادمجان های سرخ شده را در کف ظرف بچینید.

چیدن بادمجان ها در ظرف

در این مرحله از دستور پخت موساکا مایه گوشتی را روی بادمجان ها بریزید و سطح بادمجان ها را به خوبی با کمک مایع گوشتی بپوشانید.

ریختن مایع گوشتی روی لایه بادمجان ها

سپس به ترتیب سس سفید مخصوص موساکا و پنیر پیتزا را روی مایع گوشتی بریزید و به همین ترتیبی که ذکر شده بادمجان ها و مایع گوشتی را به صورت لایه لایه در ظرف بریزید تا مواد تمام شوند.

ریختن سس سفید و پنیر پیتزا روی مایع گوشتی موساکا

سپس ظرف را در فر که از قبل به خوبی داغ شده به مدت بیست دقیقه قرار دهید و در ۲ دقیقه آخر پخت موساکا گریل فر را نیز روشن نمایید تا سطح موساکا طلایی شود.

دستور پخت مرحله به مرحله موساکا          طرز تهیه موساکا یونانی با روش اصلی

در این بخش از غذای فرنگی آموزش آشپزی سیروان با طرز تهیه موساکا غذای یونانی خوشمزه و محبوب آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این غذای خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید؛ موساکا همچنین از انواع گراتن ها است و می توانید این غذا را با نان میل کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید