چگونه بدون استفاده از فر لازانیا بپزیم؟

0

لازانیا از انواع غذاهای ایتالیایی پرطرفدار و محبوب است که می توانید این غذای فرنگی  را بدون استفاده از فر و یا با استفاده از فر در منزل تهیه کنید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه لازانیا بدون فر را به صورت مرحله به مرحله به در اختیار شما همراهان عزیز قرار می دهیم.

اغلب کدبانوهای ایرانی به پخت غذاهای فرنگی علاقه مند هستند این نوع غذا ها می توانند در برنامه غذایی شما تنوع بیشتری را ایجاد کنند. اگر شما و خانواده تان به خوردن غذاهای ملل علاقه دارید بهتر است پاستا با سس آلفردو و لازانیا را در برنامه غذایی خود قرار دهید و از طعم بی نظیر این غذاها نهایت لذت را ببرید.

تزیین لازانیا

مواد لازم برای تهیه مایه لازانیا

  • لازانیا : دو بسته
  • قارچ : ۵۰۰ گرم
  • فلفل دلمه ای : یک عدد
  • گوشت چرخ کرده : ۵۰۰ گرم
  • سس کچاپ : یک عدد
  • پیاز : یک عدد
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم
  • پنیر پیتزا : ۵۰۰ گرم
  • روغن : به میزان لازم

طرز تهیه لازانیا بدون فر در منزل

برای پخت لازانیا ابتدا پیاز را خرد کنید سپس در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید و پیاز های خرد شده را به روغن اضافه کنید تا سرخ و طلایی شوند. بعد از سرخ شدن پیاز ها گوشت چرخ کرده را به آن ها اضافه نمایید.

تفت دادن گوشت چرخکرده
قارچ ها و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کنید سپس آن ها را در تابه ای دیگر با کمی روغن سرخ نمایید.

سرخ کردن قارچ و فلفل دلمه ای مخلوط قارچ و فلفل دلمه ای را به مخلوط گوشت چرخ کرده بیفزایید سپس نمک و سس کچاپ و فلفل را به مواد گوشتی لازانیا اضافه کنید و در تابه را روی تابه به مدت ده دقیقه قرار دهید تا مواد گوشتی لازانیا مقداری پخته شوند.
بعد از آماده شدن مواد گوشتی آن ها را از روی حرارت گاز بردارید و درون یک قابلمه مقداری آب ریخته و قابلمه را روی حرارت گاز بگذارید تا آب بجوشد سپس لازانیا را در آب در حال جوش به مدت ۱۵ دقیقه بریزید.

ریختن لایه های لازانیا در آب جوش

بعد از مدت زمان ذکر شده لازانیا ها را آبکش کنید.

آبکش کردن لازانیا
در مرحله آخر طرز تهیه لازانیا بدون فر دو لایه از لازانیا را به صورت + در سینی بزرگی روی یکدیگر قرار دهید. مقداری از مواد گوشتی لازانیا را وسط دو لایه ریخته و پنیر پیتزا را هم روی مواد گوشتی بریزید.

دستور پخت لازانیا بدون فر ریختن پنیر پیتزا روی مواد گوشتی لازانیا

سپس برای جمع کردن لایه های لازانیا به صورت یک در میان روی لایه ها پنیر پیتزا و مواد گوشتی را ریخته و لایه های لازانیا را به شکل بقچه جمع کنید.

روش پچییدن لازانیا لازانیا خوشمزه
تابه بزرگی را تهیه کنید و در تابه روغن بریزید و همه لازانیا ها را در تابه بچینید و روی هر کدام از آن ها کمی پنیر پیتزا بریزید سپس در تابه را به خوبی ببندید و اجازه دهید تا لازانیا به مدت نیم ساعت روی حرارت گاز پخته شوند. امیدواریم با استفاده از این دستور پخت لازانیا بدون فر بتوانید لازانیای خوشمزه و لذیذی در آشپزخانه منزلتان تهیه نمایید.

چیدن لازانیا در تابه

پخت لازانیا بدون فر

در طرز تهیه لازانیا بدون فر می توانید در صورت تمایل برای خوشمزه تر شدن لازانیا از مخلوط سس کچاپ و سس سفید مخصوص لازانیا استفاده نمایید بعد از اینکه لازانیا به خوبی پخته شد بهتر است آن را با ایده گرفتن از روش های تزیین لازانیا تزیین نمایید. برای مشاهده آموزش پخت لازانیا به روش های مختلف به شما پیشنهاد می دهیم به بخش انواع لازانیا مجله سیروان مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید