طرز تهیه کباب ترش لذیذ و نکاتی برای ایجاد طعم واقعی

0

کباب ترش از انواع کباب های ایرانی است که این غذا مخصوص شهر های شمالی می باشد و در گیلان و مازندران بسیار پرطرفدار است. در ادامه این مطلب طرز تهیه کباب ترش به همراه نکاتی برای ایجاد طعم ایده آل و متفاوت را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار می دهیم.

کباب ها و کتلت ها را می توان از پرطرفدارترین انواع غذاها در ایران دانست. کوکوی مرغ و کباب ترش و جوجه کباب از انواع غذاهایی هستند که دارای طعم متفاوت و بی نظیری می باشند و هر کدام با روش های مختلفی تهیه می شوند.

کباب ترش گیلانی

مواد لازم

  • گردو آسیاب شده : ۵۰ گرم
  • گوشت راسته گوساله و یا گوسفند : ۳۵۰ گرم
  • رب انار : یک تا دو قاشق غذا خوری ( از رب انار می توانید در این غذا با توجه به غلظت رب استفاده کنید).
  • چوچاق : یک قاشق غذاخوری سرخالی ( چوچاق از انواع سبزی های محلی در شمال کشور است).
  • پیاز بزرگ : ۱ عدد
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه کباب ترش در منزل

برای تهیه کباب ترش ابتدا گوشت راسته را در اندازه های متوسط خرد کنید.

تکه تکه کردن گوشت

سپس گوشت های خرد شده را در ظرف مناسبی با نمک و پیاز رنده شده و فلفل به خوبی مخلوط کنید و روی ظرف سلفون بکشید و ظرف را در یخچال به مدت ۱۲۰ دقیقه قرار دهید بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی گوشت را از یخچال بیورن آورید و گردوی آسیاب شده و چوچاق و رب انار را به آن اضافه کنید و دوباره ظرف را در یخچال به مدت چند ساعت قرار دهید تا مواد به خوبی به خرد تکه های گوشت بروند و گوشت مزه دار شود.

دستور پخت مرحله به مرحله کباب ترش
در مرحله آخر طرز تهیه کباب ترش بعد از اینکه تکه های گوشت به خوبی مزه دار شدند آن ها را از یخچال بیرون آورید و به سیخ بکشید سپس سیخ های کباب را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گوشت ها به خوبی مغز شوند.

   طرز تهیه کباب ترش در منزل تزیین کباب ترش

نکات کلیدی در پخت کباب ترش

۱٫ برای خوش طعم شدن کباب می توانید ۲ حبه سیر رنده شده نیز به مواد اضافه کنید.
۲٫ برای خوشمزه تر شدن کباب ترش می توانید میزان فلفل را افزایش دهید.
۳٫ می توانید در کنار کباب، گوجه کبابی نیز تهیه کنید.
۴٫ در صورت عدم دسترسی به رب انار می توانید از دو قاشق غذاخوری انار ساییده شده ترش و یا ۱/۲ پیمانه آب انار در روش پخت کباب ترش استفاده کنید.
۵٫ اگر به چوچاق دسترسی ندارید می توانید از سبزی های معطر مانند نعنا و گشنیز و جعفری برای تهیه این کباب استفاده کنید.
۶٫ در طرز تهیه کباب ترش برای پخت تکه های گوشت می توانید از قابلمه و یا کباب پز نیز استفاده کنید که در این روش باید تکه های گوشت را در کباب پز و یا قابلمه ای مناسب بریزید سپس ظرف مورد نظرتان را روی شعله گاز با حرارت کم قرار دهید و مخلوط آب و روغن را به گوشت های خرد شده اضافه کنید تا به خوبی بپزند.

کباب ترش

در دستور پخت کباب ترش می توانید بعد از پخت کامل گوشت ها آن ها را در ظرف مناسبی قرار دهید و سپس به کمک روش های تزیین جوجه کباب این نوع کباب را به زیبایی تزیین کنید و در کنار کته آن را میل کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده دستور پخت انواع کباب کلیک کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید