تزیین سفره حضرت رقیه جدید با تزیینات متفاوت

0

سفره های نذری را می توان از جمله با ارزش ترین و مهم ترین سفره ها دانست که جایگاه ویژه ایی در بین مسلمانان دارند. این سفره ها اغلب به نام یکی از ائمه پهن می گردد و دعا یا روضه مخصوص وی را کنار سفره می خوانند. یکی از این سفره ها که بسیار حاجت دهنده نیز می باشند، سفره حضرت رقیه (س) است که ما در این مطلب قصد داریم به معرفی آداب و رسوم گستراندن آن و همچنین ارائه ایده هایی برای تزیین سفره حضرت رقیه بپردازیم. در ادامه همراه ما بوده و از این مطلب نهایت استفاده را ببرید.

ایده های جدید برای تزیین سفره حضرت رقیه (س) در منزل و مسجد :

سفره حضرت رقیه (س) یکی از سفره های حاجت دهنده و بسیار محترم است، همانطور که می دانید حضرت رقیه، دختر امام حسین (ع) بعد از به شهادت رسیدن ایشان، به همراه دیگر اسرا در خرابه های شام اسیر بودند و بعد در همان مکان جان خود را از دست می دهند. از این رو اغلب در تزیین سفره حضرت رقیه (س) از خار و خاشاک نیز استفاده می شود و سعی می شود چیدمان سفره ساده و دلچسب باشد. از جمله وسایل سفره نذری حضرت رقیه می توان به تزیین حلوا، شمع، نان پنیر سبزی، ماست، شکلات، خرما، میوه و… اشاره نمود.

چیدمان ساده سفره حضرت رقیه (س)تزیین خرما سفره حضرت رقیه (س) تزیین حلوا برای سفره حضرت رقیه (س)تزیین سفره ی حضرت رقیه (س) تزیین میوه برای سفره حضرت رقیه (س) تزیین سفره حضرت رقیه (س) چیدن سفره نذری حضرت رقیه (س)

وسایل سفره حضرت رقیه (س) اغلب بر روی پارچه پاک و تمیز سفید و یا سبز رنگ چیده می شود و سپس هر یک از اجزا به بهترین شکل تزیین می گردد. توجه داشته باشید که برای تزیین این سفره می توانید از ایده های به کار برده شده در تزیین سفره حضرت ابولفضل نیز استفاده نمایید، با این تفاوت که سفره حضرت رقیه بسیار ساده تر است. در ادامه نمونه هایی از ایده های مختلف برای تزیین سفره نذری حضرت رقیه را ملاحظه می فرمایید که این مدل ها می توانند الگوی مناسبی برای تزیینات شما باشند.

سفره نذری حضرت رقیه (س)تزیین سفره حضرت رقیه (س)تزیین سفره های مذهبیتزیین سفره های مذهبیتزیین وسایل سفره حضرت رقیه (س)تزیین ساده سفره حضرت رقیه (س)تزیینات سفره حضرت رقیه (س)تزیین سفره نذری حضرت رقیه

با بهترین ایده ها در زمینه تزیین سفره حضرت رقیه (س) آشنا شدید، امیدواریم با الگوبرداری از این مدل های زیبا و خاص اقدام به تزیین سفره های نذری خود نموده و مجلس روضه خود را به بهترین شکل برگزار نمایید و از صاحب سفره حاجت بگیرید. برای مشاهده مدل های بیشتر به بخش سفره های مذهبی مراجعه نموده و با سایر ایده ها نیز آشنا شوید. التماس دعا

اشتراک گذاری

یک نظر دهید