طرز تهیه میگو پفکی ترد و لذیذ و نکاتی برای پخت بهتر

0

میگو غذای دریایی خوشمزه و مقوی است که می توانید آن را با روش های مختلفی در منزل بپزید. در ادامه این مطلب طرز تهیه میگو پفکی ترد و خوش طعم را مشاهده خواهید کرد. اگر شما به خوردن میگو علاقه مند هستید بهتر است این نوع غذای فرنگی را در منزل بپزید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

اغلب کدبانوهای ایرانی به پخت غذاهای فرنگی در منزل علاقه مند هستند. میگو پفکی و قارچ پفکی از انواع غذاهای فرنگی با طعم متفاوت هستند که اگر شما تمایل دارید در برنامه غذایی خود تنوعی داشته باشید بهتر است این نوع غذاها را در برنامه غذایی تان قرار دهید.

طرز تهیه میگو پفکی در خانه

مواد لازم برای چهار نفر

  • ماست : دو قاشق سوپخوری
  • میگو : ۱ کیلو گرم
  • آبلیمو : ۱ قاشق سوپخوری
  • پیاز : ۱ عدد
  • آرد : ۲/۳ لیوان
  • بیکینگ پودر : یک قاشق چایخوری
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل سیاه : به میزان لازم
  • زعفران : نصف قاشق چایخوری
  • تخم مرغ : یک عدد

طرز تهیه میگو پفکی ترد و خوشمزه

برای پخت میگو پفکی ابتدا باید پوست میگو ها را بکنید.

تمیز کردن میگو تمیز کردن میگو به صورت مرحله به مرحله کندن پوست میگو میگو تمیز شده

سپس رگ کمر میگو ها را از آن ها جدا نمایید و میگو ها را بشویید.

خارج کردن رگ کمر میگو میگو تمیز شده

در قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزد و بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید میگو های تمیز شده را درون قابلمه بریزید و به مدت سه دقیقه آن ها را بجوشانید.
در مرحله بعدی طرز تهیه میگو پفکی پیاز را در ظرف مناسبی رنده کنید سپس با کمک یک دستمال تمیز آب پیاز را بگیرید و آب پیاز را به همراه آبلیمو و فلفل سیاه در ظرفی مناسب بریزید. میگو های تمیز شده را درون مخلوط آب پیاز بریزید و در ظرف را به صورت محکم ببندید و سپس ظرف حاوی میگو ها را در یخچال به مدت یک ساعت قرار دهید. در این مدت سس مخصوص میگو را آماده کنید برای تهیه این سس آرد را به همراه ماست و نمک و بیکینگ پودر و تخم مرغ در ظرف مناسبی بریزید و سپس همه این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط نمایید.

روش تهیه سس مخصوص میگو پفکی

بعد از ۶۰ دقیقه ظرف میگو ها را از یخچال خارج کنید و سپس آن ها را درون سس مخصوص بریزید و در ظرف را دوباره ببندید و ظرف میگو ها را به مدت نیم ساعت دیگر در یخچال قرار دهید.

قرار دادن میگو در سس مخصوص

در مرحله آخر روش پخت میگو پفکی درون تابه ای نچسب مقداری روغن بریزید سپس تابه را روی حرارت گاز قرار دهید و بعد از اینکه روغن داغ شد حرارت گاز را کم کنید و میگو ها را از سس مخصوص بیرون آورید و در روغن بریزید بعد از سرخ شدن یک طرف میگو ها طرف دیگر آن ها را برگردانید تا سرخ و طلایی شوند.

سرخ کردن میگو

بعد از سرخ شدن کامل میگو ها آن ها را از روغن بیرون آورید و در صافی فلزی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها خارج شود در این مرحله میگو پفکی آماده است.

تزیین میگو پفکی

فوت و فون های طلایی برای درست کردن میگو پفکی

۱٫ در طرز تهیه میگو پفکی سس مخصوص باید دارای غلظتی مناسب باشد اگر سس میگو خیلی سفت شود با اضافه کردن مقداری ماست به سس می توانید سس را به اندازه مناسب شل کنید و اگر سس میگو بیش از حد شل شود می توانید با اضافه کردن آرد به سس آن را به اندازه مناسب سفت کنید.
۲٫ تابه ای کوچک را برای سرخ کردن میگو پفکی انتخاب کنید تا روغن به خوبی روی میگوها را بگیرد.
۳٫ برای اینکه میگو ها به خوبی پفکی شوند از سرخ کردن بیش از حد آن ها خودداری کنید.
۴٫ اگر تمایل دارید میگوهای پفکی خوش طعم تر شدن باید آن ها را بیشتر از ۳۰ دقیقه در سس مخصوص قرار دهید.
۵٫ میگو پفکی را بهتر است با سس فلفل و یا سس گوجه میل کنید.

میگو پفکی خوش طعم

بعد از اینکه روغن اضافی میگو ها از آن ها خارج شد می توانید میگو ها را در ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید سپس میگو ها را به کمک سبزیجات و سس قرمز و یا سس فلفل به زیبایی تزیین کنید. امیدواریم از طرز تهیه میگو پفکی در خانه نهایت لذت را ببرید اگر شما به پخت غذاهای دریایی مختلف علاقه مند هستید می توانید با مراجعه به بخش انواع غذای دریایی با تهیه این نوع غذا ها آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید