طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی دسری باکلاس و پرطرفدار

0

دسر پاناکوتا از انواع دسر های ایتالیایی است که با طعم های مختلف تهیه می شود. اگر شما به خوردن شکلات علاقه زیادی دارید بهتر است دسر پاناکوتا شکلاتی را در منزل تهیه کنید این دسر خوشمزه دارای طعمی بی نظیر و متفاوت است؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی را با ساده ترین روش در منزل به شما عزیزان آموزش می دهیم.

اغلب کدبانوهای ایرانی به تهیه انواع دسر های مختلف در منزل علاقه مند هستند. دسر با بیسکویت پتی بور و پاناکوتا شکلاتی و ژله بستنی ساده از انواع دسر ها با طعم و مزه مختلف هستند که اگر شما می خواهید پذیرایی باشکوهی از مهمان های خود داشته باشید و مهمان هایتان را سورپرایز کنید بهتر است این دسر ها را که با روش های ساده ای درست می شوند در منزل تهیه کنید.

پاناکوتا شکلاتی خوشمزه

مواد لازم:

  • شیر : ۲ و ۱/۲ پیمانه
  • خامه فرم گرفته و یا خامه صبحانه : ۲۰۰ گرم
  • شکر : ۱/۳ پیمانه
  • وانیل : ۱/۴ قاشق غذاخوری
  • شکلات تلخ : ۱۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین : ۱٫۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی در خانه

برای درست کردن دسر خوشمزه و متفاوت پاناکوتا شکلاتی ابتدا ۱/۲ پیمانه شیر را در ظرفی بریزید سپس پودر ژلاتین را هم به شیر اضافه نمایید.

مخلوط کردن پودر ژلاتین و شیر

بعد از گذشت ۵ دقیقه ظرف حاوی پودر ژلاتین و شیر را روی بخار کتری و یا سماور بگذارید تا پودر ژلاتین درون شیر حل شود.

حل پودر ژلاتین در شیر

باقی مانده شیر را در ظرف مناسبی با شکر و خامه به خوبی مخلوط نمایید و سپس ظرف حاوی این مواد را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید.

مخلوط خامه و شیر و شکر

بعد از اینکه شکر در شیر حل شد شکلات تلخ را رنده کنید و به مخلوط شیر و خامه بیفزایید و مخلوط مواد پاناکوتا را هم بزنید تا با شکلات به خوبی مخلوط شوند سپس ظرف را از روی حرارت گاز بردارید.

طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی در خانه

مخلوط پودر ژلاتین حل شده را به همراه وانیل به مواد دسر اضافه نمایید و همه مواد دسر را هم بزنید تا باهم مخلوط شوند. در مرحله آخر طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی دسر را در جام و یا فنجان و یا قالب برای سرو بریزید و سپس ظرف های حاوی پاناکوتا شکلاتی را در یخچال بگذارید تا دسر ها به خوبی بسته شوند.

ریختن پاناکوتا شکلاتی در قالب

پاناکوتا شکلاتی خوش طعم    دسر پاناکوتا

در روش تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی اگر از خامه صبحانه استفاده می کنید باید شکر را حذف کنید. دسر پاناکوتا در انواع طعم های مختلف نظیر طعم اناری و طعم وانیلی و طعم زعفرانی و طعم قهوه و طعم شکلاتی و … تهیه می شود که شما می توانید این دسر را با توجه به ذائقه خود و افراد خانواده تان با طعم دلخواه تهیه کنید. اگر تمایل دارید تا با طرز تهیه دسرهای مختلف آشنا شوید می توانید به بخش انواع دسرها مجله سیروان مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید