طرز تهیه همبرگر مرغ فوق العاده عالی و خوش طعم

0

همبرگر از انواع فست فودهای خوشمزه و پرطرفدار که بهتر است که خودتان این نوع فست فود را به روش بهداشتی و سالم در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه همبرگر مرغ را به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

آشپزی یکی از کارهای مورد علاقه برای کدبانوهای ایرانی است و اغلب کدبانوها تمایل دارند تا فست فودها را خودشان تهیه نمایند. پیتزا سبزیجات و همبرگر مرغ خانگی فست فودهایی محبوب در بین همه رده سنی هستند که بهتر است این نوع فست فودها را در برنامه غذایی خود برای تنوع بیشتر قرار دهید.

همبرگر مرغ

مواد لازم

  • سینه مرغ بدون پوست و چربی : ۵۰۰ گرم
  • سیر : ۵ حبه
  • پیاز متوسط : یک عدد
  • تخم مرغ : یک عدد
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • زردچوبه و زنجبیل : به میزان لازم

طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی

در مرحله اول روش درست کردن همبرگر مرغ پوست و چربی های اضافه سینه مرغ را جدا کنید.

سینه مرغ

سپس سینه مرغ را به همراه سیر و پیاز به کمک چرخ گوشت چرخ کنید.

چرخ کردن مرغ

زردچوبه و زنجبیل و فلفل و نمک را به همراه تخم مرغ به سینه مرغ چرخ کرده اضافه کرده و مخلوط این مواد را به خوبی ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کنند.

اضافه کردن تخم مرغ و ادویه به مایه همبرگر روش پخت همبرگر مرغ در منزل

سپس دست هایتان را مرطوب کنید و از مایه همبرگر به اندازه نارنگی بردارید و مایه همبرگر مرغ را روی یک کاغذ روغنی به ضخامت ۱ سانتی متر و یا سینی پهن نمایید و بقیه همبرگر ها را هم به همین روش تا وقتی مایه همبرگر تمام شود تهیه کنید.

همبرگر مرغ آماده

در مرحله بعدی طرز تهیه همبرگر مرغ خانگی روغن را در تابه ای مناسب بریزید و همبرگر های مرغ آماده شده را در روغن قرار دهید و درب تابه را ببندید سپس به مدت ۴ دقیقه اجازه دهید تا یک طرف همبرگر به خوبی سرخ و پخته شود سپس با کمک کفگیر مناسبی روی همبرگر ها را کمی فشار دهید و آن ها را برگردانید تا طرف دیگر همبرگر های مرغ نیز به خوبی سرخ و پخته شوند توجه داشته باشید که برای سرخ کردن طرف دوم همبرگر نیز باید به شیوه سرخ کردن طرف اول همبرگر عمل کنید.

سرخ کردن همبرگر مرغ در تابه
بعد از سرخ کردن همه همبرگر ها آن ها را از روغن خارج کنید و همبرگر ها را روی یک صافی فلزی و یا دستمال تمیز آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی از همبرگر ها خارج شود سپس نان های ساندویچی را آماده کنید و به اندازه کافی از همبرگر و خیار شور برش زده و گوجه فرنگی و کاهو خرد شده و هر نوع سبزیجات دلخواه در نان ساندویچی قرار دهید و به همراه سس گوجه فرنگی و سس مایونز ساندویچ همبرگر را سرو کنید می توانید بعد از تهیه ساندویچ های همبرگر مرغ  آن ها را به کمک روش های تزیین ساندویچ به زیبایی تزیین نمایید.

  طرز تهیه همبرگر مرغ در خانه با روشی ساده

اگر شما علاقه زیادی به پخت انواع فست فود ها در منزل دارید بهتر است که همبرگر مرغ را در منزل تهیه کنید. همانطور که در این مطلب مشاهده کردید طرز تهیه همبرگر مرغ به راحتی امکان پذیر است و اگر همه فوت و فن های ذکر شده در تهیه همبرگر مرغ خانگی رعایت شود می توانید همبرگر های مرغ با مزه و طعم بی نظیری را در منزل تهیه نمایید. اگر تمایل دارید تا با روش های مختلف پخت همبرگر در منزل آشنا شوید به شما پیشنهاد می دهیم به بخش انواع همبرگر مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید