طرز تهیه فرنی با نشاسته و نکاتی برای ایجاد طعم واقعی

0

فرنی از انواع دسر های سبک و خوش طعم است که شما می توانید این دسر خوشمزه را برای سفره های افطاری ماه مبارک رمضان خود در منزل تهیه کنید همچنین فرنی را می توانید در وعده غذایی صبحانه و یا به عنوان میان وعده میل کنید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه فرنی با نشاسته را به صورت مرحله به مرحله و با بهترین روش در منزل به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

حلوای هویج و فرنی دسر های پرطرفدار و محبوبی هستند که دارای طعم و مزه ایده آلی می باشند. در طرز تهیه فرنی می توانید از نشاسته و یا آرد برنج استفاده کنید.

فرنی با نشاسته

مواد لازم برای دو نفر

  • شیر : دو پیمانه
  • نشاسته : دو قاشق غذاخوری
  • گلاب : به میزان لازم
  • شکر : دو قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه فرنی با نشاسته

طرز تهیه فرنی با نشاسته در منزل

ابتدا قابلمه ای مناسب را برای پخت فرنی تهیه کنید سپس به ازای هر یک لیوان شیر یک قاشق غذاخوری نشاسته در قابلمه بریزید شکر را هم به مخلوط مواد فرنی اضافه نمایید و همه مواد را هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.
در مرحله بعدی طرز تهیه فرنی با نشاسته قابلمه را روی حرارت گاز بگذارید و مواد فرنی را به خوبی و با کمک قاشق چوبی به طور مداوم تا زمانی که فرنی غلیظ شود هم بزنید.

طرز تهیه فرنی با نشاسته در منزل

بعد از غلیظ شدن فرنی گلاب را به آن بیفزایید و قابلمه فرنی را بعد از چند دقیقه از روی حرارت گاز بردارید.

اضافه کردن گلابه به مخلوط شکر و نشاسته و شکر

فرنی را در ظرفی مناسب برای سرو بکشید می توانید فرنی را به صورت گرم و یا سرد میل کنید که در صورتی که تمایل دارید این دسر را به صورت سرد میل کنید بهتر است ظرف فرنی را بعد از اینکه فرنی کمی خنک شد در یخچال قرار دهید تا به خوبی فرنی سرد شود.

  تزیین ساده فرنی

نکات طلایی در پخت بهتر فرنی نشاسته

  • توجه داشته باشید که در روش تهیه فرنی با نشاسته ابتدا باید نشاسته را به خوبی در شیر سرد حل کنید سپس مخلوط نشاسته و شیر را روی حرارت گاز بگذارید.
  • اگر تمایل دارید که فرنی مجلسی و خوش طعم شود بهتر است در هنگام پخت فرنی با نشاسته مقداری خامه و کره به فرنی اضافه نمایید.
  • هنگام درست کردن فرنی با نشاسته باید مخلوط شیر و نشاسته را به صورت مداوم هم بزنید تا از گلوله شدن این مواد جلوگیری شود.
  • بهتر است فرنی را روی حرارت گاز با شعله ملایم بپزید تا از ته گرفتن فرنی جلوگیری شود.

تزیین فرنی با نشاسته

می توانید فرنی را بعد از اینکه مقداری خنک شد با کمک روش های تزیین فرنی به زیبایی تزیین کنید. امیدواریم از طرز تهیه فرنی با نشاسته در منزل نهایت لذت را ببرید؛ در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت فرنی با روش های مختلف به بخش انواع فرنی مجله سیروان مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید