طرز تهیه شیرینی لطیفه بسیار خوشمزه و عالی

0

شیرینی لطیفه از انواع شیرینی های خامه ای خوشمزه و پرطرفدار است که شما می توانید این نوع شیرینی را برای پذیرایی از مهمان هایتان در مجالس و مهمانی های مختلف با استفاده از آموزش طرز تهیه شیرینی لطیفه و رعایت نکاتی به راحتی در منزل تهیه کنید.

شیرینی و کیک ها در انواع طعم های مختلف و متنوعی موجود هستند؛ در مطالب قبلی طرز تهیه کیک کشمشی و کیک شکلاتی را به شما همراهان عزیز آموزش دادیم در این مطلب قصد داریم تا شما را با دستور پخت شیرینی لطیفه که شیرینی ایرانی و خوش طعم است آشنا سازیم.

شیرینی لطیفه

مواد لازم

  • تخم مرغ : ۳ عدد
  • شکر : ۸۰ گرم
  • وانیل : نصف قاشق چایخوری
  • آرد : ۷۰ گرم
  • اسانس دلخواه : ۴ قطره
  • نشاسته ذرت : ۱ قاشق غذاخوری
  • خامه فرم گرفته برای لایه وسطی شیرینی : به میزان لازم
  • خلال پسته برای لایه وسطی شیرینی : به میزان لازم
  • بیکینگ پودر : ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی لطیفه خانگی

در مرحله اول طرز پخت شیرینی لطیفه دمای فر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا فر به میزان کافی داغ شود سپس سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا کنید.

جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را با ۱/۲ از شکر و وانیل هم بزنید توجه داشته باشید که هم زدن سفیده را باید تا زمانی که سفیده فرم بگیرد ادامه دهید.

هم زدن سفیده تخم مرغ

سپس باقی مانده شکر و وانیل را به زرده تخم مرغ اضافه نمایید.

هم زدن زرده تخم مرغ

همزدن زرده تخم مرغ را تا مرحله ای ادامه دهید که زرده کشدار و کرم رنگ شود سپس اسانس با طعم دلخواه را به مخلوط زرده ها بیفزایید.

هم زدن زرده تخم مرغ
در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی لطیفه بیکینگ پودر و آرد و نشاسته ذرت را الک نمایید.

الک کردن آرد و بیکینگ پودر

سپس مخلوط این مواد را به مخلوط زرده اضافه کنید و مایه شیرینی را با کمک لیسک به خوبی هم بزنید.

اضافه کردن مخلوط آرد به مایه شیرینی لطیفه
سفیده تخم مرغ زده شده را مخلوط زرده و آرد اضافه نمایید و با لیسک به صورت دورانی مواد را ۵ تا ۶ بار هم زنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.

اضافه کردن سفیده تخم مرغ به مایه شیرینی مایه شیرینی لطیفه

بعد از آماده شدن مایه شیرینی قالب فر مستطیل شکلی را تهیه کنید و کف قالب فر را با کمک کاغذ روغنی بپوشانید سپس مایه شیرینی را در قیفی با سر شکوفه شکل و یا بزرگ بریزید و مایه شیرینی را با فشار از قیف خارج کنید و مایه را به صورت گرد و در اندازه گردو در روی کاغذ روغنی بریزید.

ریختن مایه شیرینی لطیف در قالب فر

بعد از اینکه مایه شیرینی درون قیف به اتمام رسید قالب را در فر بگذارید توجه داشته باشید که درجه فر باید ۱۸۰ درجه سانتی گراد باشد و مدت زمان پخت شیرینی لطیفه ۱۵ دقیقه است بعد از مدت زمان ذکر شده می توانید قالب را از فر خارج کنید.
در مرحله آخر طرز تهیه شیرینی لطیفه بعد از اینکه شیرینی ها سرد شدند یک شیرینی را بردارید و با خامه روی شیرینی را بپوشانید و مقداری خلال پسته روی خامه بریزید سپس شیرینی دیگری را روی خامه قرار دهید و مراحل گفته شده را برای بقیه شیرینی ها انجام دهید.

           ریختن خامه بین نان شیرینی ریختن خامه بین لایه وسطی شیرینی شیرینی لطیفه خوش طعم

نکات طلایی در پخت شیرینی لطیفه

۱٫ فر را حتما از قبل برای پخت بهتر شیرینی لطیفه گرم کنید.
۲٫ در زمان پخت شیرینی ها در فر را هرگز باز و بسته نکنید.
۳٫ توجه داشته باشید که در هنگام جدا کردن زرده از سفیده نباید ذره ای از زرده تخم مرغ در سفیده باقی بماند.
۴٫ در تهیه شیرینی لطیفه سفیده های تخم مرغ را از همان ابتدا با دور تند همزن هم بزنید و دور همزن را نباید در طول هم زدن زیاد و یا کند کنید.
۵٫ از هم زدن زیاد مایه شیرینی خودداری کنید زیرا همزدن زیاد باعث شل شدن مایه شیرینی می شود.

طرز تهیه مرحله به مرحله شیرینی لطیفه

در این مطلب با دستور پخت شیرینی لطیفه خوش طعم آشنا شدید این نوع شیرینی طعم و مزه متفاوتی دارد و بهتر است کدبانوهایی که به پخت انواع شیرینی های متنوع علاقه مند هستند شیرینی لطیفه را در منزل تهیه کنند. برای مشاهده آموزش پخت شیرینی های مختلف می توانید به بخش انواع شیرینی مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید