طرز تهیه ترشی لبو و نکات کلیدی در تهیه آن

0

ترش از انواع چاشنی های خوشمزه است که می توانید آن را به انواع سبزیجات و میوه ها تهیه کنید. ترشی ها انواع مختلفی دارند و ترشی لبو از ترشی های خوش طعم است که می توانید این ترشی خوشرنگ را در منزل به راحتی تهیه کنید, در طرز تهیه ترشی لبو از سرکه سفید و شکر و نمک و لبو استفاده می شود.

با میوه های مختلف می توانید انواع ترشی و مرباها را برای فصل زمستان تهیه کنید. در مطالب قبلی طرز تهیه مربا سیب را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش تهیه ترشی لبو که از انواع ترشی های خوشرنگ و بی نظیر است آشنا سازیم.

ترشی لبو خوشمزه و خوشرنگ

مواد لازم

  • سرکه سفید: ۲ لیوان
  • لبو : ۲ کیلوگرم
  • نمک : به میزان لازم
  • شکر : ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی لبو خوشرنگ و خوش طعم

برای درست کردن ترشی لبو ابتدا لبوها را به خوبی بشویید و آن ها را به همراه شکر در قابلمه ای مناسبی بریزید تا به خوبی پخته شوند.

پختن لبو ترشی لبو خوشرنگ و خوشمزه

سپس بعد از پخته شدن لبو ها پوست آن ها را بگیرید.

طرز تهیه ترشی لبو

لبوها را به صورت حلقه حلقه خرد کنید.

حلقه حلقه کردن لبو

همچنین می توانید برای خرد کردن لبوها آن ها را به کمک قالب شیرینی نیز به اشکال دلخواه قالب بزنید.

قالب زدن لبو

باقی مانده های لبوها را هم به کمک چاقو خرد کنید.

خرد کردن لبو

در مرحله بعدی طرز تهیه ترشی لبو بطری های شیشه ای را بشویید و آن ها را به خوبی خشک کنید سپس لبو های خرد شده و قالب زده شده را درون بطری شیشه ای بریزید و یک لیوان از آب لبو را به همراه سرکه سفید و نمک روی لبوها بریزید توجه داشته باشید که مخلوط آب لبو و سرکه سفید باید به خوبی روی لبوها را بپوشاند سپس در بطری های شیشه ای را به خوبی ببندید و به مدت ۱ تا ۲ روز شیشه های ترشی را در دمای آشپزخانه قرار دهید سپس شیشه های ترشی لبو را در یخچال قرار دهید, این ترشی را می توانید بعد از یک هفته استفاده کنید.

       دستور تهیه ترشی لبو + نکات طلایی

نکات طلایی در تهیه ترشی لبو

  • توجه داشته باشید که بعد از پخت لبوها باید به اندازه ۱٫۵ لیوان از آب لبوها برای تهیه ترشی لبو باقی بماند.
  • می توانید لبوها را به همراه شکر و یا آب قند بپزید.
  • پخت لبوها با شکر و یا آب قند باعث غلیظ شدن آب لبو می شود.
  • نمک ترشی را آرام آرام به ترشی اضافه کنید و در حین اضافه کردن ترشی را مزه کنید.
  • بعد از قالب زدن لبوها باقی مانده آن ها را می توانید خرد کنید و در شیشه ای جداگانه ای آن ها را بریزید و به روشی گفته ترشی لبو را با باقی مانده های لبو درست کنید.

ترش لبو خوشرنگ

در این بخش از مربا و ترشیجات طرز تهیه ترشی لبو را مشاهده کردید که امیدواریم با فوت و فن هایی که برای تهیه ترشی در این مطلب گفته شد بتوانید ترشی لبو خوشرنگ و خوش طعمی را تهیه کنید. از ترشی لبو می توانید برای تزیین سالاد و انواع غذاها استفاده کنید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید