طرز تهیه پیتزا سبزیجات با طعم و پخت بی نظیر

0

پیتزا را می توان محبوبترین نوع فست فود دانست که با مواد اولیه مختلف تهیه می گردد و دارای طعم و مزه های متفاوت است. در پخت پیتزا می توان از انواع سبزیجات نیز استفاده نمود که این نوع پیتزا بسیار پرکالری و مقوی می باشد، از این رو در این مقاله قصد داریم به ارائه طرز تهیه پیتزا سبزیجات بپردازیم که مطمئنا ابن آموزش می تواند یکی از بهترین آموزش ها در زمینه دستور پخت پیتزا سبزیجات باشد.

پیتزا سبزیجات را می توان از جمله پیتزاهای مقوی و خوشمزه دانست که با هزینه بسیار کمی تهیه می شود. از این رو طرز تهیه پیتزا سبزیجات از جمله دستورات آشپزی جالب و پرطرفدار است. طرز پخت پیتزا سبزیجات همچون دیگر پیتزا هاست، با این تفاوت که با مواد اولیه متفاوتی تهیه می گردد و در پخت آن از پوشت و فرآورده های گوشتی استفاده نمی شود و می تواند گزینه مناسبی برای افراد با رژیم های گیاهی باشد. در ادامه دستور پخت پیتزا سبزیجات در منزل را ملاحظه نمایید.

مواد پیتزا سبزیجات

مواد پیتزا سبزیجات :

بادمجان : دو عدد
کدو سبز : دو عدد
قارچ : ۱۰۰ گرم
پیاز : یک عدد
فلفل دلمه ای : یک عدد
سیر : یک حبه
ذرت کنسرو شده : دو قاشق
گوجه یا سس قرم : به مقدار لازم
پنیر پیتزا : به میزان مورد نیاز
خمیر پیتزا : دو عدد

vegetable-pizza-recipes-9

طرز تهیه پیتزا سبزیجات :

برای پخت پیتزا سبزیجات ابتدا مواد اولیه را تهیه نموده و سپس آنها را خرد نمایید و بادمجان و کدو را کمی نمک زده و بخار پز کنید.

طرز تهیه ی پیتزا سبزیجات طرز تهیه پیتزا سبزیجات بادمجان

در مرحله بعد اقدام به تهیه خمیر پیتزا نمایید. در صورت تمایل می توانید این خمیر را در منزل تهیه نمایید و یا آن را به صورت آماده از فروشگاه خریداری کنید. خمیر را روی سطح صافی پهن نمایید.

طرز تهیه پیتزا سبزیجات طرز تهیه خمیر پیتزا سبزیجات

یکی از شیوه های جالب برای خوشمزه تر شدن پیتزا سبزیجات استفاده از سس خانگی است. بدین منظور گوجه ها را رنده نموده و آنها را با مقداری ادویه دلخواه و کمی سیر روی حرارت گذاشته تا غلیظ شود. سپس سطح خمیر را با آن بپوشانید.

سس مخصوص پیتزا سبزیجات

حال مواد اولیه را که را به صورت دلخواه روی سطح خمیر قرار دهید. در این مرحله از طرز تهیه پیتزا سبزیجات توجه داشته باشید که تمامی مواد اولیه و سبزیجات معرفی شده را به میزان لازم و به صورت یکدست روی خمیر بریزید. البته می توانید از ایده های مطرح شده در تزیین پیتزا نیز استفاده نمایید.

درست کردن پیتزا سبزیجات

در مرحله آخر مقداری ادویه روی مواد پاشیده و سپس سطح پیتزا را با پنیر پیتزا بپوشانید و آن را در فر که از قبل روشن نموده اید قرار دهید.

طرز تهیه ی پیتزا با سبزیجات

بعد از گذشت پانزده دقیقه پیتزا را از فر خارج نموده و این غذای خوشمزه و مقوی را در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید. توجه داشته باشید که با همین مواد اولیه می توان پیراشکی سبزیجات نیز تهیه نمود، که این نوع پیراشکی هم از طعم و مزه بی نظیر و متفاوتی برخوردار است.

پخت پیتزا سبزیجات در منزل

با روش امتحان شده و بهترین دستور پخت پیتزا سبزیجات آشنا شدید، امیدواریم با استفاده از این آموزش بی نظیر، پیتزا سبزیجات خوشمزه ایی تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید. علاوه بر این می توانید با مراجعه به بخش فست فود با دیگر دستورات آشپزی آشنا و فست فودهای متنوع و جدید را نیز امتحان نمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید