طرز تهیه چیکن استراگانف و چند نکته کلیدی که باید بدانید

0

چیکن استراگانف یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که به راحتی نیز تهیه می گردد و می تواند به عنوان غذای اصلی سرو گردد. از این رو قصد داریم در این مقاله به ارائه طرز تهیه چیکن استراگانف با دستور پختی آسان و عالی بپردازیم تا شما نیز بتوانید با استفاده از این آموزش، به تهیه این غذا پرداخته و از نوش جان کردن آن در کنار اعضا خانواده لذت ببرید. پس تا پایان همراه ما باشید با بهترین دستور پخت چیکن استراگانف آشنا شوید.

طرز تهیه چیکن استراگانف خوشمزه و عالی با سس سفید :

آشپزی هنری زیبا و دلنشین است که اغلب افراد تمایل زیادی به یادگیری آن دارند. بدین منظور در مباحث قبل به معرفی طرز تهیه بورک غذای معروف ترکیه و همچنین طرز تهیه کوکو مرغ پرداختیم که هر دو از جمله غذاهای پرطرفدار و بسیار خوشمزه هستند. اما اگر شما نیز به دنبال تجربه طعمی متفاوت و بی نظیر هستید و همچنین تمایل دارید غذایی خوشمزه و آسانی را تجربه نمایید، پیشنهاد می کنیم از دستور پخت چیکن استراگانف که در ادامه ارائه می دهیم، نگذرید و حتما این غذای خوشمزه را در منزل تهیه نموده و نوش جان فرمایید.

طرز پخت چیکن استراگانف

مواد لازم برای پخت چیکن استراگانف :

فیله مرغ : ۵۰۰ گرم
قارچ : ۵۰۰ گرم
پیاز متوسط : یک عدد
ادویه : به مقدار لازم
خامه : چهار قاشق غذاخوری
خلال سیب زمینی ک یک بسته

دستور پخت چیکن استراگانف :

برای شروع پخت چیکن استراگانف ابتدا پیازها را به صورتی خلالی خرد نموده و در روغن تفت دهید.

طرز تهیه چیکن استراگانف

سپس سینه مرغ را نیز در ابعاد دلخواه خرد نمایید و به پیاز ها اضافه کنید. کمی که تفت خرد، شعله گاز را کم نموده و درب قابلمه را بگذارید تا مرغ ها کاملا بپزند.

چیکن استراگانف خوشمزه دستور پخت چیکن استراگانف

حال قارچ ها را خرد نموده و در ظرفی جدا تفت دهید. در این مرحله از پخت چیکن استراگانف بهتر است ادویه را نیز اضافه نمایید.

آموزش پخت چیکن استراگانف

بعد از پخت کامل قارچ ها و در صورتی که آب اضافه نداشته باشند، آنها را به مخلوط پیاز و مرغ اضافه نمایید و بعد از ترکیب کلی شعله را خاموش کرده و سپس خامه را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

پخت چیکن استراگانف دستور پخت چیکن استراگانف

چیکن استراگانف ما آماده است، آن را در ظرف مناسب کشیده و خلال سیب زمینی را روی آن بریزید و سپس نوش جان فرمایید.

مراحل پخت چیکن استراگانفتزیین چیکن استراگانف

طرز تهیه سس چیکن استراگانف

همانطور که مشاهده نمودید، در طرز تهیه چیکن استراگانف از خامه استفاده کردیم، اما در صورت تمایل و برای ایجاد طعمی متفاوت تر می توانید با استفاده از کره، شیر و آرد اقدام به تهیه سس چیکن استراگانف نمایید. بدین منظور کره را روی حرارت گذاشته و ذوب نمایید سپس آرد و نمک و فلفل را اضافه کنید. در این مرحله شیر را اضافه نمود و هم بزنید تا غلیظ شود، بعد از رسیدن به غلظت کافی شعله گاز را خاموش نموده و این سس را مورد استفاده قرار دهید.

طرز تهیه سس چیکن استراگانف

نکات کلیدی برای پخت بهتر چیکن استراگانف :

  • در صورت تمایل و برای بهبود طعم این غذا می توانید در مرحله اول مقداری تره فرنگی خرد شده به پیاز ها اضافه نمایید.
  • استفاده از رب در این غذا کاملا سلیقه ایی است، می توانید مقدار کمی رب به چیکن استراگانف اضافه نموده و آن را به رنگ صورتی درآورید.
  • در صورتی که در تهیه این غذا از گوشت گوساله به جای مرغ استفاده شود، نام غذا نیز به بیف استراگانف تغییر خواهد کرد.
  • می توان از مقداری سیر خرد شده نیز برای بهبود طعم چیکن استراگانف استفاده نمود.

طرز تهیه چیکن استراگانف

امیدواریم طرز تهیه چیکن استراگانف که به ارائه آن پرداختیم برای شما دوستان نیز لذت بخش بوده باشد و با استفاده از این دستور غذایی فوق العاده تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید، همچنین می توانید با کلیک بر روی غذای فرنگی با دیگر آموزش ها برای پخت بهتر انواع غذاهای فرنگی جدید آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید