طرز تهیه مربای سیب و فوت و فن های کلیدی ایجاد طعم بی نظیر

0

دستور پخت و طرز تهیه مربای سیب با دو روش مجزا و با تصاویر هر مرحله را در این مطلب ارائه می دهیم که با استفاده از این دستورات پخت می توانید مربا سیب درسته و همچنین سیب خرد و رنده شده را به بهترین شکل بپزید و از نوش جان کردن مربای سیب در وعده صبحانه کنار اعضا خانواده لذت ببرید. تا پایان همراه ما باشید و از این دستور عالی نهایت استفاده را ببرید.

طرز تهیه مربای سیب خانگی خوشمزه و عالی :

مربا سیب یکی از مربا های خوشمزه و خوش طعم با ظاهری زیباست که اغلب در وعده صبحانه و به همراه کره یا خامه سرو می گردد. مربا سیب را می توان با انواع سیب سرخ و سیب زرد و به شکل های مختلف تهیه نمود. دستورات متعددی به عنوان طرز تهیه مربای سیب مطرح گریده است، اما ما قصد داریم دو روش امتحان شده برای تهیه مربای سیب را در این مطلب معرفی نماییم که امیدواریم مورد توجه شما دوستان هنرمند و کدبانو واقع شوند. توجه داشته باشید که استفاده از مربای سیب با رنگ و ظاهر زیبا می تواند زینت بخش میز صبحانه شما باشد و برای تزیین صبحانه از آن استفاده نمایید.

سیب گلاب مخصوص مربای سیب

مواد لازم :

سیب خرد یا رنده شده : یک کیلو
شکر : یک کیلو
آب لیمو : یک قاشق چای خوری
گلاب و زعفران : به مقدار دلخواه

روش درست کردن مربای سیب گلاب :

برای شروع پخت مربای سیب شکر را با یک لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا آب جوش آید. (در این مرحله بهتر است ترکیب آب و شکر را از صافی عبور داده تا یکدست شود)

دستور پخت مربای سیب گلاب

سیب های خرد شده را به شربت اضافه نموده و صبر کنید تا با حرارت متوسط کمی بپزد. در این مرحله می توانید گلاب و زعفران را نیز اضافه نمایید. بعد از حدود ۴۰ دقیقه مربا شما آماده می گردد، در مرحله آخر آبلیمو یا آب نارنج را اضافه نموده و بعد از اینکه یک جوش زد شعله را خاموش نمایید. درب قابلمه را بگذارید تا مربا سرد شود، سپس آن را درون ظرف های در بسته ریخته و در یخچال نگهداری نمایید.

پخت مربای سیبطرز تهیه مربای سیب

مواد لازم :

سیب ریز و سالم : یک کیلو
شکر : حدود پنج لیوان
جوهر لیمو : یک چهارم قاشق چای خوری
آب : سه لیوان
سرکه یا آبلیمو : نصف فنجان
گلاب : به میزان دلخواه

روش درست کردن مربای سیب درسته :

در طرز تهیه مربای سیب درسته ابتدا ظرف مناسبی را آب نموده و سرکه یا آبلیمو را داخل آن بریزید و کنار خود قرار دهید. حال سیب های شسته شده را پوست گرفته و با دقت هسته های آن را خارج نمایید. مراقب باشید تا دم سیب جدا نشود. هر سیب را بعد از پوست گرفتن داخل ظرف آب و سرکه بیاندازید.

طرز تهیه مربای سیب درسته

حال سه لیوان آب و پنج لیوان شکر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود. در این مرحله بهتر است جوهر لیمو را نیز اضافه نمایید.سیب ها را از ظرف آب خارج نموده و داخل قابلمه شیره می ریزیم و صبر می کنیم تا با حرار ملایم سیب ها بپزند و نرم شوند. توجه داشته باشید که زمان کافی برای این کار حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه است. در این فاصله شیره مربا نیز قوام می یابد.

آموزش تهیه مربای سیب

بعد از گذشت این زمان و در اواخر پخت در صورت دلخواه مقداری زعفران و یا رنگ خوراکی قرمز به مربا اضافه نمایید تا رنگ مربای سیب شما تغییر کند. مربا را در ظرف دلخواه کشیده و سپس به تزیین سیب های مربا با خلال پسته به عنوان برگ و دم بپردازید و از نوش جان نمودن این مربای بی نظیر و خوشمزه لذت ببرید.

پخت مربای سیب خوشمزه

نکات مهم و طلایی برای پخت مربای سیب :

  • برای تست شیره مربا، در اواخر مقدار کمی از آن را داخل نلبکی ریخته و چند دقیقه در فریزر قرار دهید. سپس خارج نموده و نلبکی را تکان دهید اگر شیره به راحتی تکان نخورد به این معنا است که قوام کافی یافته است و زمان آت رسیده که حرارت را خاموش نمایید.
  • اضافه کردن آبلیمو  یا سرکه به آبی که سیب ها را داخل آن قرار داده ایم به این دلیل است که سیب ها تغییر رنگ دهند و سیاه و تیره نشوند.
  • برای بهبود طعم مربا سیب می توانید از دانه ها هل نیز استفاده نمایید.
  • در دستورات ذکر شده، برای تهیه مربا سیب، پوست سیب را جدا نمودیم، می توان این کار را انجام نداد و از سیب هایی با پوست نازک نیز استفاده نمود. اما در آن صورت مربا نرمی و لطافت مورد نظر را نخواهد داشت.

مربای سیب گلاب درسته

امیدواریم با استفاده از دستورات پخت و طرز تهیه مربای سیب که در این مطلب ارائه دادیم، مرباهای خوشمزه و خوش طعمی را تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید. از شما دوستان علاقه مند به اینگونه دستورات دعوت می نماییم با کلیک بر روی مربا و ترشیجات از دیگر دستورات عالی و امتحان شده در این زمینه دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید