طرز تهیه بورک غذای ترکیه ای با دو روش متفاوت و جذاب

0

بورک یکی از غذاهای پرطرفدار و بسیار خوشمزه ترکیه است که در دیگر کشورها از جمله ایران نیز تهیه و سرو می گردد. اصول پخت و طرز تهیه بورک در تمامی کشورها یکسان است البته مواد میانی آن با توجه به ذائقه افراد و همچنین زمان سرو این غذای خوشمزه متغیر می باشد. با این حال پیشنهاد می کنیم حتما بورک ترکیه ای را در منزل تهیه نموده و از نوش جان نمودن آن در کنار اعضا خانواده لذت ببرید. تا پایان با دستور پخت بورک و همچنین طرز تهیه خمیر یوفکا به صورت مرحله به مرحله همراه ما باشید.

طرز تهیه بورک ترکی خوشمزه با دو روش مجزا :

بورک ترکیه از جمله غذاهایی محسوب می گردد که با مواد میانی مختلف تهیه می شود و هر فرد با توجه به ذائقه خود و خانواده می تواند در تهیه مواد میانی خلاقیت به خرج دهد. البته توجه داشته باشید که علاوه بر ذائقه، زمان سرو بورک نیز در انتخاب مواد میانی نقش دارد، بدین صورت که اگر بورک برای صرف صبحانه تهیه می شود در طرز تهیه بورک می توان از مواد میانی همچون پنیر و سبزی استفاده نمود و در صورتی که برای وعده ناهار یا شام طبخ می شود بهتر است در دستور پخت آن از گوشت چرخ کرده، گوشت مرغ، قارچ، پنیر پیتزا و… استفاده نمایید. نکته قابل توجه دیگر در دستور پخت بورک استفاده از خمیر یوفکا است که می توان آن را به صورت آماده از بازار خریداری نمود و یا با روش زیر در منزل آن را تهیه نمایید.

طرز تهیه بورک ترکیه

مواد لازم برای خمیر یوفکا :

آرد : دو و دو سوم پیمانه ( معادل ۷۵۰ گرم)
روغن نباتی : ۴ قاشق غذاخوری
آب : یک لیوان سر خالی
نمک : یک چهارم قاشق چای خوری
سرکه : یک قاشق چای خوری

طرز تهیه خمیر یوفکا یا خمیر فیلو خانگی :

برای تهیه خمیر یوفکا ابتدا آرد و نمک را با هم مخلوط نموده و آن را سه مرتبه الک نمایید. سپس آب، روغن و سرکه را نیز در ظرفی دیگر مخلوط کرده و به آهستگی به آرد اضافه نمایید و خوب ورز دهید. توجه داشته باشید که برای مخلوط نمودن آنها می توان از دستگاه بلندر نیز استفاده نمود.

طرز تهیه خمیر یوفکا

آنقدر به مخلوط کردن ادامه دهید تا خمیر شکل توپ به خودش بگیرد و به هیچ وجه چسبناک نباشد. توجه داشته باشید که زمان کافی برای ورز دادن خمیر حدود ۳۰ دقیقه است.

خمیر یوفگا خانگی برای تهیه بورک طرز تهیه خمیر فیلو یا یوفکا

بعد از گذشت این زمان ظرفی را چرب نموده و خمیر توپی شکل را داخل آن قرار دهید سپس روی ظرف را با پلاستیک بپوشانید و آن را به مدت ۹۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت کند.

طرز تهیه خمیر بورک

سپس از یخچال خارج نموده و ظرف را مجددا چرب نمایید و حدود دو یا سه دقیقه خمیر را ورز داده و مجددا به مدت دو ساعت خمیر را داخل یخچال قرار دهید. خمیر یوفکا شما آماده است. آن را به قطر بسیار کم پهن نموده و برش بزنید و برای تهیه بورک مورد استفاده قرار دهید.

طرز تهیه خمیر یوفکا برای پخت بورک ترکیهخمیر خانگی برای پخت بورکخمیر یوفکا خانگی ترد

مواد لازم برای تهیه بورک گوشت و پنیر :

گوشت چرخ کرده : ۲۵۰ گرم
قارچ : ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه ای : یک عدد
پیاز خرد شده : یک عدد
پنیر پیتزا : یه مقدار دلخواه
زرده تخم مرغ : دو عدد
روغن و ادویه : یه مقدار لازم
خمیر یوفکا : ۸ تکه

طرز تهیه بورک گوشت و پنیر :

ابتدا پیاز های خرد شده را با مقداری روغن مخلوط نموده و تفت دهید، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه نمایید. در این مرحله قارچ ها و فلفل دلمه ایی را خرد نموده و به مواد روی حرارت اضافه نمایید. در مرحله آخر ادویه و پنیر پیتزا را نیز اضافه نمایید. مواد میانی بورک آماده است. حال خمیر یوفکا را در اندازه دلخواه برش زده و سپس زرده تخم مرغ ها را با چنگال هم زده و بعد از یکدست شدن روی خمیر بکشید. این کار باعث انعطاف بیشتر خمیر می شود.

آموزش پخت بورکمراحل پیچیدن خمیر یوفکا برای بورک

حال از مواد میانی که تهیه نمودید، به اندازه یک قاشق برداشته و روی خمیر قرار دهید.

طرز تهیه بورک با گوشت و قارچ

خمیر یوفکا را مطابق تصاویر زیر بپیچید و سپس روی آن را نیز مجددا زرده تخم مرغ بزنید.

طرز تهیه انواع بورک ترکیطرز پیچیدن بورک ترکیه

سینی فر را چرب نموده و بورک های آماده شده را داخل آن بچینید و سینی را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار داده و بعد از بیست دقیقه فر را خاموش نمایید.

دستور پخت بورک ترکیه

روش پخت بورک اسفناج :

برای تهیه بورک اسفناج همانند روش قبل اقدام نمایید با این تفاوت که مواد میانی این نوع بورک شامل : اسفناج، پنیر صبحانه و پیاز و ادویه می باشد که بعد از پیاز داغ و افزودن اسفناج های خرد شده به آن پنیر و ادویه را اضافه نموده و همانند بورک گوشت و  پنیر این مواد میانی را نیز داخل خمیر قرار داده و سپس در فر بگذارید تا بپزد.

دستور پخت بورک اسفناجتزرکسی اسفناج و پنیر برای تهیه بورکطرز تهیه بورک اسفناجآموزش پخت بورک اسفناج

بعد از اینکه بورک های شما آماده شد، آنها را داخل دیس بچینید، برای تزیین بورک می توانید از روش ها و پیشنهادات مطرح شده در زمینه تزیین پیراشکی و یا سمبوسه استفاده نمایید.

تزیین غذای بورک ترکیهدستور پخت غذای بورکبورک ترکیه با گوشت و پنیرطرز پخت بورک ترکیه

با آموزش کامل و مرحله به مرحله پخت و طرز تهیه بورک اسفناج و همچنین بورک گوشت و پنیر آشنا شدید، امیدواریم از این دستور آشپزی جالب و جذاب لذت برده باشید و حتما این غذای ترکیه ایی خوشمزه را در منزل تهیه نموده و نوش جان فرمایید. شما علاقه مندان به اینگونه غذاها می توانید با کلیک بر روی غذای فرنگی با دیگر دستورات آشپزی غذاهای مختلف و معروف دیگر کشورها نیز آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید