طرز تهیه ژله بستنی ساده و چند رنگ

0

طرز تهیه ژله بستنی را می توان یکی از دستورات جالب و قابل توجه برای تهیه دسر و ژله برای مهمانی دانست. ژله بستنی را می توان به شکل های مختلف و با ایده های جالب و خلاقانه تهیه نمود و از این طریق پذیرایی دلخواه را انجام داد. ژله بستنی اغلب به صورت ساده و همچنین چند رنگ تهیه می گردد و علاوه بر طعم و مزه ایی بی نظیر دارای ظاهری فوق العاده است که می تواند بهترین انتخاب برای پذیرایی از مهمان ها باشد. در ادامه آموزش تهیه ژله بستنی با دو روش متفاوت و جذاب را مشاهده فرمایید.

طرز تهیه ژله بستنی با دو روش تهیه مجزا و جالب :

ژله بستنی را می توان از جمله دسر های خوشمزه و پرطرفدار دانست که در مهمانی های مختلف از جمله جشن تولد و دور همی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل ژله دارای طعم و مزه ایی بی نظیر است و در شکل های مختلف تهیه می گردد. البته دستورات متعددی به عنوان طرز تهیه ژله بستنی مطرح گردیده است که ما در این مطلب به معرفی دو روش امتحان شده برای تهیه ژله بستنی می پردازیم که امیدواریم مورد توجه شما دوستان واقع گردند.

روش درست کردن ژله بستنی ساده :

برای تهیه ژله بستنی ساده شما به یک بسته پودر ژله با طعم دلخواه و یک بستنی وانیلی ساده نیاز دارید. برای شروع پودر ژله را دریک لیوان  آب جوش با روش بن ماری حل نموده، سپس آن را به دو قسمت تقسیم کنید. یه یکی از ظرف ها نصف لیوان آب سرد اضافه نموده و سپس ژله را در ظرف مناسب بریزید. در اینجا از جام استفاده نموده ایم. برای زیبایی بیشتر میتوانید آن را به صورت اریب داخل یخچال قرار داده تا ژله ببندد.

طرز تهیه ژله بستنی سادهطرز تهیه ژله با بستنی

حال به باقیمانده ژله، بستنی را اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا یکدست شود.

ژله بستنی در جام

بعد از اینکه ژله اول که داخل یخچال بود خودش را گرفت و تا حدودی سفت شد، ترکیب ژله و بستنی را روی آن ریخته و مجددا داخل یخچال قرار دهید تا خودش را کامل بگیرد.

آموزش ژله بستنی ساده

ژله بستنی شما آماده است، آن را از یخچال خارج نموده و  با روش های دلخواه به تزیین ژله بپردازید و سپس آن را سرو نمایید.

ژله بستنی در جام آموزش ژله بستنی ساده و خوشمزه

روش درست کردن ژله بستنی چند رنگ :

در طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ یا رنگین کمانی نیاز به چند بسته ژله در رنگ های مختلف دارید، در انتخاب طعم ژله ها دقت نمایید، زیرا هماهنگی رنگ ها زیبایی خاصی به ژله شما می بخشد. علاوه بر ژله شما به مقداری بستنی نیز نیاز دارید. که بهتر است برای هر بسته پودر ژله یک عدد بستنی وانیلی که معادل نصف پیمانه می باشد در نظر بگیرید.

ژله چند رنگ

برای شروع یکی از ژله ها را انتخاب نموده و آن را در یک لیوان آب جوش حل نموده و سپس همچون مرحله قبل آن را به دو بخش تقسیم نموده. قسمت اول را با نصف لیوان آب سرد مخلوط کرده و در قالبی که از قبل چرب نموده اید بریزید. و در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ زیبا

حال باقیمانده ژله را با یک عدد بستنی مخلوط نمایید و بعد از حدود نیم ساعت که ژله داخل یخچال گرفت ترکیب ژله و بستنی را روی آن بریزید و مجددا قالب را داخل یخچال قرار دهید.

آموزش ژله بستنی جدید

برای دیگر ژله ها نیز با همین روش اقدام نمایید و بعد از حل کردن در آب جوش ابتدا آنها را با سرد مخلوط نموده و سپس به آنها بستنی اضافه نمایید و همانند مرحله قبل داخل قالب بریزید.

        ساخت ژله بستنی در قالب ژله بستنی رنگین کمان

توجه داشته باشید که در طرز تهیه ژله بستنی نباید فاصله بین ریختن ژله ها در قالب خیلی طولانی شود، زیرا در این صورت ژله ها یکدیگر را نمی گیرند و موقع برگرداندن قالب ممکن است از یکدیگر جدا شوند.ساخت ژله با بستنی

طرز تهیه انوع ژله بستنی

بعد از اینکه تمامی ژله ها را داخل قالب ریختید، ان را در یخچال به مدت چند ساعت قرار دهید تا کامل خودش را بگیرد، سپس قالب را از یخچال خارج نموده و برای ۳۰ ثانیه در آب گرم قرار دهید، سپس قالب را برگردانید تا ژله به راحتی جدا شود.

مدل ژله بستنی چند رنگطرز تهیه ژله بستنی چند رنگ

تزیین ژله بستنی :

حالا که با آموزش ژله بستنی به طور کامل آشنا شدید، می توانید آن را با روش های مختلف تهیه نمایید. این نوع ژله به راحتی در قالب های مختلف و انواع جام و لیوان تهیه می گردد و هر یک بهترین ایده برای پذیرایی از مهمان می باشند. در ادامه عکس های تزیین ژله بستنی با ایده های جدید و متنوع را مشاهده می فرمایید که امیدواریم هر یک راهنمای مناسبی برای شما باشند.

آموزش ژله بستنی در لیوان ژله بستنی در جام تزیین ژله بستنی زیبا برای مهمانی تزیین ژله بستنی زییا در جام مدل تزیین ژله بستنی مجلسی

امیدواریم آموزش طرز تهیه ژله بستنی که در این مطلب به ارائه آن پرداختیم برای شما دوستان عزیز مفید واقع شده باشد، از همه شما علاقه مندان دعوت می نماییم با کلیک بر روی انواع دسر از دیگر دستورات جدید و جالب در این زمینه دیدن فرمایید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید