طرز تهیه لوبیا پلو بسیار خوشمزه و خوش طعم

0

لوبیا پلو یکی از غذاهای ایرانی بسیار خوشمزه و خوش طعم است که می تواند به شکل های مختلف تهیه گردد. البته تفاوت اصلی آن در طرز تهیه لوبیا پلو و مواد اولیه به کار برده شده در آن است. لوبیا پلو را می توان با گوشت چرخ کرده، گوشت تکه ای، مرغ، میگو و یا سویا تهیه نمود که البته در هر یک شاهد طعمی متفاوت خواهیم بود. لوبیا پلو یکی از پرطرفدارترین پلوهای مخلوط محسوب می گردد که پخت آن نیز به راحتی انجام می گیرد و شما می توانید آن را برای مهمانی های مختلف بپزید. در ادامه دستور پخت لوبیا پلو با روشی امتحان شده و عالی را ملاحظه فرمایید.

طرز تهیه لوبیا پلو مجلسی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده را می توان رایج ترین روش برای پخت لوبیا پلو دانست که دارای طعم و مزه بی نظیری است و با طبخ آن می توان غذایی خوشمزه برای مهمانی ها داشت. همانطور که می دانید برای درست کردن لوبیا پلو همچون عدس پلو، هویج پلو، باقالی پلو و دیگر پلوهای مخلوط می توان از انواع مختلف گوشت استفاده نمود و انتخاب آن کاملا سلیقه ایی است. اما اگر تا بحال اقدام به پخت لوبیا پلو نکرده اید، پیشنهاد می کنیم برای اولین بار پخت آن را با گوشت چرخ کرده انجام دهید و اطمینان داشته باشید غذایی خوشمزه و دلچسب خواهید داشت.

ۀموزش پخت لوبیا پلو ی استانبولی

مواد لازم:

برنج : ۴ پیمانه
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ یا ۴۰۰ گرم
لوبیا سبز تازه : ۴۰۰ گرم
پیاز خرد شده : یک عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی : دو قاشق غذاخوری
روغن : به مقدار لازم
نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو

دستور پخت لوبیا پلو خوشمزه

برای پخت لوبیا پلو ابتدا لوبیا سبز ها را با آب سرد بشویید و  به صورت هم اندازه خرد نمایید و سپس آن را بخار پز نمایید.

مراحل پخت لوبیا پلو

در ماهیتابه کمی روغن بریزید و پیازهای خرد شده و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه نمایید و تفت دهید.

طرز تهیه لوبیا پلو مراحل درست کردن لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده

در این مرحله از آموزش پخت لوبیا پلو ادویه ها را به مخلوط پیاز و گوشت چرخ کرده اضافه نموده و سپس لوبیاهای بخار پز شده را نیز اضافه نمایید. حال زمان آن رسیده است که مقداری رب گوجه فرنگی به مواد لوبیا پلو بیافزایید و صبر کنید تا با درجه کم مواد به خورد هم بروند و کاملا ترکیب شوند. در مرحله آخر زعفران را نیز اضافه نمایید.

دستور پخت لوبیا پلو

حال برنج را که از قبل خیس نموده اید  در آب جوش ریخته و آن را به موقع آبکش نمایید.

آبکش نمودن برنج برای لوبیا پلو

برای ته دیگ لوبیا پلو بهتر است از سیب زمینی استفاده نمایید، البته در صورت تمایل می توانید از ته دیگ های دیگر نیز استفاده نمایید. آنها را ته قابلمه چیده و کمی برنج سفید روی آن بریزید.

ته دیگ لوبیا پلو

سپس مقداری از موادی را که تهیه نموده ایم روی برنج ریخته و مجددا برنج را اضافه نمایید. توجه داشته باشید که قصد ما اضافه کردن مواد به لابه لای برنج و ترکیب صحیح آن ها با یکدیگر است.

دستور پخت لوبیا پلو خوشمزه

در مرحله آخر از طرز تهیه لوبیا پلو و بعد از اینکه تمامی برنج را با مواد مخلوط نمودید، بر روی در قابلمه دم کنی قرار داده و آن را روی قابلمه بگذارید. سپس حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت صبر کنید تا لوبیا پلو شما دم بکشد و سپس آن را در ظرف دلخواه بکشید.

مراحل تهیه لوبیا پلو خوشمزه

نکات مهم در تهیه لوبیا پلو

  • برای بهبود طعم لوبیا پلو می توان در هنگام جوشیدن برنج، یک عدد لیمو عمانی به آن اضافه نمود.
  • در صورت تمایل می توان از گوشت چرخ کرده قلقلی برای پخت لوبیا پلو استفاده نمود.
  • به جای رب می توان از گوجه فرنگی تازه یا آب آن استفاده نمود که طعم خوشایندی به غذا می بخشد.
  • لوبیا پلو را می توان با لوبیا چشم بلبلی نیز تهیه نمود که این غذا به لوبیا پلو شیرازی معروف است.
  • برای نتیجه گیری بهتر برنج را از چند ساعت قبل با با گرم خیس نمایید.

تزیین لوبیا پلو :

حال که لوبیا پلویی خوشمزه و خوش طعم تهیه نموده اید، وقت آن رسیده است که به تزیین لوبیا پلو بپردازید و دیس غذا را برای سرو آماده نمایید. بدین منظور می توانید از تصاویر زیر الگوبرداری نموده و بهترین و زیباترین تزیینات را انجام دهید.

طرز تهیه لوبیا پلو مجلسی با گوشت طرز پخت لوبیا پلو تزیین لوبیا پلو مجلسی طرز تهیه لوبیا پلوپخت لوبیا پلو با لوبیا سبز

امیدواریم از مطالعه طرز تهیه لوبیا پلو که در این مقاله ارائه دادیم لذت برده باشید و حتما این غذای خوشمزه را در منزل تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان فرمایید. از همه شما دوستان علاقه مند به یادگیری آشپزی و آشنایی با دستور پخت غذاهای مختلف دعوت می نماییم به بخش غذای ایرانی مراجعه نموده و با دیگر غذاهای محبوب و خوشمزه آشنا شوید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید