طرز تهیه اکبر جوجه با روش اصلی و طعم عالی

0

اکبر جوجه یکی از انواع غذاهای پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرستان گلوگاه یکی از شهرستان های شرقی استان مازندران می باشد. در ادامه همراه سیروان با آموزش طرز تهیه اکبرجوجه اصل گلوگاه باشید.

برای تهیه اکبر جوجه خوشمزه ابتدا مرغ را می شویم، سپس از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و در یک کاسه بزرگ و جادار قرار می دهیم. توجه داشته باشید که برای تهیه اکبر جوجه به هیچ عنوان نباید پوست روی مرغ را جدا کنیم.

مقداری روغن در تابه مناسب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. تکه های جوجه را درون روغن بچینید و حرارت را ملایم کنید. ملاحظه خواهید کرد که جوجه ها شروع به آب انداختن می کنند، اجازه دهید آب جوجه ها تبخیر شود. سپس دو طرف جوجه ها را سرخ کنید تا طلایی شوند. جوجه ها را درون ظرف مناسب قرار داده و با رب انار آن ها را تزیین کنید.

خوشمزه ترین اکبر جوجه

برنج را به صورت آبکشی یا کته می توانید آماده کنید. برخی افراد برنج را به صورت زعفرانی طبخ می کنند. اکبر جوجه با پلو سرو می شود.

طرز تهیه اکبر جوجه

اکبر جوجه از جمله غذا های معروف محلی و مازندرانی می باشد که نام این غذا در واقع لقب ابداع کننده آن یعنی اکبر کلبادی نژاد می باشد و به خاطر طعم خوشمزه و لذیذ غذای وی در سراسر ایران شعبه های زیادی از آن دایر شده است، در ادامه آموزش تهیه اکبر جوجه می توانید با برخی نکات مهم در این زمینه آشنا شوید.

نکاتی درباره غذای اکبر جوجه

اکبر جوجه یک تفاوت اساسی با جوجه کباب زعفرانی دارد و آن اینکه در دستور تهیه این غذا از پیاز و زعفران استفاده نمی شود، البته در صورتی که تمایل داشته باشید، می توانید برای خوشمزه تر شدن آن زعفران و پیاز نیز استفاده کنید.

تفاوت دیگر این غذا در این است که محلی ها به هنگام تهیه آن از یک کاسه رب انار به عنوان سس و برای مزه دار کردن غذای خوشمزه اکبر جوجه استفاده می کنند.

اکبر جوجه معمولا در کنار پلو زعفرانی سرو می شود، البته می توان در کنار پلو سفید نیز استفاده کرد، اما بهتر است پلو زعفرانی را به صورت کته تهیه کنید، حال در صورتی که چنین قصدی دارید، لازم است به هنگامی که حباب هایی را روی آب برنج مشاهده کردید، زعفران دم کرده را به آن بیفزایید.

به منظور تهیه اکبر جوجه، غذای اصیل مازندرانی بهتر بوده تا از جوجه مرغ یک ماهه استفاده شود و در صورت نبودن چنین امکانی می توانید به جای آن از مرغ کوچک استفاده کنید، همچنین جوجه ها را نیز باید با پوست بپزید و سرخ کنید.

جوجه ها را متناسب با اندازه هایشان در مدت یک تا دو ساعت در آب و روغن بپزید و بعد سرخ کنید تا خوشرنگ شوند.

غذای اکبر جوجه دارای طعمی متفاوت نسبت به همه جوجه ها می باشد و نیز بسیار لذیذ است، البته در صورتی که مطابق دستور پخت حرفه ای و به صورت اصولی طبخ شده باشد. در پایان امیدواریم این غذای خوشمزه را در منزل تهیه کرده و به عنوان یک وعده نهار یا شام عالی میل کرده و لذت ببرید.

امیدواریم از خواندن آموزش طرز تهیه اکبر جوجه اصل گلوگاه لذت برده باشید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید