طرز تهیه ژله خرده شیشه با دو روش شفاف و سفید و تزیین آن

0

برای درست کردن ژله خرده شیشه و یا موزاییکی دو روش وجود دارد یکی ژله خرده شیشه با زمینه سفید که با بستنی و یا شیر درست میشود و یکی ژله خرده شیشه با زمینه شفاف که با ژله آلوئورا درست میشود ما در این مطلب ژله خرده شیشه با زمینه سفید را به شما آموزش می دهیم که زیبایی خاصی دارد. ما در ادامه این مطلب در سیوران قصد داریم دو روش برای طرز تهیه ژله خرده شیشه ر برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه ژله خرده شیشه با دو روش مختلف

ژله ها در انواع طعم و شکل های مختلف نظیر ژله خرده شیشه و ژله تزریقی و ژله رنگین کمان و ژله میان تهی و … موجود می باشند و شما می توانید این نوع ژله ها را به عنوان دسر برای پذیرایی از مهمان هایتان تهیه نمایید.

ژله شیشه ای با بستنی

روش اول : روش تهیه ژله خرده شیشه شفاف

مواد لازم :

پودر ژله آلوئه ورا : ۲ بسته

پودر ژله با رنگ ها و طعم های متفاوت : از هر کدام یک بسته

آب جوش : برای هر بسته یک لیوان

آب سرد : برای هر بسته ۳/۴ لیوان

دستورالعمل تهیه ژله خرده شیشه شفاف :

هر کدام از ژله های رنگی را در ظرفی جدا ریخته و هر بسته ژله را در یک لیوان آب جوش کاملا حل کنید. سپس برای بر روی هر کدام از ژله های رنگی ۳/۴ لیوان آب سرد بریزید. هر کدام از ژله ها را در قالب ریخته و درون یخچال بگذارید تا کاملا بسته شوند.

ژله خرده شیشه رنگی

بهتر است از قالب های مستطیل شکل استفاده کنید تا بهتر و زیباتر بتوانید ژله ها را برش بزنید. زمانی که ژله ها کاملا خودشان را گرفتند آن ها را از قالب جدا کرده و برش های کوچک یک تا دو سانتی بزنید. سعی کنید برش ها یکسان و یک اندازه باشند تا زیبایی خود را از دست ندهند.

ژله خرده شیشه ای

می توانید از قالب های کوچک برای فانتزی شدن دسر ژله خرده شیشه استفاده کنید.

ژله مجلسی خرده شیشه

سپس خرده ژله ها را در ظرفی بزرگ تر ریخته و همه را با هم مخلوط کنید.

ژله زیبای خرده شیشه

بهتر است این خرده ژله را در یخچال بگذارید تا مرحله آخر که نیاز به آن ها بود سپس از یخچال خارج کنید. قالب بزرگ اصلی را از قبل به مدت ۱۵ دقیقه داخل فریزر گذاشته تا سرد و خنک شود. ژله آلوئه ورا را کاملا در آب جوش حل کرده سپس یک لیوان یا ۳/۴ لیوان آب به آن اضافه کنید و در یخچال بگذارید و اجازه دهید نیم بند شود. قالب را از فریزر بیرون آورده و مقداری از ژله آلوئه ورا نیم بند شده را درون قالب بریزید. سعی کنید ژله به تمام دیواره قالب بچسبد. سپس خرده ژله ها را در قالب بچینید توجه کنید که باید یک سانتی متر سر قالب خالی باشد.

ژله فانتزی موزاییکی

ژله آلوئه ورا باقی مانده را روی خرده های ژله بریزید و قالب را درون یخچال بگذارید. وقتی ژله کاملا بسته شد، آن را از قالب جدا کنید و دسر ژله را در ظرف سرو قرار دهید.

ژله زیبای خرده شیشه

روش دوم : طرز تهیه ژله خرده شیشه سفید

مواد لازم :

پودر ژله در ۴ رنگ و طعم های مختلف : هر کدام یک بسته

شیر سرد : ۱ لیوان

شیر داغ : ۱ لیوان

پودر ژلاتین : ۳ قاشق غذاخوری

شیرعسلی : ۱/۲ لیوان

طرز تهیه ژله خرده شیشه سفید و مات :

پودر ژله ها را جداگانه در یک لیوان آب جوش حل کرده و در قالب مناسبی بریزید و آن ها را درون یخچال بگذارید تا کاملا خودشان را بگیرند. زمانی که ژله ها کاملا خودشان را گرفتند آن ها را از قالب جدا کرده و برش های کوچک یک تا دو سانتی بزنید. سعی کنید برش ها یکسان و یک اندازه باشند تا زیبایی خود را از دست ندهند. از قالب های کوچک فانتزی هم می توانید برای برش های ژله استفاده کنید.

ژله خرده شیشه شفاف

در مرحله بعدی طرز تهیه ژله خرده شیشه ، خرده ژله ها را در ظرفی بزرگ تر ریخته و همه را با هم مخلوط کنید. بهتر است این خرده ژله را در یخچال بگذارید تا مرحله آخر که نیاز به آن ها بود سپس از یخچال خارج کنید. پودر ژلاتین را با شیر سرد مخلوط کرده و سپس شیر داغ را به آن اضافه کنید تا کاملا پودر ژلاتین حل شود. شیر عسل را نیز به این مخلوط اضافه و هم بزنید و آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود. ژله های رنگین کمانی را درون قالب خنک و سرد ریخته و ژله سفید رنگ را بر روی خرده ژله ها بریزید.

ژله خرده شیشه خوشمزهژله خرده شیشه قلبیژله رنگی شیشه ای

قالب را در یخچال به مدت ۱۲ ساعت بگذارید تا کاملا خودش را بگیرد. سپس از قالب جدا کرده و نزدیک به ۱۵ دقیقه آن را در یخچال نگه دارید تا حسابی سفت و گرفته شود. سپس دسر ژله زیبای موزاییکی را برای میهمانان عزیز خود سرو کنید.

ژله رنگی شیشه شیریژله خرده شیشه پذیرایی

مدل هایی تزیین ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه از انواع ژله های مجلسی با ظاهری زیبا و خاص است و اگر شما تمایل دارید این نوع ژله را برای پذیرایی از مهمان هایتان تهیه کنید بهتر است آن را به کمک روش های خلاقانه تزیین نمایید.

برای تهیه ژله خرده شیشه بهتر است رنگ و طعم ژله ها را به گونه ای انتخاب نمایید که با یکدیگر مطابقت داشته باشند همچنین می توانید این نوع ژله را به صورت قالبی یا ساده تهیه نمایید.

توجه داشته باشید که ژله قالبی خرده شیشه را می توانید درون قالب ها با سایز بزرگ یا کوچک تهیه نمایید همچنین اگر تمایل دارید ژله را به صورت معمولی تهیه کنید بهتر است بعد از آماده شده ژله ، آن را در اندازه ها و ابعاد دلخواه خود برش بزنید و درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید.

تزیین زیبا و خلاقانه ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه قالبی

دستور تهیه ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه خوشمزه

ژله خرده شیشه قالبی

تزیین ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه ساده

ژله خرده شیشه با تزیین ساده

روش تهیه ژله خرده شیشه

تزیین ساده ژله

ژله خرده شیشه قالبی

ژله قالبی

ژله خرده شیشه خوشمزه

تزیین ژله در جام

ژله خرده شیشه

ژله زیبا خرده شیشه

ژله خرده شیشه خوش طعم

دیزاین ژله خرده شیشه

ژله خوشمزه خرده شیشه

دیزاین زیبا ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه قالبی

ژله خرده شیشه با تزیین قالبی

طرز تهیه ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه خوشمزه با تزیین ساده

در طرز تهیه ژله خرده شیشه برای اینکه در هنگام برش، ژله به چاقو نچسبد، بهتر است کارد را مقداری خیس کنید. در ژله با زمینه سفید حتما ژله پایه را در یخچال بگذارید تا خنک شود و گرنه باعث قاطی شدن رنگ های خرده های ژله می شود.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید