طرز تهیه آلبالو پلو خوشمزه و خوش طعم در منزل

0

 آلبالو پلو یکی از قدیمی ترین غذاهای ایرانی به شمار می آید،به دلیل اینکه آلبالو در فصل تابستان وجود دارد پخت آن در فصل تابستان رونق بسیاری پیدا می کند،اما می توان با فریز کردن آن در طی سال نیز این غذایه خوشمزه را درست کرد.در ادامه با طرز تهیه آلبالو پلو خانگی خوشمزه و خوش طعم با ما همراه باشید. روش درست کردن آلبالو پلو

آلبالو پلو یکی از پلوهای ایرانی به حساب می آید که طرفداران بسیاری دارد طرز تهیه آلبالو پلو بسیار آسان است، آلبالو پلو یکی از غذاهای معروف شیرازی به شمار می آید. این غذا را می توان با استفاده از گوشت مرغ یا گوشت قلقلی درست کرد. این غذا بیشتردرمهمانی و جشن ها تهیه می شود که درست کردن آن از بسیاری غذاهای مجلسی آسان تر به حساب می آید.

مواد لازم آلبالو پلو (برای ۴نفر)

  • برنج: ۴ لیوان
  • آلبالو: نیم کیلو
  • سینه مرغ: ۲ عدد
  • پیاز: ۱ عدد
  • شکر: به میزان دلخواه
  • زعفران دم کرده: به میزان لازم
  • خلال پسته: به میزان دلخواه (برای تزیین)

طرز تهیه آلبالو پلو

برنج را  قبل از  پخت  در آب نمک خیس می کنیم،سپس آلبالو ها شسته و هسته آنها در می آوریم.پس از آن شکر را بر روی آلبالو ها می ریزیم و در قابلمه می ریزیم  روی حرارت  قرار می دهیم تا به مدت ده دقیقه بجوشد.(شکر را باتوجه به ذائقه خود می توانید کم یا زیاد کنید)

بعد از جوشیدن آلبالو ها،قابلمه را از روی حرارت بر می داریم تا رنگ آلبالو ها تیره نشود،پس از آن آلبالو ها را از صافی رد کرده و شربتش را روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد و غلیظ شود.

در ظرفی دیگر سینه مرغ را ریش ریش می کنیم و پیاز را در داخل آن خورد می کنیم و با کمی روغن تفت می دهیم.وقتی کاملا تفت خورد، یک فنجان آب،کمی نمک و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم حرارت را کم می کنیم و درب ظرف را گذاشته تا مرغ ها کاملا پخته شود و آب آن خشک شود.

در ادامه برنج را آماده و آبکشی می کینم،سپس کمی روغن در قابلمه می ریزیم(ته دیگ را به صورت دلخواه از سیب زمینی یا نان استفاده می کنیم) عد برنج آبکشی شده، آلبالو و مرغ پخته شده را به صورت لایه لایه در قابلمه می ریزیم(بهتر است کمی ازآلبالو ها را برای تزئین نگه داریم).

پس از اتمام مواد تهیه شده،مقداری روغن و دو قاشق از شربت غلیظ شده را بر روی برنج می ریزیم دمکنی را همراه با درب ظرف می گذاریم،حرارت را کم می کنیم تا برنج دم بکشد.

بعد از اینکه مواد را در قابلمه ریختیم، مقدار کمی روغن و دو قاشق از شربت غلیظ شده را روی برنج می ریزیم و دمکنی و درب قابلمه را می گذاریم، حرارت را کم می کنیم تا برنج دم بکشد.

برای سرو آلبالو پلو آن را در دیس می کشیم و با برنجی که با شربت آلبالو به رنگ صورتی در آمده و برنج زعفرانی و تکه های مرغ و خلال پسته تزیین می کنیم.

طرز تهیه آلبالو پلو

نکات کلیدی در تهیه آلبالو پلو:

  1. برای اینکه هسته گیری راحت آلبالوها می توانید آنها را برای چند دقیقه در یخ بیندازید تا سفت شوند تا به آسانی خارج شوند.
  2. برای حفظ رنگ آلبالو می توانید این غذا را در ظرف مسی یا لعابی تهیه کنید.
  3. در طرز تهیه آلبالو پلو، پلو باید ۴۰ دقیقه تا یک ساعت دم بکشد.
  4. آلبالو پلو به دلیل شربت آلبالویی که دارد ممکن است سریع بسوزد در نتیجه نباید آن را روی شعله زیاد قرار دهیم می توانیم از شعله پخش کن استفاده کرد.

 

امیدواریم با آموزش های داده شده توانسته باشید آلبالو پلویی خوشمزه درست کرده باشید و از طعم آن لذت ببرید.

اشتراک گذاری

یک نظر دهید